X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמו של חבל הארץ יישאר [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
מועצת הגליל התחתון משנה תדמית
וייקרא שמה בישראל: שער הגליל
בבחירות לשינוי שם המועצה האזורית הגליל התחתון בחרו התושבים בשם "שער הגליל" הנימוק המקצועי: השם מדגיש את החיבור הגאוגרפי של המועצה למרחבי הגליל והצפון ואת הקירבה למרכז הארץ השינוי כפוף לאישור ועדת השמות הממשלתית - שאינה קיימת...
השם "הגליל התחתון" מאותגר:
גאוגרפית - קיים חוסר התאמה מובהק בין חבל הארץ המכונה הגליל התחתון אל מול שטחה של המועצה האזורית הגליל התחתון. הדבר גורם בין היתר לבלבול רב במדד ההיכרות הלאומי ובמקביל גם גורם לקושי בבידול בין הקהילה לבין יתר הרשויות הרבות במרחב.
משמעות תודעתית - תפקידו של המינוח "תחתון" בשפה העברית הוא להגדיר עצם/שם עצם הנמצא מתחת או נמוך יותר מעצם/שם עצם אחר. משמעות בסיסית זו מפעילה במוח האדם באופן אוטומטי ולעיתים בלתי מודע ייחוס נחיתות לכל דבר המוגדר תחתון. כחלק מתהליך המיתוג נבחן באופן ממוקד גם נושא התודעה ביחס לשם ואכן הממצאים הולמים מסקנה זו.
תקשורתית - מכיוון שהגליל התחתון היא רשות מקומית הנמצאת בתוך חבל ארץ בעל שמות זהים נוצר מצב בו קיימת תדירות גבוהה של דיווחים תקשורתיים (שליליים בעיקר) על הנעשה ביישובי האזור אשר מקבלים את הכותרת "ביישוב בגליל התחתון", כאשר האירוע יכול להתקיים ביישוב המרוחק עשרות קילומטרים משטח השיפוט של המועצה.

הסתיימה ההצבעה בבחירות לשינוי שם המועצה האזורית הגליל התחתון. השם שנבחר הוא שער הגליל (1,390 קולות). השמות שקיבלו פחות קולות: שדות הגליל (1,064), מבוא הגליל (689), ארץ הגליל (557).
בבחירות הצביעו 3,701 תושבים מתוך 9,121 בעלי זכות הבחירה בני 16 ומעלה ב-18 ישובי המועצה. שיעור ההצבעה: 40.58%
שמו של חבל הארץ "הגליל התחתון" יישאר בעינו, ורק שמה של המועצה האזורית עשוי להשתנות. אולם כל זה כפוף לאישורה של ועדת השמות הממשלתית. דא עקא, כבר כמעט שנתיים שהוועדה אינה קיימת מאחר שממשלה לא מינתה את חבריה.
במועצת הגליל התחתון הסבירו את הנימוקים המקצועיים, לפיהם שער הוא מינוח מזמין ומייצג פתיחות (ברוכים הבאים בשערינו, שער אל המחר, כתבת שער וכו'), וכי השם מדגיש את החיבור הגאוגרפי של המועצה למרחבי הגליל והצפון מחד-גיסא ואת הקירבה למרכז הארץ מאידך-גיסא.
"השם בעל מצלול טוב לאוזן הישראלית וקל מאוד לגלגל אותו על הלשון מבחינה פונטית. המילה 'שער' מייצגת במקורות היהודיים מקום מרכזי המאופיין בפעילות רבה, לרוב גם ההתרחשות ב'שערי העיר' היא בעלת חשיבות גדולה. אנחנו השער - מכאן הכל מתחיל".
תושבים ביישובי המועצה התייחסו לשם החדש שנבחר: "המילה שער תמיד מעלה בנו תחושות חיוביות של תקווה ושל התחלה טובה. כשמגיעים לגליל התחתון, הלב מתרחב ומתמלא באוויר ובעצם נכנסים בשערי הגליל כולו"; "נולדתי וביליתי את רוב שנותיי במרכז, ואני אומר לכם ממקור ראשון, בכל פעם שעליתי צפונה, הרגשתי שנכנסתי לגליל או באזור דבוריה או בצומת המוביל. אנחנו אלה שמכניסים את תושבי המדינה לגליל, אנחנו שער הגליל"; "אנחנו הכניסה לגליל. בדמיון זה נותן תחושה שנכנסים למקום חדש ויפה".

תאריך:  01/07/2021   |   עודכן:  01/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ ארבל: "האמירה על דיונים בכובד ראש היא מס שפתיים לעתירה לבג"ץ"    עו"ד בליי: "יש לעמוד על כך שהתיקונים יעמדו בכללים של יציבות, של כלליות, שתהיה מטרייה של חוקי יסוד"    ח"כ לסקי: "אי אפשר לגעת בחוקי היסוד לפי קונייקטורות פוליטיות"    ח"כ מקלב: "למה "לפני שנה נאמר שהתיקון לחוק הנורווגי הוא המקסימום של המקסימום שניתן לתקן ולהרחיב"
איציק וולף
ראש הממשלה בנט נפגש בירושלים עם נשיא גרמניה, פרנק ולטר שטיינמאייר    ציין כי מטרתה של ישראל היא למנוע יכולת גרעין צבאית מאירן, לאחר שזו הצהירה בגלוי כי היא פועלת להשמדת מדינת ישראל
איציק וולף
זינוק של 43% נרשם בהזמנת תרופות בבתי מרקחת מקוונים ברחבי העולם ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד    בצפון אמריקה נרשם גידול של 114% במספר הביקורים המקוונים, בדרום אמריקה נרשם גידול של 80% וגידול של 78% נרשם בצפון אפריקה
איתמר לוין
מספר התיקים החדשים לא השתנה והיה למעלה מ-860,000, אך מספר התיקים שנסגרו ירד, שיעור הסגירה היה הנמוך ביותר מזה 16 שנים והמלאי גדל ב-8% ל-480,000
איציק וולף
ועדת החוקה החלה להצביע על הסתייגויות לחוק להרחבת התקופה המרבית של עבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה    הוועדה דחתה עד כה 140 הסתייגויות מתוך כ-600 הסתייגויות שהוגשו וההצבעות יימשכו ביום ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il