X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלאי החוב הממשלתי עמד בסוף 2020 על כ-984 מיליארד שקל שיעור הוצאות הריבית ביחס לחוב עמד על 4.1% החשב הכללי: "הגיוס הרחב שנגזר מהמצב הכלכלי גרר עלייה ביחס החוב לתוצר בשנת 2020. יידרש ביצוע של תוכניות משמעותיות שיובילו את המשק לצמיחה"
▪  ▪  ▪
יהחשכ"ל הלי רוטנברג [צילום: יח"צ]

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, פרסם (יום ג', 20.4.21) את הדוח השנתי של יחידת החוב, בצל משבר נגיף הקורונה, ממנו עולה כי בסוף שנת 2020 מלאי החוב הממשלתי עמד על כ-984 מיליארד שקל, לעומת כ-823 מיליארד שקל אשתקד, גידול של כ-20% במלאי החוב, תוך המשך מגמת הארכת המח"מ של תיק החוב לשם הקטנת סיכון המִחזור, כך שהטווח הממוצע לפדיון (ATM), בשנת 2020 עלה לרמה של-9.2 שנים לעומת 8.2 בשנת 2019.
העלייה בחוב נבעה מגידול צרכי המימון בהתמודדות מדינת ישראל עם משבר נגיף הקורונה שהוביל לגיוס שיא של כ-265 מיליארד שקל בשנת 2020 לעומת כ-137 מיליארד שקל בשנת 2019.
שיעורי החוב הציבורי והממשלתי מהתוצר עמדו על כ-72.4% וכ-70.9% בהשוואה לכ-60.0% וכ-58.5% אשתקד, בהתאמה. העלייה בשיעור החוב מהתוצר נמוכה מהתחזיות לאור גורמי שוק ובראשם ייסוף של השקל אל מול הדולר במהלך שנת 2020, שיעור אינפלציה שלילי וצמיחה גבוהה מהתחזית.
היקף הוצאות הריבית בשנת 2020 עמדו על כ-38.0 מיליארד שקל לעומת כ-38.1 מיליארד שקל בשנת 2019. שיעור הוצאות הריבית ביחס לחוב עמד על 4.1% בשנת 2020 לעומת 4.7% בשנת 2019 ושיעור הוצאות הריבית מסך הוצאות הממשלה עמד על 7.9% בשנת 2020 לעומת 9.5% בשנת 2019. בדומה למגמה בשנים האחרונות, הוצאות הריבית בגין החוב המקומי הסחיר והחוב החיצוני ירדו בכ-0.9 מיליארד שקל בהשוואה לאשתקד והסתכמו בכ-17.6 מיליארד שקל. לעומתן הוצאות הריבית בגין איגרות חוב מיועדות עלו בכ-1 מיליארד שקל לעומת אשתקד והסתכמו בכ-12.4 מיליארד שקל.
בסוף שנת 2020, היקף הסובסידיה השנתית השוטפת בגין איגרות חוב מיועדות הסתכם בכ-9.4 מיליארד שקל, לעומת כ-8.2 מיליארד שקל בסוף שנת 2019 (עלייה של כ-14%).
בחודשים ינואר, מאי ונובמבר 2020, אישררה חברת דירוג האשראי S&P את הדירוג של מדינת ישראל והותירה אותו על-כנו, ברמה של AA- עם תחזית "יציבה". בחודשים אפריל 2020 וינואר 2021, אישררה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי ברמה של A+, והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה" ובחודש אפריל 2020, אישררה חברת דירוג האשראי מודי'ס את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה A1, ועדכנה את תחזית הדירוג ל-"יציבה".
החשב הכללי, יהלי רוטנברג:
"הניהול המקצועי של החוב הממשלתי, המשלב אסטרטגיה ארוכת טווח, התאמות טקטיות בזמן קצר והרוח הגבית של שוק ההון וסביבת הגיוס, תמכו ביכולת הממשלה להגדיל בצורה ניכרת את היקף המימון ולהתמודד עם התמיכה המסיבית שנדרשה במשק בזמן משבר הקורונה. עם זאת, הגיוס הרחב שנגזר מהמצב הכלכלי גרר עלייה ביחס החוב לתוצר בשנת 2020. בראייה צופה פני עתיד, יידרש ביצוע של תוכניות משמעותיות שיובילו את המשק לצמיחה. לצד זאת ישנה חשיבות רבה להקטנת הגירעון לאחר סיום המשבר וחזרה למגמת הירידה העקבית והמתמשכת ביחס החוב לתוצר".
תאריך:  20/04/2021   |   עודכן:  20/04/2021
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההגנה ביקשה הפסקה של חודש; התביעה התנגדה להפסקה כלשהי    ישועה: וואלה לא היה אתר שמאל קיצוני; מה שנתבקשנו לעשות לא היה קשור לשמאל קיצוני    מבהיר שלא קיבל הבטחה כלשהי מרשות ניירות ערך בתמורה לעדותו
איתמר לוין
פלשתיני בן 16 החשוד בכניסה בלתי חוקית לישראל נעצר ולא נמסרה הודעה להוריו, בפועל נמנעה ממנו זכות ההיוועצות והוא לא הובא לפני שופט במועד הקבוע בחוק
מירב ארד
הבהיר: "אנחנו לא מנתקים קו עם אף אחד. אין פה נטייה, נלך עם מי שיבוא לקראתנו. לא ניהלנו משא-ומתן קואליציוני - אלא מגעים על הוועדה המסדרת"
מירב ארד
סוכנות החלל הישראלית ומשרד האנרגיה שותפים למימון המיזם שישלח שתי משימות לירח    אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה: "הטכנולוגיה של הליוס להפקת החמצן מאדמת הירח תוזיל את עליות השיגור, תרחיב את גודל המטען ותאפשר בעתיד גם נוכחות אנושית ארוכת טווח בחלל העמוק
איתמר לוין
אמרה שיאיר נתניהו "כל היום מנתר את הדברים, כל היום בדיגיטל" ומעדכן את הוריו    ישועה מעיד: הפרקטיקה הייתה שלא מפרסמים תחקירים על נתניהו, אבל כן מפרסמים את תגובותיו    מתאר כיצד בנובמבר 2016 ניסה להכשיר בעיני משפחת נתניהו את מינויו של אבירם אלעד לעורך הראשי    איריס אלוביץ: "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il