היא נבנתה שמונה שנים במספנת האנטינגטון אינגאלס, וביום רביעי - לאחר איחורים קשים והאמרה ניכרת בעלותה - נמסרה נושאת-המטוסים החדישה ג'ראלד ר' פורד לחיל-הים האמריקני, כדי שתיכנס לשירות בקיץ. הספינה נמסרה לחיל אחרי ששבה מסדרה מוצלחת של ניסויי קבלה - מסר אדמירל טום מוּר, מפקד פיקוד המערכות.
פורד הנה הראשונה משלוש ספינות בדגם הזה, שמתכנן חיל-הים האמריקני. נושאות-מטוסים מדגם פורד זהות בגודלן לנושאות-המטוסים מדגם נימיץ, אך יש בהן שיפורים רבים ויכולת לשאת הרבה יותר מטוסים. בין החידושים הבולטים בפורד - מעוט (קטאפולטה) אלקטרו-מגנטי לשיגור מטוסים, שהחליף את המעוט המכאני; ומערכת מתקדמת לעצירת המטוסים הנוחתים.
חיל-הים האמרינקי תכנן לקבל לידיו את פורד בשנת 2014. מאז הסתבך תכנונה, ומועד מסירתה נדחה הרבה פעמים עקב בחינה של מערכותיה החדישות - ובעיקר, המעוט - כדי לוודא שהן מוכנות לשירות מבצעי. במהלך הדחיות האמירה עלות הספינה מ-10.5 מיליארדי דולר לכמעט 13 מיליארדי דולר.
תמורת הסכום הזה, אומרים אנשי חיל-הים, תיתן פורד לחיל עוצמה אדירה ויכולת מבצעית חדשה. הספינה תוכל לשגר מטוסים בקצב גבוה יותר מאשר נושאות-מטוסיו הקיימות. שיפורים בכור הגרעיני של הספינה ימנעו צורך לשפצו במהלך חייה המבצעיים של פורד, שמתכוננים לחמישים שנה.
על סיפון פורד משרתים כ-4,300 אנשי צוות, ומהם יותר מ-500 קצינים, והיא נושאת יותר מ-75 מטוסים מסוגים שונים.
פורד תיכנס לשירות בעוד כחודש, מסר חיל חיל-הים האמריקני. במהלך הזמן הזה ימשיך הצוות להתאמן ולהכיר את מערכות נושאת-המטוסים. הספינה תהיה מבצעית בשנת 2020.
במקביל, נבנית נושאת-המטוסים ג'ון אף קנדי - השנייה מסדרת פורד - שתיכנס לשירות חיל-הים בשנת 2020.