X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיאת בית המשפט העליון: "למרות הניסיונות להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי-של יציבות" ניסנקורן: "עצרנו פוליטיזציה של בחירת שופטי העליון" הנשיא ריבלין: "אתם יושבים בבית מזכוכית, שאבני הבליסטראות הנזרקות עליו, הולכות וגדלות"
▪  ▪  ▪
חיות. ניסיונות לחתור תחת עצמאות הרשות השופטת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בבית הנשיא בירושלים מתקיים (יום ה', 31.12.20) טקס השבעת 18 שופטים ורשמים בכירים. השופטים החדשים הצהירו אמונים לתפקידם בפני הנשיא ראובן ריבלין. במעמד נשאו דברים גם שר המשפטים אבי ניסנקורן, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ונשיאת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט לבנה.
הנשיאה חיות, אמרה במהלך הטקס כי "בשיח הציבורי המתנהל בתקופת בחירות, יש מי שבוחרים להעלות את בתי המשפט על ראש שמחתם ולטעון בלהט כי הם אחד הנושאים המרכזיים הטעונים "טיפול". אכן, כל מערכת ראוי לה שתבדוק את עצמה ותחתור תמיד לתיקון הטעון תיקון. אך אילו נשאל אורח לרגע בארצנו מיהי ואיזו היא הרשות הטעונה תיקון וטיפול דחופים במיוחד, אינני בטוחה כלל וכלל שהיה מצביע על הרשות השופטת. אדרבה, בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי-של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה".
​עוד הוסיפה חיות כי "יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים. ​ניסיונות אלה חותרים תחת העצמאות ואי-התלות של הרשות השופטת, עקרונות שהם נשמת אפה ובהם מחויבים כל שופטת וכל שופט."".
שר המשפטים, אבי ניסנקורן שזהו יומו האחרון בתפקיד, אמר: "זה לא סוד שהיו נסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לבחירת שופטים, להכניס פוליטיזציה ושיקולים לא ענייניים למרחב הזה - לא אפשרתי זאת. שופטות ושופטים, נבחרתם בצורה נקייה, בזכות עצמכם, על-מנת שתוכלו לכהן ללא משוא פנים, ללא תלות, ללא מורא ובלי ניסיון לשאת חן בעיניי מישהו. נתקלנו גם בניסיון חמור להכניס פוליטיזציה במינוי שופטי בית המשפט העליון, במטרה להפוך את השופטים תלויים בגחמותיהם של פוליטיקאים. עצרנו גם את זה. מי שמבקש להלך אימים על החוק והמשפט, מבקש להלך אימים על אזרחי ישראל וזכויותיהם הבסיסיות. כשר משפטים פעלתי בשפיות. שמרתי על עצמאות שלטון החוק, זה הכל. אבל בישראל של היום, שמירה על שפיות הפכה לעמדה רדיקלית. יותר משזה עצוב, זה מסוכן. שמירה על בית משפט עצמאי הייתה קשה לעיכול עבור פוליטיקאים שהאינטרסים האישיים מנחים אותם. נמשיך לשמור על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח."
הנשיא ריבלין אמר במהלך הטקס: "אתם יושבים בבית מזכוכית, שאבני הבליסטראות הנזרקות עליו, הולכות וגדלות, הולכות ומתחדדות, אך אל לכם לחשוש. לא כי הביקורת איננה חשובה, להפך. חברה דמוקרטית חפצת חיים - מתקיימת ומתקדמת בזכות המחלוקות והמתחים שמניעים אותה - ולו שֶׁאֵלֵה מחלוקות כֵּנוֹת, "לשם שמיים". מי כמוכם, אנשי המשפט, יודעים להעריך את תרבות הפולמוס והוויכוח, ההתפלפלות על קוצו של יוד. כל ביקורת מכבדת - ראוי שתשמע, וראוי שיופקו ממנה מסקנות. אל לכם לחשוש מהביקורת אלא להכניס אותה הביתה, לבחון אותה, לשוחח עמה."

תאריך:  31/12/2020   |   עודכן:  31/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות: "הניסיונות לגרור שופטים אל השדה הפוליטי - מסוכנים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לחיות: הסכנה היא ממך ומשכמותך
מאיר כ.  |  31/12/20 14:09
2
ניסנקורן, הפוליטיקאי הכי גדול
בבר  |  31/12/20 14:17
3
בקצרה: אל תפריעו לנו להמשיך
שאול א.  |  31/12/20 15:36
4
ואת זה אומרת שופטת שהיא 100%
לא פחות  |  31/12/20 16:20
5
לו ועדה בלתי תלויה הייתה
7890  |  2/01/21 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד ניצב משנה שמעון מרציאנו בגין שתי עבירות של תקיפה סתם    בין המותקפים - קטין בן 12 שנדחף על-ידי מרציאנו וחטף ממנו סטירה ללא סיבה    לאחר מכן תקף מפגין אחר שתיעד את הובלת הקטין המותקף
מירב ארד
תנועת הנוסעים חזרה לרמות שנראו לאחרונה בשנת 1999    חברות התעופה העולמיות הפעילו השנה 16.8 מיליון טיסות לעומת 33.2 מיליון טיסות בשנת 2019
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה אימץ את מסקנות הצוות שהוקם לשיפור המענה על תלונות נגד שופטים, בעקבות הריגת הנער סלומון טקה על-ידי שוטר    ייקבעו נהלים ביחס לתיקים שבהם ממליצה מח"ש על החזרת התיק לדין משמעתי, והמשטרה תפרסם פעם בשנה באופן יזום את מספר התלונות שהוגשו, ההליכים שבוצעו ואת הצעדים שננקטו - כולל צעדים פיקודיים ומשמעתיים
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד הביטחון    "קורא לעצור את המכרז הזה, וגם לא לומר דברים לא נכונים לוועדה. משרד הביטחון צריך את הוועדה הזאת בהרבה מאוד דברים"
מירב ארד
ההסכם יסדיר לראשונה את פרסומם של מכרזים לביצוע חפירות הצלה בהיקף משמעותי, ויסייע להתבססותו ופיתוחו של ענף הארכיאולוגיה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il