X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית למימון המטרו הוצגה בכנסת ואושרו פרקים א' וב' בחוק המטרו - כל ההסתייגויות נדחו יו"ר הוועדה: "נכניס בחוק שינויים שיבטיחו שהפרויקט לא רק יהיה פתרון תחבורתי אלא יתרום חברתי-כלכלי בפינוי בינוי, בניית מעונות לקשישים ועוד"
▪  ▪  ▪
ח"כ יוליה מלינובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים המשיכה (יום ד', 29.9.21) את הדיון בהצעת חוק תוכנית הכלכלית - רכבת תחתית - מטרו. לאחר אישור הפרק הראשון והשני שעוסק בסמכויות הרשות, היום דנו בפרק ג' העוסק במימון ופיתוח מיזם המטרו. לאחר מכן, נדחו כל ההסתייגויות שהוגשו לאחר אישור פרקים א' ו-ב' בחוק.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בדיון: "בשנת 2000 במשרד הכלכלה ניסחו דוח על הפערים בתחום ההנדסי שקשורים להון האנושי, וגילו שיש מחסור של כוח אדם איכותי בתחומים ההנדסיים. לקראת שנת 2030 אם לא נעשה שום דבר בנוגע למטרו, יהיה לנו כאן מחסור של בין 11 אלף ל-15 אלף אנשי מקצוע. הדגש הוא על חברתי כלכלי. החלטת הממשלה אימצה את הדוח הזה וזה עוד לפני חוק ההסדרים והתקציב וככה צריך לפעול בשיטתיות. 75 אחוז מהבנייה בישראל היא בנייה ישנה שלא עומדת בסטנדרטים. אני נלחמתי עם ראש עיריית חולון שנים על חידוש מבנים ישנים וזה לא רק בחולון זה גם בקריית שמונה בבני ברק ועוד. אני רואה בחוק המטרו מנוע צמיחה לכל נושא הפינוי בינוי. למטרו תהיה השפעה עצומה - גם חברתית, גם כלכלית וגם תכנונית על כל תושבי המדינה".
רכז תשתיות באגף תקציבים, איליה כץ, הציג בוועדה את פרטי המימון לתוכנית המטרו, אשר לדבריו, "הוא הפרויקט הגדול, המורכב והיקר ביותר שקודם בישראל ומגה פרויקט ענק גם בקנה מידה בינלאומי". לדבריו: "קצב גידול האוכלוסייה בישראל גבוה פי 10 מממוצע מדינות ה-OECD וכיום ישראל היא בין המדינות הצפופות ביותר מבין מדינות ה-OECD וב-2050 צפויה להיות הצפופה ביותר. המטרו יאפשר לצופף את אזורי הביקוש, להגדיל את היצע הדיור ולשפר את התכנון האורבני". כץ הציג את סעיפי החוק שקובעים מנגנון משולב למימון הפרויקט שיבוא מהשלטון המקומי שבו יעבור המטרו וכן מרווחי הנדל"ן שיהיה סביב המטרו. לדבריו, "חבילת המימון משלבת מקורות תקציביים ולכידת ערך בדומה לפרקטיקה במדינות רבות אחרות".
מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, אמר בדיון כי יש לשנות את הגדרות המימון שנקבע בחוק. לדבריו, "לא נכון להשאיר קביעת עלות לרשויות לפי אחוזים מבלי לחשב שיהיה תקרה בסכום הזה שיפול על העיריות. בנוסף, מכיוון ויש כאן עוצמה גדולה של טיפול בסעיף 197 - ברור שיהיו תביעות בעשרות מאות של מיליארדים ולכן צריך לקבוע בחוק מי יטפל בזה ולא אנחנו נהיה הכתובת".
לייבה הוסיף טענה שזכתה לגיבוי מיו"ר הוועדה שאמרה שתפעל לשינוי החוק בעניין, "לא הגיוני שתקציב כזה לאורך כל כך הרבה שנים, אינו יודע חזרה לבדיקה ובקרה בכנסת. מדובר על טווח ארוך של שנים". עוד אמר לייבה כי לדעתו, "זה דבר מיותר שמדינה תעסוק בשומה מקומית ששייכת לוועדה מקומית. זה לא תקין שהמדינה יכולה לבקש שומה מראש כמה כסף צפוי להיות לו בעתיד".
יו"ר אגף יזמות ובנייה בהתאחדות הקבלנים, חיים פייגלין, התריע בדיון כי העליות שיוטלו במיסוי הקרקע באזור המטרו, יפגע בבנייה ופיתוח. "היטל השבחה כבר היום מכשיל את מימוש הפרויקטים בקרקעות. אם יש 75% בהיטל השבחה, אז כל המגזר הזה לא ייבנה בכלל. לא יהיה שווה לו".
עמירם סטרולוב, מהנדס ויועץ לפרויקטים של מערכות תחבורה, טען בדיון כי פרויקט המטרו בכלל לא נחוץ והדבר היחיד שצריך לעשות כעת זה לעצור ולפגוש את התושבים שבתחומם יעבור תוואי המטרו. "יש כאן הליך בעייתי ביותר הות"ל הוא מאוד דורסני".
מלינובסקי סיכמה את הדיון: "כל המשרדים צריכים להיכנס לדו שיח צפוף עם שלטון מקומי והתאחדות הקבלנים. יש להם הרבה חכמה ידע ניסיון והבנת השטח. צריך לחשוב יחד מה מתאים לכל עיר ורשות. הטענות של שלטון מקומי לגבי חישוב של היטל השבחה, יש בהן הגיון וצריך לחשוב על נוסחה אחרת של חישוב. הפרויקט יהיה חייב לתרום חברתי כלכלי ולייצר דיור בר-השגה, מעונות לקשישים וכו'".
תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  29/09/2021
+הוארך תוקף התקנות ל-15% זיכוי מס על עבודה במשמרות לילה
15:54 29/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים האריכה את תוקפן של התקנות החלות על עובדי ייצור במפעלים  ▪  חברי הוועדה מתחו ביקורת על כך שהתקנה מובאת שוב רטרואקטיבית, וקראו להופכה להוראת קבע  ▪  יו"ר הוועדה: "נשקול אם לקחת את הוראת השעה הזו שמוארכת מ-1986 כל פעם מחדש, ולהפוך אותה להוראת קבע או לפחות להוראה ארוכת טווח"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+פינדרוס מציע לסילמן: תו סגול אציל
14:25 29/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הקואליציה החלה להחתים חברי כנסת על יוזמה להצגת תו ירוק מצד חברי הכנסת  ▪  ליו"ר סיעת יהדות התורה הייתה הצעה לתו אחר - תקן שניתן על-ידי בעל כשירות לכהן כרופא, ולחלופין הומאופט, נתרופט או פסיכופט

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אגד אגד תעבורה אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אמיר אסרף / Amir Asraf אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה אדרעי גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan דן / Dan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מטרופולין /  Metropoline מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz משרד התחבורה מתן כהנא / Matan  Kahana ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd נתיב אקספרס סופרבוס /  Superbus סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar קווים רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
עידן יוסף
ועדת הכספים האריכה את תוקפן של התקנות החלות על עובדי ייצור במפעלים    חברי הוועדה מתחו ביקורת על כך שהתקנה מובאת שוב רטרואקטיבית, וקראו להופכה להוראת קבע    יו"ר הוועדה: "נשקול אם לקחת את הוראת השעה הזו שמוארכת מ-1986 כל פעם מחדש, ולהפוך אותה להוראת קבע או לפחות להוראה ארוכת טווח"
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה החלה להחתים חברי כנסת על יוזמה להצגת תו ירוק מצד חברי הכנסת    ליו"ר סיעת יהדות התורה הייתה הצעה לתו אחר - תקן שניתן על-ידי בעל כשירות לכהן כרופא, ולחלופין הומאופט, נתרופט או פסיכופט
עידן יוסף
בעלי המסעדות, בתי המלון, האולמות וגני אירועים, וכל שאר עסקי המזון צפויים לשלם לתאגידי הכשרות העסקיים החדשים למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה    ארגון כושרות: מאחורי הפורמת הכשרות עומדים גופים עסקיים שיחפשו רווחיות נטו
מירב ארד
לפי התקנות יידרשו העובדים במקומות אלו להציג תו ירוק קבוע או להיבדק בבדיקה מהירה פעמיים בשבוע על חשבון העובד    התקנות ייאכפו באמצעות קנסות מנהליים    ד"ר אלרעי פרייס בדיון: "לא הממשלה החליטה על החיסון השלישי, אנחנו החלטנו"
עידן יוסף
יו"ר הליכוד: "אם בנט היה אובססיבי כלפי הקורונה כמו שהוא אובססיבי כלפי, הוא לא היה מתעכב חודשיים בהבאת החיסונים שהזמנתי כראש הממשלה עבור אזרחי ישראל ובכך היה מונע את מותם הטראגי של רבים מ-1,200 הישראלים שמתו מוות מיותר מקורונה"
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il