רכבת ישראל אינה מקיימת מאז דצמבר 2012 צו שהורה לה לפנות עפר ששפכה לקרקעות פרטיות באזור לטרון - מגלה (יום ד', 4.9.19) פסק דין של בג"ץ.
בשנים 2012-2011 שפכה הרכבת באזור לטרון עפר שהוצא מן המנהרה שנחצבה במסגרת הקו המהיר בין ירושלים ותל אביב. הקרקע נשפכה למגרש שבבעלות המדינה ליד היישוב ניל"י; את העבודה בפועל ביצעה חברת דורלם אותה שכרה הרכבת. אולם חלק מן הקרקע נשפך לקרקעות פרטיות של תושבים בכפר הפלשתיני הסמוך שבתין.
המדינה הגיעה למסקנה כבר בשנת 2012, כי אכן הרכבת חרגה מגבולות קרקעות המדינה ושפכה עפר בקרקעות פרטיות. היא הוציאה לרכבת בספטמבר 2012 צו הפסקת עבודה, וכעבור שלושה חודשים הוצא צו סופי אשר הורה לרכבת לפנות את העפר ולהשיב את השטח לקדמותו. בפברואר 2014 דרש שוב המינהל האזרחי מהרכבת לקיים את הצו.
העתירה הוגשה באותו חודש בידי מי שטוענים לבעלות בקרקעות בהן מדובר. בג"ץ טיפל בה במשך למעלה מחמש שנים, בניסיון להוביל לפתרון - אך ללא הצלחה. השופט
עוזי פוגלמן אומר, כי יש להצטער על מצב זה, במיוחד כאשר שני השחקנים המרכזיים היו המדינה והרכבת שהיא חברה ממשלתית. במצב זה, יש להורות לרכבת לקיים את הצו מ-2012 ולפנות את העפר; את טענותיה כלפי גורמים אחרים עליה לברר בהליך אזרחי מתאים, ואת לעכב בשל כך את הפינוי.
פוגלמן הורה לרכבת לפנות את העפר על חשבונה בתוך שנה; הרכבת טענה שתזדקק ל-18 חודשים. הוא גם הורה למפקד הצבאי לפקח על ביצוע הצו. הרכבת חויבה בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. השופטים
דפנה ברק-ארז ו
ג'ורג' קרא הסכימו עם פוגלמן. את העותרים ייצג עו"ד עלאא מחאג'נה; את המדינה ייצגה עו"ד
ערין ספדי-עטילה; ואת הרכבת - עו"ד
רנאטו יאראק.