X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' ירון זליכה, שילווה את המו"מ מצד ההסתדרות: "תפקידנו לוודא שהגורם הציבורי לא יקרוס, לא יפסיד בתחרות ויהפוך כל ענף הנמלים למונופול פרטי בבעלות טייקונים" כ"ץ: "לא אתקפל"
▪  ▪  ▪
ישראל כ"ץ בנמל הדרום [צילום: פלאש 90]

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כינס בצהריים מסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב, בתגובה למסיבת העיתונאים שכינס הבוקר שר התחבורה ישראל כ"ץ, בנושא המשבר בנמל אשדוד על-רקע רפורמת הנמלים.
בעוד שכ"ץ שילב בין איומים להבטחות להרחבת היקף פעילות הנמלים ומספר המשרות בתחום, ניסנקורן הדגיש את המסר היחידי האפשרי מבחינתו כדי למנוע עריקת עובדים להסתדרות הלאומית: הגיע רגע ההכרעה.
"המפגש הזה נועד להגיד לממשלה, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, אנחנו ברגע האמת", אמר ניסנקורן. "אנחנו היום צריכים להכריע את הסיפור הזה של הרפורמה. נמצאים פה עובדים שמעל שלוש שנים מטורטרים, מרגישים חוסר ודאות לגבי העתיד שלהם בזמן שמשמיצים אותם. ההסתדרות נוהגת באחריות, אבל אני התחייבתי לעובדים, כבר לפני כמה שבועות, לפני המשבר בנמל אשדוד, שאנחנו מגיעים לרגע האמת וצריכים לסיים אותו.
"אני אומר לכם, אני מלווה את העובדים כל יום. הם לא ישנים בלילה, הם תחת מסכת לחצים, והם לא מאבדים את העשתונות. הם מחזיקים מעמד וממשיכים להפעיל את הנמל. אבל הם אומרים לנו שהם לא יכולים יותר. חייבים להכריע את המאבק הזה".
ניסנקורן הודיע השבוע על נסיגה מהסכם העקרונות עם הממשלה על הרפורמה בנמלים. הנסיגה נבעה ממרד שהחל בקרב חברי ועדים בנמל אשדוד, שטענו כי החתימו בין 600 ל-700 עובדים על מעבר להסתדרות הלאומית, בדרך להשגת יציגות. את ההכרעה בנושא יקבל בית הדין הארצי לעבודה שידון בסוגיה בשבועות הקרובים.
בדבריו במסיבת העיתונאים הדגיש ניסנקורן כי הדרך היחידה להימנע ממאבק חריף היא להבטיח "רק דבר אחד - לדעת שהעובדים עובדים בנמלים יציבים והם לא נזרקים. הם השקיעו בהם את כל החיים שלהם. זה מאבק על ביטחון תעסוקתי, נגד פיטורים; להגן על מקום עבודה שנותן שירותים לכל מדינת ישראל. אם נראה שנותנים כסף לטייקונים בגלל החלטות פוליטיות, והעובדים נזרקים, לא ניתן לזה יד. להשמיץ את העובדים ולהפוך אותם לשעיר לעזאזל - אני לא אתן לזה יד".
לצד בכירים בהסתדרות ונציגים מוועדי חיפה ואשדוד, נכח במסיבת העיתונאים גם החשב הכללי באוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, שילווה את המו"מ מצד ההסתדרות, כדי לוודא שהבטחות השר כ"ץ לשמירה על האיתנות הפיננסית ומקומות העבודה מבוססות.
בהודעה ששחררה ההסתדרות היום, אמר פרופ' זליכה: "מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב מונופולים, אבל מה שיותר גרוע ממונופול זה מונופול פרטי. יש עכשיו תחרות בין שני גורמים - גורם פרטי וגורם ציבורי. ותפקידנו לוודא שהגורם הציבורי לא יקרוס, לא יפסיד בתחרות ויהפוך כל ענף הנמלים למונופול פרטי בבעלות של טייקונים.
"אנחנו רואים ניצנים מאיימים כאלה בענף החשמל, שגרמו לעליית מחירי החשמל. מי שילם את המחיר של הקמת מיני מונופולים פרטיים בענף החשמל? רק עם ישראל, שתעריף החשמל שלו עלה. ומי שישלם את המחיר אם לנמלי אשדוד וחיפה לא תהיה היכולת פיננסית והנכסית לעמוד בתחרות מול הגורם הפרטי? היצואנים, היבואנים ועם ישראל בכללותו.
"אנו לא מנסים לדאוג לשכר גבוה יותר לעובדי הנמלים, אני חושב שהשכר שלהם ראוי ומכובד, אין זה הנושא. אנו גם לא מנסים לדאוג להם לתנאים משופרים. אנחנו רק דואגים ששתי החברות הממשלתיות יוכלו להתחרות בצורה טובה מול שתי המפלצות הפרטיות שעומדות לקום, בתמיכה ממשלתית מלאה, עם מיטב הטכנולוגיה והציוד".

כ"ץ: "לא אתקפל ולא אכנע"
שר התחבורה כינס מסיבת עיתונאים באתר ההקמה של נמל הדרום, הנמל החדש שמתוכנן באשדוד ברקע: נסיגת ההסתדרות מהסכם העקרונות בנוגע לרפורמה בנמלים
▪  ▪  ▪

שר התחבורה ישראל כ"ץ כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים באתר ההקמה של נמל הדרום באשדוד, על-רקע נסיגת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מהסכם העקרונות בנוגע לרפורמה בנמלים.
בניגוד לחלק מההערכות בהסתדרות הכללית, כ"ץ לא הכריז מלחמה כוללת, אלא דיבר במתינות, ככל הנראה כדי להותיר פתח להסתדרות לחזור למו"מ. במסיבת העיתונאים השתתפו לצד כ"ץ מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, ומנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן.
השר כ"ץ הניף אומנם מקל באיום חוזר ונשנה בהעברת חוק בוררות חובה, שימנע מעובדי הנמלים לשבות וייאלץ אותם להסכים לתכתיבי המדינה, והוסיף גם שמי שינהג כאלון חסן ימצא את עצמו במצבו מבחינה ציבורית, אך המסר העיקרי שלו היה שלעובדים יש הרבה מה להרוויח מפתיחת הנמלים החדשים. כ"ץ הדגיש שפתיחת הנמלים החדשים תלווה בהשקעות של 2 מיליארד שקל בכל אחד משני הנמלים הקיימים, הן בהרחבה והעמקת רציפים והן בחיבור למסילות רכבת וכבישים שיאפשרו הובלה יעילה.
"העובדים הקיימים ייחטפו בתנאים טובים יותר על-ידי הנמלים החדשים שירצו עובדים מנוסים ומיומנים... דיברתי עם הנהלות הנמלים וביקשתי מהם - 'אל תביאו תוכניות לפיטורים אלא להרחבת הפעילות'. אם תביאו פעילויות כאלה, אני אאשר אותן. התחרות הפנימית בין הנמלים תשפר את היעילות ותגרום לחברות זרות להעדיף את ישראל על פני נמלים מתחרים".
שר התחבורה הוסיף כי המיקום של ישראל יכול לאפשר לה לפתח את ענף השטעון, שבו הנמלים מהווים תחנת מעבר ותחלופת סחורות שיעדן אינן ישראל. הוא חזר כמה פעמים על כך ש"הבעיה העיקרית שצפויה להיות לנו היא להשיג שטחי עורף נמל", כלומר בעיה טובה שנובעת מהגדלת היקף הפעילות.
הנסיגה של ניסנקורן מהסכם העקרונות שנחתם בחודש מארס שעבר עם הממשלה נבעה ממרד שהחל בנמל אשדוד בקרב חברי ועדי סקטורים, שעשוי להסתיים במעבר ועד העובדים להסתדרות הלאומית. על-פי המורדים, רובם מדור ב', שעתידו התעסוקתי אינו מובטח, הם החתימו בין 600 ל-700 עובדים על מעבר ללאומית ובכך השיגו יציגות. את ההכרעה בנושא יקבל בית הדין הארצי לעבודה שידון בסוגיה בשבועות הקרובים.
את מסיבת העיתונאים פתח כ"ץ בתיאור השתלשלות העניינים: "בשנת 2013 הוצאתי לדרך בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר דאז יאיר לפיד את הרפורמה בנמלים, שבמרכזה בניית שני נמלי ים חדשים בחיפה ובאשדוד, שיביאו לשיפור השירות והוזלת יוקר המחיה ויהפכו את ישראל למרכז תובלה בינלאומית". כ"ץ הדגיש שההשקעה של 10 מיליארד שקל בנמלים החדשים אינה מגיעה מבסיס תקציב המדינה אלא ממימון חיצוני, שמחזור בתקופת הזיכיון של 25 שנה של החברות ההולנדית והסינית שיפעילו את הנמלים.
כ"ץ תיאר את המו"מ עם ההסתדרות, שהוביל להסכם העקרונות, והוסיף: "ההסתדרות הכללית ויו"ר ההסתדרות מחויבים באופן אישי להסכמים מהעבר שנערכו מ-2005 ולהסכם מהתקופה הזאת. הנורמה הזאת של ניסיון להפר הסכמים בשל אינטרסים פוליטיים ופסולים ואינם ראויים. לא נכנעתי בעבר ולא אכנע".

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסנקורן: לא ניתן שיתנו כסף לטייקונים בנמלים ויזרקו עובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת ספייט תבנה 168 דירות וש. שרבט תבנה 120 דירות    4 חדרים ב-990-980 אלף שקל    צעד ראשון בתוכנית רב-שנתית לבניית 2,070 דירות ונכסים מניבים
איתמר לוין
גרוסקופף אישר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד מפעלי ים המלח    קובע: ניתן להגיש ייצוגית נגד מונופול בטענה שניצל את כוחו כדי לגבות מחיר מופקע
עידן יוסף
27 תיקי חקירה ל-22 מתוך 50 חברות המעסיקות מנופאים    בקרוב: נוהל לתגבור הפיקוח לתקינות מנופים    יפורסמו מעתה צווי בטיחות באופן פומבי
מירב ארד
כך הודיע שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן בסיור במפעלים בדרום בארץ    הבהיר: מטרתנו להוביל את הנגב לרמת אבטלה דומה לממוצע הארצי
עידן יוסף
בחברות שנגשו למיון המוקדם נמנים גופי ההסעים: דן, אגד, מטרופולין, אפיקים ומסיעי שאשא, וחברות ההנדסה: אשטרום, שפיר, דניה-סיבוס, שיכון ובינוי, אלקטרה, אורון, מנרב ומנוליד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il