X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסיעה איטית בכבישי ישראל [צילום: שמואל וולף]
דוח ראשון מסוגו חושף:
מהירות הנסיעה המסחרית בערי הפריפריה נעה סביב 22-21 קמ"ש
פרסום ראשון: ממוצע מהירות הנסיעה היומי של אוטובוסים עירוניים במטרופולינים עומדת על 25-21 קמ"ש והממוצע היומי הבין-עירוני עומד על 52-42 קמ"ש רמת האמינות עומדת על כ-85% בממוצע הארצי מספר נסיעות הנוסע היומי עומד על 1.25 מיליון נסיעות

מהירות הנסיעה המסחרית בערים מחוץ למטרופולינים הגדולות היא 22-21 קמ"ש. נמוכה ממנה מהירות הנסיעה במטרופולין תל אביב, שבה מהירות הנסיעה היא 21-20 קמ"ש. המהירות הגבוהה ביותר היא במטרופולין חיפה - 25-24 קמ"ש, ואחריה מטרופולין באר שבע (24-23 קמ"ש) ומטרופולין ירושלים - 23 קמ"ש. כך עולה מדוח ראשון מסוגו של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לרבעון האחרון של שנת 2020, והגיע לידי News1.
הנתונים מחושבים על בסיס איכוני אוטובוסים (נתוני SIRI-VM), ומהם עולה כי קיים פער ניכר בין מהירות הנסיעה הבין-עירונית בין מטרופולין באר שבע שבה יש פחות פקקים ליתר המטרופולינים. 52-50 קמ"ש לעומת 38-36 קמ"ש במטרופולין תל אביב, 45-43 קמ"ש במטרופולין ירושלים ו-42-41 במטרופולין חיפה ובישובים חוץ-מטרופוליניים.
רמת האמינות של שירות התחבורה הציבורית באוטובוסים הכי גבוהה במטרופולין באר שבע - 89.3% והנמוכה ביותר במטרופולין ירושלים - 79.3%, שבה גם השיעור הגבוה ביותר של איחורים - 16.3%. הכי פחות איחורים יש במטרופולין חיפה (8.3%), אך מטרופולין זו סובלת משיעור גבוה של נסיעות שאינן מבוצעות כלל - 7.54%, וזאת בפער ניכר משאר המטרופולינים.
ממוצע הנסיעות ל-1,000 תושבים הוא 12 נסיעות עירוניות ו-18 בין-עירוניות, כאשר בעירוני מובילה תל אביב (30) ואחריה בני ברק (22) ובבין-עירוני מובילה [מבין הערים הגדולות] חיפה עם 17 ואחריה ירושלים ותל אביב עם 16. בני ברק, ששיעור המשתמשים בה בתחבורה ציבורית גבוה במיוחד מקבלת רק 12 נסיעות לכל אלף תושבים, וזאת ביחס לריבוי האוכלוסייה בחברה החרדית. בתחתית הרשימה [מבין הערים הגדולות] אשדוד עם 6 נסיעות עירוניות ו-5 בין-עירוניות.
בפילוח ק"מ שירות ל-1,000 תושבים, עומד הממוצע הארצי על 190 בנסיעות העירוניות ו-883 בבין-עירוניות. מספר הקילומטרים הגבוה ביותר בשירות העירוני הוא בתל אביב-יפו (524) והוא בפער ניכר מיתר הערים. בירושלים, שבה פועלת הרכבת הקלה, נוסעים האוטובוסים רק 184 ק"מ, לעומת 362 בבני ברק, 352 בחולון ו-295 בחיפה.
בשירות הבין-עירוני מובילה בני ברק במספר הקילומטרים (689) ואחריה באר שבע (639), נתניה (560) ורק אחר כך תל אביב (532) וחיפה (418). ירושלים מזדנבת מאחור עם 328 ק"מ בלבד.
אגף בכיר מדידה ותכנון ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מקדם בימים אלו פיתוח של מדדים לבחינת התחבורה הציבורית. מדדים אלו בוחנים את היצע השירות, רמת התפעול והביקוש לתחבורה ציבורית בארץ, ומפותחים על-פי אמות מידה בינלאומיות מקובלות. המדדים יפורסמו בסוף כל רבעון.
מדד הביקוש בדוח מציג את מספר נסיעות הנוסע בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות) שבוצעו בהשוואה בין מטרופולינים ואת המספר הממוצע של קווי אוטובוס או רכבת לפי נסיעת נוסע. נסיעת נוסע הוגדרה כחיבור כל התיקופים שאדם ביצע בטווח של 90 דקות.
הדוחות הסטטיים צפויים להתרחב מרבעון לרבעון ולהכיל מדדים נוספים. מספר נסיעות הנוסע היומי עומד על 1,250,000 נסיעות.
תאריך:  20/04/2021   |   עודכן:  20/04/2021
+תחנת הרכבת בנתב"ג תיפתח מחדש
17:25 20/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם רכבות הלילה תשובנה לפעול  ▪  נוסעי הרכבת בתחנת נתב"ג יידרשו להנפיק שוברי כניסה לרכבת  ▪  החוזרים ארצה המחויבים בבידוד אינם רשאים להשתמש ברכבת

תחנת נתב"ג בקורונה [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מהירות הנסיעה המסחרית בערי הפריפריה נעה סביב 22-21 קמ"ש
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
ראש עיריית ירושלים מבקש כי אחרי תקופת ההרצה של חברת כפיר יוארכו בקיץ שעות הפעילות של הרכבת הקלה לתוך השעות הקטנות של הלילה
עידן יוסף
עשרות קווי תחבורה ציבורית בכ-100 ערים ויישובים ברחבי הארץ יסיעו אל מוקדי הבילוי ובחזרה הביתה מחצות ועד 4:00 לפנות בוקר    קווי הלילה פועלים בשגרה לאורך כל השנה בסופי-השבוע ומדי יום בחופשות בתי הספר
עידן יוסף
מיום הזיכרון אחר-הצהריים ועד מוצאי יום העצמאות תרד תדירות הרכבות    מיום ראשון יחולו שינויים בתנועת הרכבות בעקבות מיזם החשמול
עידן יוסף
ראש אגף בכיר פרויקטים וטכנולוגיות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, עו"ד אורי אפלבום, מסיים את תפקידו    האגף העסיק חמישה עובדים וחלש על תחומים שבהם עסק אגף אחר במשרד התחבורה    אפלבום נעדר כל רקע בתחבורה ובניהול
עידן יוסף
אחרי יותר מעשור טעון של פעילות בירושלים תעבור השבוע הפעלת הרכבת הקלה בירושלים לזכיין חדש    במוצאי יום העצמאות יסתיים השירות בשעה 22:00 ולמחרת יופעל בידי חברת כפיר    סיטיפס: "עשינו טוב לירושלים"    מנהל עמוד רכבת תקלה: "ברוך שפטרנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il