X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד: הונאת פונזי במאות מיליוני שקלים כלפי 1,000 קורבנות בן-ארי נמלט מהארץ בחודש מאי, חודש לאחר פתיחת החקירה נגדו, ועד היום לא אותר
▪  ▪  ▪
הבטיח תשואה גבוהה [צילום: ל"מ אוטרו, AP]

רשות ניירות ערך העבירה לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) את התיק בעניינו של מייק בן-ארי, החשוד בהונאת ענק של משקיעים. כך מסרה (יום ג', 5.10.21) הרשות. בן-ארי נמלט מן הארץ לפני חמישה חודשים והרשויות טרם איתרו אותו.
החקירה החלה בחודש אפריל ועסקה בבן-ארי ובחברת EGFE שבשליטתו (החברה נמצאת רשמית בשליטת לארי גרינפילד, אחיו של בן-ארי - עורך דין אמריקני שרשיונו נשלל), להם יוחסו עבירות תרמית, ניירות ערך והלבנת הון. לדברי הרשות, בן-ארי הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מן הרשות וללא פרסום תשקיף. על-פי החשד, בן-ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
כאמור, בן-ארי נמלט מהארץ חודש לאחר מכן, הפרקליטות חילטה את כספי הערבות (2 מיליון שקל) והעבירה את הסכום לקופת הפירוק של EGFE לצורך איתור נכסים על-ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים. לפי החשד, בן-ארי נעזר במשקיע וידידו נחום אייזנשטאט לצורך הימלטותו מן הארץ, ועשה שימוש בדרכונו של האחרון לשם כך. אייזנשטאט נעצר בחשד לעבירות שיבוש וזיוף, על כך שסייע לבן-ארי לברוח מן הארץ, והתיק בעניינו מצוי בטיפול הפרקליטות.
315 מקורבנותיו של בן-ארי טענו, כאשר ביקשו למנות מפרק לחברה, כי נפלו קורבן להונאת הפונזי הגדולה ביותר בתולדות המדינה, בהיקף של 600-300 מיליון שקל. לדבריהם, בן-ארי הקים את EGFE בשנת 2004 והציג אותה כחברה בינלאומית המציעה שירותים ומוצרים פיננסיים וכן השקעות סולידיות ובטוחות בעלות תשואות חיוביות, בעיקר באיגרות חוב מוניציפליות המונפקות בארה"ב. בסרטוני השיווק הצהיר בן-ארי, לשעבר יועץ השקעות בבנק לאומי, כי החברה מנהלת 60 מיליון דולר ל-1,000 לקוחות וכי היא נמנית על קבוצת חברות שבבעלותו. חלק מן הנושים התפתו לקבל הכנסה חודשית קבועה, וחלק אחר פותו לקבל ריבית שנתית גבוהה של 14%-10%. בנוסף הובטחו למשקיעים בונוסים שונים, בדרך כלל 3% לשנה.
עוד נטען אז, כי חובותיה של החברה כלפי המבקשים נאמדים ב-300 מיליון שקל לפחות. לדברי מגישי הבקשה, הם נפגשו עם כ-300 מקורבנותיה של החברה שאיבדו את כספם, ושמעו מהם סיפורים מכמירי לב. חלק מהקורבנות הם אלמנות, יתומים, פנסיונרים שחלקם חולים, נשים גרושות, יורשים שאיבדו את ירושות הוריהם, נכים, זוגות צעירים, וכן כאלה ששוכנעו על-ידי בן-ארי למכור את דירותיהם ולהשקיע בחברה את כספי התמורה. המבקשים הוסיפו, כי ועד הפעולה שלהם ידוע על 450 קורבנות, כאשר היקף הנזק הממוצע נע בין 400,000 שקל למיליון שקל.
לדברי מייצגיהם של המבקשים, הם נתקלו גם במקרים של משפחות שאיבדו סכומים של 12-2 מיליון שקל והפכו לחסרות כל. עוד ציינו, כי צפו שעות ארוכות בסרטי וידאו של "פגישות שיווק" במסגרתן הוצגו בפני הקורבנות מצגי שווא מתובלים במילים גבוהות בשפה האנגלית, שאדם מן היישוב אינו מבין את פשרן. היקף הוצאת הכספים מהקורבנות גבר באופן משמעותי ברבעון הראשון של השנה, כאשר בן-ארי ידע בוודאות, כי החברה עומדת לקרוס וכי הוא מצוי תחת חקירה של רשות ניירות ערך.
בחודש מאי שלח בן-ארי לחלק מקורבנותיו הודעת מייל בה אישר, כי עזב את המדינה וכי לא מתכוון לשוב לארץ עד שרשות ני"ע תסכים לתנאיו. עוד כתב בן-ארי, כי הוא אכן שיקר למשקיעים בנוגע לקרן "בלו ריבר" (קרן המושקעת כביכול באגרות חוב והפועלת בארה"ב), ובמקביל איים, כי ידווח לרשות המיסים על כספים "שחורים" שהועברו אליו. בן-ארי הודיע עוד, כי ישלם רק למי שלא יתבע אותו, וכי ידאג לכך שהתובעים אותו לא יקבלו דבר עד שהאחרים יקבלו את מלוא כספם.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  12/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיק נגד מייק בן-ארי עבר לפרקליטות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ועדת השרים, שבראשה תעמוד השרה מרב מיכאלי, תורכב מ-9 שרות ושרים ותעסוק בהתוויית מדיניות לקידום שוויון מגדרי וביישום של כל תוכניות הממשלה הרלוונטיות, בראשן התוכנית למניעת אלימות נגד נשים
מירב ארד
אמר בישיבת הממשלה כי נתוני הקורונה מוכיחים כי המדיניות שננקטה מוכיחה את עצמה: "מול רעש חיצוני שלחץ כל הזמן לסגור ולהחיל מגבלות גורפות, עמדנו נחושים"
מירב ארד
יו"ר הוועדה נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך    ד"ר אלרעי-פרייס: ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה
עידן יוסף
השר לשירותי דת אומר כי לנוכח התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות יוותר על מסלול זה, מסביר מדוע מקומה של התוכנית הוא בחוק ההסדרים ומאשים את הרבנים בכניעה ללחצים פוליטיים
איציק וולף
מנהלת מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית מרום הגליל סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי מאז שנת 2016 לא הוציאה רישיונות עסק לאירועים בל"ג בעומר לאחר שהמארגנים לא החזירו אליה את האישורים הנדרשים מהרגולטורים    "עד 2016 זה עבד אחרת ומאותה שנה לא הוצאו רישיונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il