X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות העתיקות מצאה תחמושת ירדנית מתוצרת בריטית שהוסתרה בקרקעית בור מים מתקופת המנדט נמצאו עשר מחסניות מלאות של מקלעי ברן וחלקים מרובה 'לי אנפילד'
▪  ▪  ▪
[צילום: אביר סולטן/פלאש 90]

"סליק" תחמושת ירדני נחשף היום בחפירות רשות העתיקות מתחת ללובי של אתר מנהרות הכותל המערבי. התחמושת הוסתרה בקרקעיתו של בור מים מתקופת המנדט הבריטי. החפירות מתקיימות בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי, לקראת הכשרת כניסת מבקרים לסיור חדש ומרתק בנוסף לסיור הקלאסי של מנהרות הכותל. חבלני משטרת ישראל הגיעו למקום ובדקו את הפריטים.
"במהלך חפירת בור המים חיכתה לנו הפתעה: כעשר מחסניות מלאות של מקלעי ברן וחלקים מרובה לי אנפילד הבריטי. לרוב אנחנו מוצאים בחפירות ממצאים עתיקים מלפני אלף או אלפיים שנה, אבל הפעם, זכינו לדרישת שלום שהוקפאה בזמן, בת 53 שנים", אמרו ד"ר ברק מוניקנדם-גבעון ותהילה שדיאל, מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות. לדבריהם, ככל הנראה, זהו מצבור נשק שהוטמן במכוון על-ידי חיילי הליגיון הירדני במהלך מלחמת ששת-הימים, אולי בזמן שצה"ל שחרר את העיר העתיקה. "בור המים שחפרנו שימש את מבני המגורים של שכונת המוגרבים שהייתה בנויה באזור רחבת הכותל של היום", הוסיף מוניקנדם-גבעון.
אסף פרץ מרשות העתיקות, שזיהה את התחמושת, סיפר כי מדובר בתחמושת שיוצרה בבריטניה במפעלי Greenwood and Batley LTD, שנמצא בלידס, יורקשייר. לפי הסימנים על כרכוב (החלק האחורי) הכדורים, התחמושת יוצרה בשנת 1956 והגיעה לידי הליגיון הירדני. "חשיפת סליק התחמושת למקלעי ברן, מתאימה לשני מקלעים אחרים שנמצאו לפני כעשר שנים בבור מים אחר ברחבת הכותל המערבי, בחפירתה של ד"ר שלומית וקסלר-בדולח מרשות העתיקות", הוסיף.
מתחם חפירת בית שטראוס [צילום: שי הלוי, רשות העתיקות]
תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אסף פרץ / Asaf Peretz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
קטש תובע 290,000 שקל בטענה שהושעה למעשה כאשר נשלח בצורה חד-צדדית לחל"ת בחודשים מארס-מאי, וזאת בנימוק ש"אינו מקיים את כל מטלותיו"
איציק וולף
אחרי שבאפריל עדכנה את תחזית הצמיחה וקבעה כי כלכלת העולם תתכווץ ב-3% פרסמה קרן המטבע הבינלאומית עידכון - משבר הקורונה יביא את כלכלת העולם להתכווץ ב-2020 ב-4.9%    95% מהמדינות ירשמו השנה צמיחה שלילית    קובעת: מדובר במיתון הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול
עידן יוסף
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתחילה בביצוע החזרה הכללית לקראת מפקד האוכלוסין 2021    לראשונה ניתן יהיה להשתתף באופן דיגיטלי    המפקד האחרון נערך בשנת 2008    מיום ראשון הקרוב יקבלו 35,000 מתושבי ישראל הודעה על השתתפותם
עידן יוסף
‏ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "ייקח שבועות לפתח את הישומון הדיגיטלי - שבועות ואני מקווה שלא חודשים. עד אז אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את הבדיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה, 'שאלטרים' כדי לעצור ולהפעיל"
יצחק דנון
עוסק ברכישות מאתרים קמעונאיים בינלאומיים    מערער על קביעת סגנית רשם הפטנטים לפיה קיים חשש להטעיה עם האתר זאפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il