הנאמן לקבוצת אי.די.בי, עו"ד
אופיר נאור, ממליץ (יום ד', 2.12.20) למכור ל
רמי לוי את השליטה בחברת ישראייר. חברת התעופה שולטת גם בסוכנות הנסיעות דיזנהויז, בסוכנות הנסיעות נתור ובחברות נוספות. ההמלצה כפופה לאישורו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב,
חגי ברנר. אם היא תאושר, תהיה זו כניסתו הראשונה של לוי לתחום התעופה והתיירות, לאחר שעד כה עסק במסחר קמעונאי, נדל"ן ותקשורת.
ישראייר מפעילה שבעה מטוסים ומעסיקה 500 עובדים. היא טסה, לעיתים בטיסות שכר ועל בסיס עונתי, ל-50 יעדים בינלאומיים (בעיקר באירופה) ובקו בין נתב"ג לאילת. החברה חנכה בחודש שעבר קו לדובאיי ובשבוע שעבר קיבלה מסעודיה היתר לטוס מעל שטחה בדרך לנסיכות זו. הצעתו של לוי הוגשה באמצעות חברת BGI, הנסחרת בבורסה (ברשימת השימור) בשווי של 46.5 מיליון שקל. BGI נמצאת בשליטת חברת שי אודם, המשותף ללוי ולשלום חיים.
עוד התמודדו על ישראייר חברת הדלק דור-אלון, חברת שלדות ובעליה אמנון סלע וחברת גלובל כנפיים של האחים נקש השולטת בחברת ארקיע. לוי מציע לשלם במזומן 75 מיליון שקל מיד עם סגירת העסקה, והוא יותיר בידי אי.די.בי 20% ממניות ישראייר. הוא גם מתחייב להציע לאי.די.בי לרכוש את מניותיה, בטווח שבין שנה לשנתיים מביצוע העסקה, תמורת 26 מיליון שקל (לפי שווי חברה של 130 מיליון שקל). לוי גם מוותר על החוב של אי.די.בי לישראייר, העומד על 5 מיליון דולר. בהצעתו המקורית דרש לוי שאורי סירקיס יישאר מנכ"ל ישראייר לפחות ב-30 החודשים שלאחר הרכישה, אך הוא הסיר דרישה זו כדי למנוע מצב בו הצעתו תהיה מותנית בצדדים שלישיים.
נאור אומר כי להצעתו של לוי יש יתרונות משמעותיים: הסכום במזומן, הסיכוי שהתמורה לנושים תגדל משום ש-BGI היא חברה ציבורית שערך מניותיה עשוי לעלות, היא נהנית מאיתנות פיננסית ולא תהיה בעיה בקבלת אישורה של רשות התחרות. לבסוף מציין נאור, כי בחן את האפשרות להנפיק את מניות ישראייר או אי.די.בי תיירות, אך הגיע למסקנה שמכירת השליטה עדיפה.