X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת 2018 יובאו לישראל 267 אלף מכוניות ייבוא כלי רכב היברידיים וכלי רכב חשמליים תופס פלח של יותר מ-20% מכלל כלי הרכב המיובאים
▪  ▪  ▪
טרנד ההיברידיות תופס תאוצה

רשות המיסים מפרסמת, כמדי שנה, את הסקירה השנתית של המגמות וההתפתחויות בענף הרכב. סקירה זו מציגה מגוון רחב של היבטי מיסוי ומדיניות בתחום הרכב וכוללת בתוכה נתונים כמותיים, ניתוחים מגוונים, נתונים על היקפי גביית המיסים ועוד.
עלייה חדה בייבוא כלי רכב היברידיים וכלי רכב חשמליים נרשמה בשנים 2018 ואף התעצמה בשנת 2019. כך עולה מן הסקירה השנתית שפרסמה (יום ד', 25.12.19) רשות המיסים. על-פי נתוני רשות המיסים, שיעורם של כלי הרכב החסכוניים הללו הגיע ליותר מ-20% מסך כל כלי הרכב שיובאו לישראל.
בתחום של כלי רכב המונעים בטכנולוגיית הפלאג-אין (הנטענים מרשת החשמל) קיים יבוא משמעותי של רכבי פאר, והחל ב-10 ביוני 2018 הוטל עליהם מס קניה נוסף המכונה "מס יוקרה", בדומה למס שמוטל על כלי רכב בעלי טכנולוגיה מסורתית. לשנים הקרובות נקבע בחקיקה מתווה של מעבר הדרגתי למיסוי אחיד של כלי הרכב שיתבסס אך ורק על הביצועים הסביבתיים של הרכב ולא על הטכנולוגיה.
בשנת 2018 היה היקף היבוא של כלי רכב גבוה משמעותית בהשוואה לשנת 2017, אם כי לא השיג את היקפיה של שנת שיא 2016. היקפי היבוא מושפעים מאוד מעיתוי השינויים בחישובי מס קניה, בפרט עידכוני נוסחת המיסוי הירוק. יבוא כלי הרכב לישראל ב-2018 הסתכם ב-267 אלף יחידות (רכבי נוסעים בלבד), כ-22.3% מעבר להיקף היבוא ב-2017.
סך כל מסי היבוא, כולל מיסים על חלקי חילוף, הסתכמו בשנת 2018 ב-11.1 מיליארד שקל - עלייה ריאלית של 20%. שנת 2017 הייתה נמוכה ביבוא באופן חריג לאחר שיבואני הרכב הקדימו שחרורים מפיקוח המכס לפני עידכון המס בינואר 2017.
בשנת 2018 נמשכה מגמת הירידה בשיעור הרכישות של ציי רכב וחברות ליסינג, אשר עמד על כ-39.5% מסך רכישות רכב חדש. חלק ניכר מרכישות אלה היו רכישות לשם מכירה בידי חברות ליסינג, הן לצורך מכירה רגילה והן לעסקות ליסינג מימוני פרטי.
בשנת 2018 נמשכה מגמת עליה ברמת האבזור הבטיחותי של כלי הרכב המיובאים לישראל. מערכות ניטור מרחק והתרעה מפני סטייה מנתיב הפכו לדרישת חובה בעת רישום הרכב לתנועה החל משנת 2018. גם במערכות שאינן חובה אך מותקנות, בדרך כלל, ביחד עם מערכות החובה (כגון זיהוי הולכי רגל) הושגו שיעור חדירה גבוהים - של כ-85%. גידול מרשים מתקיים גם בשיעורי חדירה של מערכות נוספות, לרבות מערכות אקטיביות שמסוגלות להתערב בנהיגה ולמנוע תאונה. הודות למגמה הגוברת של התקנת מערכות בטיחות בפס היצור, הוחלט לתת משקל רב יותר למערכות אקטיביות מקוריות מהיצרן, ומשנת 2020 יינתן ניקוד בטיחותי רק למערכות מקוריות בהתקנת יצרן.
מחירי הרכב בהשוואה לאורך זמן למדד המחירים לצרכן, רושמים ירידה ריאלית, הן של הרכב החדש והן של המשומש. גם בשנת 2018, כהמשך של מגמה רב-שנתית, רמת המחירים של רכב חדש שמרה על יציבות, ואילו מחירי רכב משומש המשיכו להישחק משמעותית ביחס לרכב חדש.
תאריך:  25/12/2019   |   עודכן:  25/12/2019
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רחובות מובילה בשביעות רצון מהחיים ובהכנסה חציונית ברוטו מעבודה    בראשון לציון שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים ושיעור השימוש באינטרנט הם הגבוהים ביותר    פתח תקוה מובילה באמון כללי, ואחוז התושבים שמפריע להם רעש חיצוני בדירה נמוך
איתמר לוין, יצחק דנון
שאול קוטלר וחן ברדיצ'ב טוענים, כי טביב הפר את התחייבותו לפרוע את חובות הקבוצה מהתקופה שלפני העברת הניהול לחיים רמון    טוענים עוד: העביר מיליונים לכיסו שלו, לבתו, לרואה החשבון ולעורכי דינו ולמי שהיה נציגו בקבוצה
עידן יוסף
הרמטכ"ל: "יש החרפה באיומים על ישראל"    "במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב העירוני"    "במלחמה הבאה בצפון או עם חמאס, עוצמת האש על העורף תהיה גדולה"
אביתר בן-צדף
כחצי שעה אחרי השיגור מכף קנוורל דיווחה בואינג, כי התא לא נכנס למסלול הנכון אל תחנת החלל    סטארליינר הוחזר ארצה, ונחת בניו מקסיקו
אביתר בן-צדף
בקורס הקרוב למפעילי סירות (SWCC, שנקרא בסלנג של חיל-הים, סוויק) ישתתפו 101 חניכים    שיעור הנפל בקורס - 60 אחוזים    בחיל-הים האמריקני יש כ-800 מפעילי סירות, שמאוגדים בשלוש יחידות, הכפופות לקבוצה 4 ללוחמה ימית מיוחדת    מפעילי הסירות נלווים לעתים קרובות למבצעי חדירה של כוחות חיל-הים למבצעים מיוחדים (סילס), לסיורים ולמבצעים אחרים במים רדודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il