X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הכנסת פנה לנשיא הפרלמנט האירופי וביקש ממנו לפעול נגד פסק הדין של בית הדין האירופי שקבע חובת סימון למוצרי ההתנחלויות במדינות אירופה "החלטת בית המשפט עשויה לערער את הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי"
▪  ▪  ▪
יקב פסגות. עתר והביא להחלטה [צילום: האתר הרשמי]

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, פנה אל נשיא הפרלמנט האירופי, דיוויד סאסולי, וביקש ממנו לפעול נגד פסק הדין של בית הדין האירופי אשר קבע השבוע כי יש לסמן מוצרים שיוצרו ביהודה ובשומרון בכל מדינות אירופה.
במכתב ששלח אתמול (יום ה', 14.11.19) טען אדלשטיין כי מדובר בהחלטה צבועה, פוליטית, בעלת ניחוח אנטישמי וכזו שמתעלמת מסעיף 80 של מגילת האו"ם, מהחלטת ועידת סן רמו, מהצהרת בלפור ומהקשר ההיסטורי של העם היהודי לשטחי יהודה ושומרון.
"החלטת בית המשפט עשויה לערער את הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי ולהביא להשלכות שליליות מרחיקות לכת לגבי סיכויי השלום בין ישראל לשכנותיה במזרח התיכון. מבין עשרות אזורים שבמחלוקת ברחבי העולם, בית הדין החליט להורות על סימון מוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן בלבד", כתב אדלשטיין במכתב.
עוד הוסיף כי בית המשפט בחר להתעלם מהקשר העמוק וההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל כולה. "הוא התעלם מהעובדה ששטחי יהודה ושומרון אינם "שטח כבוש", מכיוון שמעולם לא היו חלק ממדינה אחרת; הם נמצאים בשליטה ישראלית לגיטימית מכוח הצהרת בלפור, החלטת סן רמו וסעיף 80 בפרק 12 למגילת האו"ם. ההחלטה התעלמה מחוסר הסבירות של מסירת רמת הגולן, אשר הכנסת החילה עליה ריבונות - צעד שהוכר על-ידי ארצות הברית - לרוצח ההמונים שארצו מכילה כמה מהאויבים המרים ביותר של ישראל".
עוד האשים יו"ר הכנסת כי בית הדין אימץ בהחלטתו את עמדת ארגוני BDS. ובנוסף ש"בית המשפט קבע יחס דיפרנציאלי לערבים ויהודים על בסיס מוצא אתני בכך שהוא מצהיר שתוויות מזון אינן מציינות רק "הגדה המערבית" או "רמת הגולן" אלא באופן ספציפי שהמזון מגיע מיישוב יהודי - שמא הצרכנים יטעו שסחורות אלה מיוצרות על-ידי ערבים. בהטלת דרישה זו, בית המשפט מקדים את תוצאות המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, בניגוד לעמדתה ארוכת השנים של האיחוד האירופי - והקהילה הבינלאומית בכללותה - כי צעדים דו-צדדיים הם הדרך היחידה ליישב את הסכסוך".
לסיום כתב אדלשטיין למקבילו האירופי כי פסיקה מחפירה זו של בית הדין היא החלטה בעלת מניעים פוליטיים. "כפועל יוצא ממנה היא עלולה לייצר בעיות רבות בשיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל למדינות האיחוד האירופי. מתוקף תפקידך הרם וידידותך עם מדינת ישראל, אני מבקש ממך לפעול לכך שהפרלמנט האירופי והפרלמנטים הסוברנים באירופה יביעו את אמירתם החד-משמעית נגד פסק דין אומלל זה", לשון המכתב.

תאריך:  15/11/2019   |   עודכן:  15/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פעל לביטול סימון מוצרי התנחלויות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה מפתיע פה?
אלטע קאקער  |  15/11/19 15:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההצעה לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה הזניקה את מעמדו של יו"ר כחול לבן שלראשונה כמעט ומצליח להגיע לשוויון עם נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה    43% היו בוחרים בנתניהו, 41% היו בוחרים בגנץ    16% אינם יודעים
עידן יוסף
במכתב ששלח ל-74 מכותבים, בהם שופטים מכהנים, לאחר פגישה עם חלקם, ביקש מהם ניצן להתראיין בכלי התקשורת    המטרה: להדוף ביקורת המושמעת בתקשורת נגד פרקליטות המדינה תוך שהוא מעמיד לרשותם את צוות הפרקליטות ומסמכים שונים
עידן יוסף

הנתיב לנסיעה שיתופית יהיה פעיל בין שש בבוקר לעשר בערב    קווי אוטובוסים חדשים וחניונים חדשים לטובת נוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית    שר התחבורה: מאז פתיחת נתיב פלוס נשברו שיאים במספר הנסיעות השיתופיות, והיד עוד נטויה
מחלקה ראשונה
יו"ר איגוד הפלסטיקאים טען שלרופאי שיניים אסור להזריק בוטוקס    משרד הבריאות קבע שמותר    "החלטת ועדת האתיקה מוטעת"
איציק וולף
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה טענה כי המציאות של "פייק ניוז" כלפי הפרקליטות אינה מקרית או טבעית והיא תוצר מתוכנן של מהלכים שמטרתם לשנות את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il