X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני משפחה העבידו בכפייה במאפייה ברהט שישה ילדים בני 15-6 שטיין הפחית שישה חודשים מעונשו של אחד מהם, בשל פער גדול מדי בענישה שהטיל בית המשפט המחוזי
▪  ▪  ▪
רהט. העובדות מזעזעות [צילום: משה שי, פלאש 90]

שני בני משפחה שהעבידו בכפייה שישה ילדים בני 15-6 ירצו שנתיים וחצי מאסר וארבע שנות מאסר - קובע (יום א', 5.9.21) שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, בפסק דין נדיר בעבירה זו. העונש המירבי עליה הוא שבע שנות מאסר.
שטיין אומר: "עובדות המקרה הן לא פחות ממזעזעות. המערערים ניהלו מאפיה השייכת למשפחתם ביישוב רהט. במאפיה זו, הם העבידו בכפייה שישה קטינים בני 15, 13, 12, תשע, תשע ושש - זאת, במשך פרקי זמן שונים בשנים 2018 ו-2019. במהלך עבודתם, שלעתים בוצעה בשעות הלילה, הקטינים לא זכו להפסקות ואף לא לימי מנוחה, ושכרו של כל קטין עמד על 20-15 שקל ליום. כאשר הקטינים לא עמדו בהספקי העבודה שנדרשו מהם, הם הותקפו על-ידי המערערים בסטירות, אגרופים ובעיטות, ואנואר אף הכה את אחד הקטינים באמצעות מקל וגרם לאותו קטין כאבים עזים.
"אמג'ד מצדו היכה את האחד הקטינים בכת של סכין לאחר שראה ליד אותו קטין פיתות שהתייבשו. מפעם לפעם, הוכו הקטינים באמצעות כבל או כלי אחר שהיה בידי המערערים. ביום 8.2.2019 בשעות הבוקר, אחד הקטינים נפגע קשה באצבעותיו ממכונת חיתוך אותה אולץ להפעיל, ושלוש מאצבעותיו נגדעו חלקית. אחותו של אותו קטין פרצה בבכי לאחר שנודע לה על כך, ובתגובה היא נדחפה על-ידי אנואר באופן שראשה הוטח בקיר". השניים הודו בעבירת עבודות הכפייה ובעבירות נוספות. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על אנואר 30 חודשי מאסר, ועל אמג'ד - 54 חודשי מאסר.
השניים ערערו על חומרת עונשיהם, ושטיין אומר: "למרות שעונשים אלו הוטלו בגין מעשים פליליים חמורים, הם נמצאים רחוק מרף העונש המירבי שקבע המחוקק לכל אחת מהעבירות שבהן עסקינן, ועל כן לא ניתן לתארם כבלתי מידתיים... מעשיהם של המערערים חצו את רף החומרה הגבוה. תוצאותיהם של מעשים אלו היו קשות, עד כדי הרסניות, עבור הקטינים שנפגעו מהם. אשר על כן, עונשו של כל אחד מהערערים - כשהוא לעצמו - איננו מופרז אם יכולה להצדיק התערבות מצד ערכאת הערעור".
אולם, ממשיך שטיין, עונשו של אמג'ד חמור מדי ביחס לזה של אנואר, שכן הפער במעשיהם בפועל (להבדיל מן העבירות בהן הודו) לא היה כה גדול. גם כאשר מביאים בחשבון את נסיבותיו האישיות הקשות של אנואר, שהצדיקו הקלה מסוימת עימו, הפער עדיין גדול מדי - ולכן העמיד אותו שטיין על ארבע שנות מאסר (הפחתה של חצי שנה). הוא מדגיש: "אילולא הפגיעה בעיקרון השקילות והאחידות בענישה, לא היה מקום להתערב בגזר הדין". המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט יצחק עמית הסכימו עם שטיין. את המערערים ייצג עו"ד שמעון תורג'מן, ואת המדינה - עו"ד עילית מידן.

תאריך:  05/09/2021   |   עודכן:  05/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: 30 ו-48 חודשי מאסר למעבידיהם בכפייה של ילדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר ההסתדרות פנה לשרת האנרגיה בבקשה לקיים דיון דחוף על עתידם התעסוקתי של עובדי מפעל רותם אמפרט נגב    "בעוד פחות מארבעה חודשים המפעל ייסדר ואלפי עובדים ומשפחותיהם יישארו ללא פרנסה"
איתמר לוין
בשנת 2012 הוגש כתב אישום נגד אדם שביצע בבתו עשרות עבירות מין בשנים 2006-1996, כאשר הייתה בת ארבע עד 14 - אך בניגוד לדרישת החוק, לא ניתן אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לגבי שש השנים הראשונות    למברגר נתן אישור בדיעבד רק ערב הדיון בערעור, באיחור של תשע שנים    התוצאה: האיש זוכה מהעבירות הישנות ועונשו הופחת מ-20 ל-15 שנות מאסר
איציק וולף
טעות זיהוי נפטרת מקורונה בבית חולים סיעודי הביאה לשליחת גופה לא נכונה לקבורה    משרד הבריאות הודיע שפתח בבדיקה    "מקרה חמור ומצער, נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע"
מירב ארד
המחצבות העתיקות בצפון ירושלים שימשו כמקור העיקרי של אבני הבניין למפעלי הבנייה העצומים שנערכו בעיר, ובהם בניית הר-הבית
איציק וולף
כבר בעתיד הקרוב צפויה חטיבת חי"ר לקבל את ה-M-4 המכונה 'פלטופ'    שאר החטיבות הסדירות יקבלו את הרובה המשמש כיום את חטיבת הקומנדו    רובי התבור ימשיכו להיות בשימוש חטיבות המילואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il