X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עד 630 מיליון שקל הכנסות מיוחסים לקורונה [צילום: איתמר לוין]
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן [צילום: סיון פרג']
המחצית הראשונה של השנה שהושפעה מאוד ממשבר הקורונה הייתה מוצלחת ביותר עבור רשת שופרסל למרות גידול בהוצאות כוח האדם בשל הצורך להסתגל לדפוסי הקניה בזמן המשבר - הציגה רשת השיווק עליה חדה ברווחיות הן ברבעון השני והן במחצית השנה הראשונה כולה ההכנסות גדלו ב-13% במחצית ועל-פי הערכת שופרסל עד 630 מיליון שקל נוספו להכנסותיה כהכנסות עודפות המיוחסות למשבר הקורונה
▪  ▪  ▪

רשת השיווק שופרסל סיימה את המחצית הראשונה של 2020 בזינוק חד ברווחיות. החברה סיימה את המחצית ברווח נקי של כ-170 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 96 מיליון שקל בסוף המחצית השנייה אשתקד - גידול של 77%.
הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השני של השנה זינק ב-67% ועמד על 80 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של 48 מיליון שקלים ברבעון השני של 2019.
הכנסות שופרסל עלו במחצית הראשונה של השנה ב-13% ועמדו על כ-7.14 מיליארד שקל. זאת, לעומת הכנסות בסך של 6.57 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2019. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-8% ועמדו על כ-3.68 מיליארד שקל.
"להערכת החברה סך של כ-260 עד 290 מיליוני ש"ח מהגידול בהכנסות כאמור ברבעון השני מיוחס להכנסות עודפות עקב משבר הקורונה (כאשר סך של כ-590 עד 630 מיליון ש"ח מהגידול בהכנסות כאמור במחצית הראשונה השנה מיוחס להכנסות עודפות עקב משבר הקורונה)", נכתב בדוח שהוגש (יום ד', 19.8.20) לבורסה.
עוד מעריכים בשופרסל כי מגמת הגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות המשיכה גם לאחר תקופת הדוח. "להערכת החברה הכנסות מגזר הקמעונאות בחודש יולי 2020 כוללות הכנסות עודפות בסך של כ-110 עד 130 מיליוני ש"ח (גידול של כ-11% עד 12%)".
במהלך הרבעון השני, כ-1,700 עובדים מעובדי שופרסל, נאלצו לשהות בבידוד עקב הנחיות משרד הבריאות, לפרקי זמן שונים, דבר אשר הגדיל את הוצאות החברה ברבעון השני באופן שאינו מהותי. בהתאם לגידול בביקושים למזון עקב משבר הקורונה החברה מגייסת עובדים זמניים מעת לעת. העבודה בלילות, המשמרות המוגברות שהונהגו על-מנת לעמוד בביקושים הובילו לגידול בסך של כ-46 מיליוני שקלים בהוצאות שכר וכוח אדם במהלך הרבעון השני (גידול של כ-74 מיליוני ש"ח במחצית הראשונה השנה). מגמת הגידול בהוצאות שכר וכוח אדם כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה המשיכה גם בחודש יולי 2020.
משבר הקורונה הביא גם לכך שבמחצית הראשונה של השנה נרשם גידול משמעותי בשיעור רכישות לקוחות שופרסל באמצעות פלטפורמת האונליין. לצורך חיזוק פעילות האונליין עיבתה החברה את כוח האדם, הגדילה את כמות המשמרות והסבה באופן זמני סניפים שישמשו כמרכזי שילוח להזמנות אונליין. שיעור מכירות האונליין במהלך הרבעון השני הגיעו ל-19.9% מהיקף המכירות בסניפי החברה באותה תקופה, לעומת כ-13.7% ממכירות סניפי החברה ברבעון המקביל אשתקד. "החברה מעריכה כי שיעור מכירות האונליין מהיקף המכירות בסניפי החברה עמד בחודש יולי 2020 על כ-21.5%, נתון המשקף את המשך גידול מגמת הצריכה באמצעות פלטפורמת האונליין של החברה בתקופת משבר הקורונה", לשון ההודעה לבורסה.
ככלל, מגזר הנדל"ן של שופרסל לא הושפע ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה באופן מהותי ממשבר הקורונה. הקבוצה העניקה הקלות לשוכרים במהלך המחצית הראשונה של השנה ובמהלך חודש יולי 2020 .בהמשך להנחיות משרד הבריאות, קניון לב המפרץ שהיה סגור במהלך חודש אפריל 2020, נפתח מחדש.
"החברה בחנה למועד הדוח את ההשלכות על תחזית תזרימי המזומנים החוזיים הצפויים משוכרי נדל"ן הקבוצה וכן בחנה, ביחד עם מעריכי שווי חיצוניים, את השלכות האמור על ההנחות בבסיס קביעת שווי ההוגן הנדל"ן אשר שימשו את השמאים בבסיס הערכתם בדוחות הכספיים השנתיים והגיעה למסקנה כי, נכון למועד הדוח, אין השפעה על השווי ההוגן כפי שמוצג בדוחות הכספיים", נכתב בדוח. עם זאת, הבהירו בחברה כי בשל חוסר הודאות לגבי ההשפעות הכוללות של משבר הקורונה על מגזר הנדל"ן ושוק השכירות בהמשך, קיימת אי-וודאות מסוימת לגבי ההשפעות בתקופות שלאחר תקופת הדוח.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סיעת יש עתיד-תל"ם דורשת להכניס לחוק הדוחה את הגשת התקציב את הגבלת כהונת נתניהו, הקטנת ממשלתו, דמי אבטלה לעצמאיים, 400 מיליון שקלים לסבסוד ספרי לימוד ותוכנית קורונה לחצי שנה
אביתר בן-צדף
גילברט הונג הין הי, בן 96, היה אמור להיות מעוטר על גבורתו, כסרג'נט בצבא האמריקני, במלחמת העולם השנייה    ביום שישי מת בטרם עוטר בכוכב הארד
יפעת גדות
רקע הניסיונות למצוא חיסון נגד נגיף הקורונה החדש, חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון חושפים במחקר חדש כיצד עולם המדע זונח מהר מדי את העיסוק במגיפות קודמות ובשל כך, נוצרים פערי מוכנות להתפרצויות הבאות
עידן יוסף
עוד אמר שפירא: "מתחילת פברואר אנחנו סביב השעון עובדים על זה. אסור שהביורוקרטיה תאט אותנו"    יו"ר ועדת המדע: "הצלחת מפתחי החיסון זו התקווה של כל עם ישראל - חשוב לדאוג במקביל גם לבטיחות החיסון וגם למהירות הפיתוח"
עידן יוסף
ממצאים ארכיאולוגיים בעיר הצפונית: מרכז קניות ובאר מים מהמאה ה-16 וממצאים מהמאות 19-17    "יש לנו עיר תת-קרקעית עם פוטנציאל אדיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il