X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוזר. הצעה אחרונה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
אשכנזי. יש לנתניהו 48 שעות להתעשת [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
את ההצעה העלה צבי האוזר, לשעבר מזכיר ממשלת נתניהו והיום בגוש כחול-לבן גנץ נתן הסכמתו העקרונית להצעה גם גורמים בליכוד אומרים שנתניהו נוטה להסכים לה המסר של אשכנזי לנתניהו: "לא ניתן לך למנות שומרי סף"‎‏
▪  ▪  ▪

בליכוד נוטים להסכים לפשרה של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שלפיה התקציב יידחה בכמה חודשים ומינויי הבכירים במערכת המשפט יוקפאו. האוזר היה מזכיר ממשלת נתניהו וכיום משתייך לגוש כחול-לבן.
אלה עיקרי "פשרת האוזר":
  • תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת;
  • במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על-פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.
  • תוקם מיד הוועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים שעליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו - יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').
  • התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הביטחון בגבול עזה ובצפון.
שר החוץ גבי אשכנזי התייחס בראיון לערוץ 12 למתקפות נגדו מצד הליכוד, להדרתו מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ולמצב בדרום. על איום הבחירות אמר: "אני מוטרד מהמצב של המדינה, מהאפשרות הבלתי נתפסת של הליכה לבחירות - זה הדבר האחרון שצריך לעשות. הממשלה עדיפה על חלופה של בחירות", אמר אשכנזי. "בחרנו להיכנס לממשלה לפני שלושה חודשים כי חשבנו שזה מה שצריך, אין ספק שזה עדיף על בחירות. בלתי נתפס להשקיע עוד 10 מיליארד שקל על עוד מערכת בחירות. אני חושב שיש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהעדיף את האינטרס הציבורי. הוא אמר שצריך אחדות - הוא התחייב מול הציבור, שיגיד למה הולכים לבחירות".
עוד אמר אשכנזי: "לא נאפשר פוליטיזציה של מינויים. למה הולכים לבחירות? התקציב? זה תירוץ. אין בעיה עם התקציב. יש לו סיבות אישיות, הוא רוצה שאנחנו ניתן לו כל מיני הגנות מול המשפט שלו. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה - לא נתן לו".
בנוגע למידור מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות אמר אשכנזי כי הוא לא נפגע מכך. "זה לא הזיז לי, ההסכם טוב למדינת ישראל". למרות זאת הבהיר כי התנהלות זאת של נתניהו איננה תקינה וכי זה "מזכיר לי דפוס החלטות של נתניהו מהעבר. אי-אפשר לקבל החלטות כאלה תוך התעלמות מהדרגים הבכירים. הוא צריך להפנים שיש לו שותפים, הוא ראש ממשלה אך ראשון בין שווים", אמר אשכנזי. "כשהוא (נתניהו) מקבל החלטות לבד, התוצאות הן לא טובות. כמו שהוא הבטיח לציבור, אנחנו מקווים שאין שם דברים שפוגעים בעליונות של צה"ל".
על כחול לבן אמר: "הוא חשב שאנחנו נתפשר, שיהיו עריקים. אנחנו לא ניתן לפגוע בשלטון החוק. זו ההתמחות של הליכוד, בכחול לבן הכל בסדר. אנחנו כמנהיגים צריכים לגלות אחריות". עוד טען אשכנזי כי המשבר בממשלה הוא "לא עניין של חיבה או קשרים אישיים. אפשרנו לו להקים ממשלה, אחרי שלוש מערכות בחירות שלא הייתה הכרעה, אני שלם עם ההחלטה הזו".
תאריך:  22/08/2020   |   עודכן:  22/08/2020
+החרדים: תומכים בחוק האוזר לדחיית פיזור הכנסת
09:43 23/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגות ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתמכו בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד וכחול-לבן, על-פי חוק האוזר לדחייה של פיזור הכנסת, בסיכום על תקציב מאושר וחוק הסדרים בתוך תקופת הזמן שתסוכם בין הצדדים  ▪  "עד אז יפעלו על-פי 1/12 של תקציב 2019 בתוספת אחוזית"

דרעי וליצמן. תמיכה בחוק האוזר [צילום: נתי שוחט / פלאש 90]
+חוסר סדר, תוהו ובוהו, הפקרות
08:28 23/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלו הן ההגדרות של אברהם אבן-שושן ואיתן אבניאון למילה "אנרכיה"  ▪  שניהם משתמשים גם בביטוי המקראי "איש הישר בעיניו יעשה", ואבניאון מוסיף: "העדר שלטון וסדרים חברתיים במדינה, הנגרם בדרך כלל בזמן מהפכה מדינית ושינוי משטר"  ▪  נשמע מוכר? בצדק: אנחנו עמוק בתוך זה והמצב רק ילך ויחמיר

פרחחים מצד אחד, בריונים מצד שני [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת הכספים עשויה לאשר את דחיית אישור התקציב
23:23 22/08/20  |  עידן יוסף

ועדת הכספים תכונס מחר בשעה 13:30. אם תושג פשרה עד אז, מתווה התקציב וחוק האוזר והנדל יאושר לקריאה שנייה ושלישית. עד כה לא הליכוד ולא כחול לבן אישרו רשמית האם הן מקבלות את הצעת הפשרה של האוזר.

+מרצ תגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי
23:08 22/08/20  |  עידן יוסף

סיעת מרצ תגיש ביום שני הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה בניסיון למנוע בחירות. המועמדים לראש ממשלה וראש ממשלה חליפי: לפיד ראש ממשלה, גנץ ראש ממשלה חליפי (חדשות 12).

+הליכוד: גבי אשכנזי חתרן בלתי נלאה
21:05 22/08/20  |  עידן יוסף

הליכוד: "גבי אשכנזי ממשיך להיות חתרן בלתי נלאה. עד הרגע האחרון אשכנזי ממשיך לעשות כל מאמץ לגרור את ישראל לבחירות כדי להדיח את גנץ. מוטב שאשכנזי יחלק ציונים במה שהוא מתמחה - הדלפות ביטחוניות חמורות, סיכול מועמדים לרמטכ״לות וחתירה פלילית נגד הדרג המדיני".


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai איילת שקד / Ayelet Shaked אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אמיר אוחנה / Amir Ohana אסף זמיר / Asaf Zamir אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חיים כץ / Haim Katz טור פז משה יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יזהר שי / izhar  shay יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar ממשלת ישראל / Israel Government מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משולם נהרי / Meshulam Nahari מתן כהנא / Matan  Kahana ניסים ואטורי נפתלי בנט / Naftali  Bennett סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עומר ינקלביץ' עופר כסיף / Ofer  Cassif עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely קארין אלהרר / Karin  Elharar רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak רפי פרץ / Rafi  Peretz שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הצעה: דחיית התקציב, הקפאת המינויים
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
ממשלה כושלת עם גיס חמישי
מטריקס  |  23/08/20 00:09
2
האיש עם
הצד האפל  |  23/08/20 06:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 23
עידן יוסף
ברקע הנתק בין הליכוד לכחול לבן, בכפר המכבייה התקיים אירוע גיבוש לחברי הכנסת של כחול לבן והעבודה, ללא מרב מיכאלי    בכיר בליכוד: האירוע נועד למנוע חתרנות מצד גבי אשכנזי
איתמר לוין
ה"היגיון" היחיד שבבחירות נוספות הוא של הנאשם בנימין נתניהו המנסה לחלץ את עצמו בכל מחיר    מישהו מוכן לחשוב בהיגיון על תפילות הימים הנוראים?    אם תפרו לנתניהו תיק - מוזר שבפרשת הצוללות הוא בכלל לא נחקר    פסק הדין בנושא הדפוס והלהט"בים הוא שערורייתי    כיצד רשות ניירות ערך מתנהגת כמו הברון מינכהאוזן
איציק וולף
יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות    "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"
עידן יוסף
שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מציעה כי 8,000 ממתינים יעלו מאתיופיה עד סוף 2022, ובתוך שלוש שנים יסגרו המחנות    יו"ר ועדת העלייה: הליך שכזה ינציח את המחנות. יש להעלות מיד את כל הממתינים שאושרו, ולסגור סופית את המחנות באדיס אבבה ובגונדר
איציק וולף
שר החוץ העריך בשיחות סגורות כי ראש הממשלה יעשה הכל כדי להימנע מהוצאתו מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים    "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. הציבור לא יסלח למי שידרדר אותנו לבחירות"
רשימות נוספות
"אולי זה רביעי האחרון של הכנסת ה-23"  /  איציק וולף
נדחתה הצעה לביטול הכספים הקואליציוניים  /  איציק וולף
מתחזקת ההערכה: הליכוד מוביל לבחירות  /  עידן יוסף
יציבות הבית באחריותנו  /  תהלה פרידמן
הדיון בעתירות צריך להימשך עשר דקות  /  איתמר לוין
תקציב חד-שנתי או דו-שנתי  /  משה גביש
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il