במסוק הכבד CH-53K קינג סטאליון התגלו תקלות טכניות, שיאלצו את חיל הנחתים האמריקני להקטין את כמות המטוסים שירכוש מהחברה, עד שיתוקנו התקלות. כך קבע משרד הבקרה של הקונגרס האמריקני (GAO).
הפנטגון חולק על מסקנות הדוח, וטוען, שאימוץ מסקנות הדוח ישפיע על התוכניות לרכש המטוס לא רק בשנים 2022-2021, אלא גם בשנים נוספות, ויפגע בהתעצמות הזרוע האווירית של המארינס.
חיל-האוויר הישראלי רכש מחברת סיקורסקי מסוקים סי סטאליון, שיחליפו את הצי המתיישן של מסוקים "יסעור" בשירותו.
מסוקים סי סטאליון אמורים לשאת במתלה חיצוני יותר מ-13,500 ק"ג מטען לטווח של כמאתיים ק"מ (110 מיל ימי) בגובה של כק"מ, מבלי להיזקק לתדלוק מחדש - הרבה מעבר לכושר הנשיאה של מסוקים CH-53 E, שנמצאים כעת בשירות הנחתים.
התקלות במסוק, שפיתחה סיקורסקי (חברה-בת של לוקהיד-מרטין), גרמו לאי-עמידת החברה בלוח הזמנים לפיתוחו ולהתייקרותו. המארינס החליטו בשנת 2005 לרכוש את המסוק במקום המסוקים CH-53E, הנמצאים בשירותם. למסוקים מדגם K יש יותר כוח, והם יכולים להטיס מטען כבד יותר למרחקים גדולים יותר מאשר המסוקים מדגם E.
לפי הדוח, יש "סיכון בינוני", שעד תום בחינתו המבצעית, לא יעמוד המסוק בדרישות האמינות ובדרישות לנשיאת מטען. כתוצאה מהתקלות הוארך משך הפיתוח של התוכנית בשבע שנים - עד נובמבר 2022 - ולהתייקרות המיזם ב-15.3 מיליארד דולר, גם כתוצאה מהגדלת הכמות, שהמארינס ביקשו לרכוש ב-44 מסוקים - למאתיים.