X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקנות הביניים לירי בחייל בגבול הרצועה

נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה

צה"ל הגיש את מסקנות הביניים לתחקיר האירוע בגבול רצועת עזה בו נפל לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי לבני משפחתו לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם
▪  ▪  ▪
הירי לעבר לוחם מג"ב [צילום: מתוך רשתות חברתיות]
"התנהלות מופקרת תשחית את הצבא"
עידן יוסף
אחרי קמפיין הרשת נגד הוראות הפתיחה באש: קצין החינוך הראשי מותח ביקורת * הרמטכ"ל על תקרית הירי בלוחם מג"ב: "החיילים מצוידים בכל הכלים. מי שנמצא בסכנת חיים - רשאי לסכל את האיום"
לרשימה המלאה

דורשים ועדת חקירה צבאית מקצועית
תגובת עו״ד רן כהן רוכברגר, הפרקליט המלווה את משפחתו של בראל: "לפני זמן קצר שמעה המשפחה את הסקירה של התחקיר שנערך בצה״ל מאת אלוף הפיקוד, מפקד האוגדה והמח״ט הגזרתי.
"המשפחה הציגה שאלות קשות למפקדים - ולא קיבלה תשובות מספקות. המשפחה בסערת רוחות גדולה - מאוכזבת, פגועה ומתוסכלת מהתחקיר. המשפחה לא מקבלת את התחקיר - לא את הממצאים, לא את המסקנות ולא את השורה התחתונה שבה אין כוונה לנקוט צעדים פיקודיים נגד מפקד כלשהו.
"בראל ז״ל לא נפל בפעילות מבצעית בעזה במבצע מול מחבלים. הוא נפל במסגרת הפרת סדר - כשהיערכות מקדימה ראויה של המפקדים ופקודות מתאימות באירוע עצמו היו יכולות למנוע את הטרגדיה הנוראה.
"המשפחה תמשיך לדרוש, לתבוע, שהצבא יערוך בדיקה ראויה, ביקורתית ושקופה, לא מצד הדרג הפיקודי שבודק את עצמו - אלא במסגרת ועדת חקירה צבאית מקצועית ואובייקטיבית".

קצינים בכירים בהם מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו הגיעו לבית משפחת חדריה שמואלי בבאר יעקב למסור את התחקיר המבצעי לאירוע הקשה שבו נפל בראל הי"ד ז"ל.
ב-21 באוגוסט 2021, התפתחה התפרעות אלימה סמוך לגדר בצפון הרצועה, במהלכה מחבל ירה לעבר לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, ופצע אותו באורח אנוש. לאחר מספר ימים נקבע מותו בבית החולים סורוקה.
על-פי עיקרי התחקיר הראשוני, בשלב זה עולה כי נוהל הקרב וההערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו בצורה יסודית ומקיפה וכללו תגבור של כוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים.
עוד עולה כי נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן. לצד זאת, לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קבע כי ההוראות אפשרו את ביצוע המשימה המבצעית והסרת כל איום מסכן חיים. עוד נמצא כי גם באירוע זה בוצע ירי משמעותי בתגובה להתפרעויות.
עוד נכתב: "במהלך האירועים המפקדים נכחו בקו המגע ופיקדו על הכוחות מלפנים. הרמטכ"ל הדגיש כי 'מפקדי צה"ל הולכים בראש חייליהם ומובילים אותם בקרב, כך גם באירוע זה'".
כוכבי הנחה להמשיך בתהליכי התחקור, עד להשלמת התחקיר המלא. כמו-כן, הנחה ליישם את הלקחים שהופקו בשלב זה ולהנחילם עד לאחרון המפקדים והלוחמים בשטח. עוד נמסר: "צה״ל ממשיך בהערכות להתפרעויות אלימות נוספות ופעולות טרור אפשריות בימים הקרובים, תוך יישום הלקחים שהופקו בשלב זה".

תאריך:  03/09/2021   |   עודכן:  03/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחדל ענק של מפקדי אוגדת עזה
החושף  |  4/09/21 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תלונה הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה נגד אישיות משפטית בכירה בטענה לעבירות חמורות    לא ניתן לפרסם כל פרט נוסף הנוגע לחשד    פרקליט המתלוננים: "יום כיפור של מערכת המשפט"
עידן יוסף
בסוריה מדווחים: מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד מטרות עוינות בשמי הבירה, רוב טילים הופלו    טיל נ"מ סורי חדר לשטח ישראל והתפוצץ מעל הים, לא הופעלה התרעה
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: "אכיפת הבידודים היא עקב אכילס בהתמודדות עם הקורונה והחוק יסייע בשיפור האכיפה והגנה על הציבור"    המשטרה: בחודש אוגוסט כ-40% שיתפו את מיקומם; בין 7,500-6,500 ביקורי בית ביום למבודדי חו"ל    אושר המתווה המשופר המחריג ילדים בעלי תו נכה מהתו הירוק
עידן יוסף
מלאת מקום הממונה על התחרות אישרה להקים פלטפורמה למכירה    קשת רוכשת כ-25% מ-RGE    האישור ניתן לתקופת זמן מוגבלת של ארבע שנים, לאחריה יבחן ההסדר מחדש
עידן יוסף
אושרו תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2021-2022    התקציב כולל תוספת של שני מיליארד שקל למשרד הבריאות לבסיס התקציב    שר האוצר ליברמן: "תם עידן הטירלול, חוזרים לנורמליות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il