X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק ההיוועדות החזותית לעצורים ואסירים / ח"כ קריב:

"הוועדה לא תאפשר דיון זריז בסוגיה המשפיעה על זכויות נאשמים"

ח"כ אשר: לא להתקדם עם החוק לפני המשך הפיילוט של בית המשפט בקרבת בית הסוהר שיחסוך 80 מיליון ח"כ לסקי: "כמה עולה לשים חלון בפוסטה או כרית בחדר המתנה לעומת ההוצאה של 53 מיליון שקלים להיערכות עבור מצלמות, מסכים, חדרים ייעודיים ועוד"
▪  ▪  ▪
ח"כ גלעד קריב [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת החוקה החלה (יום ג', 5.10.21) לדון בפרק ו' (היוועדות חזותית) מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021.
לפי הצעת החוק, ניתן לקיים דיון בלא נוכחותו של עצור או אסיר, אלא בהשתתפותו בדרך של היוועדות חזותית, רק לבקשת העצור או האסיר, ובלבד שהוא בגיר, מיוצג על-ידי סניגור והגיש את בקשתו באמצעותו. ההחלטה לקיים דיון כאמור היא לשיקול דעת בית משפט. בבואו להחליט בבקשה ישקול בית המשפט האם די בהשתתפותו של העצור או האסיר בדרך של היוועדות חזותית, בהתחשב, בין השאר, במהות הדיון ובנסיבות הנוגעות לעצור או לאסיר.
עוד מוצע לקבוע הוראות ייחודיות לגבי דיונים מסוימים בשל מהותם. הכלל יהיה שדיונים אלה יתקיימו בנוכחות העצור או האסיר, ואולם יהיה ניתן לסטות מכלל זה בהחלטת בית משפט, מנימוקים מיוחדים שיירשמו.
נוסף על כך מוצע לקבוע כי דיונים מסוימים לא יתקיימו בהיוועדות חזותית. כך למשל באשר לדיונים שבהם מודה הנאשם בכתב האישום בעניינו, דיון שבו מוצג הסדר טיעון ודיון שבו נגזר דינו של הנאשם. כמו-כן מוצע לקבוע הוראות שונות לגבי אופן קיום הדיון בדרך של היוועדות חזותית באופן שיבטיח את שמירת זכויותיו של העצור ובכלל זה התייעצות חסויה עם עורך דינו, צפייה, השתתפות ושמיעה של כל המשתתפים בדיון זה את זה באופן מיטבי ובלא הפרעה.
כדי ללמוד על השלכות ההסדר, הוא ייקבע כהוראת שעה לתקופה של שנתיים. במהלך הוראת השעה ייערך מחקר מלווה שיבחן את השפעת ההסדר על היבטים שיש בהם כדי להבטיח את הוגנות ההליך ואת יעילותו. הוראת השעה ניתנת להארכה בשנתיים נוספות בצו של שר המשפטים והשר לביטחון הפנים ובאישור ועדת החוקה.
כמו-כן יוטל על שר המשפטים בהסכמת השר לביטחון הפנים ובאישור ועדת החוקה, להתקין תקנות ראשונות ליישום הסדר זה עד 1 בינואר 2022 שהוא יום כניסת הוראת השעה לתוקף.
בהתאם להחלטת הממשלה, עד יום התחילה ייערכו הנהלת בתי המשפט ושירות בתי הסוהר כך שיתאפשרו כל התנאים הדרושים לקיום היוועדות חזותית כמפורט בהסדר.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הוועדה לא תאפשר דיון זריז בסוגיה המשפיעה על זכויות נאשמים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בעדותו טען ישועה שהתחקיר תיאר את הטיית הסיקור באתר; אומר כעת ששיקר באותן התכתבויות    ורשבסקי מנע תחקיר המשך בערוץ 10    ישועה: עד אז לא חשבתי שאני מבצע עבירה
מירב ארד
במסגרת ההסכם, תצטייד צ'כיה ב-4 סוללות "ספיידר" (SPYDER) מתוצרת חברת רפאל הכוללות גם מערכות מכ"מ MMR מתוצרת התעשיה האוירית
יפעת גדות
הפרס הניתן הוא על מחקר המזהה שיטות חדשות לתיאור וניתוח מערכות אקלים מורכבות וחיזוי התנהגותן ארוכת הטווח
איציק וולף
צבי הלר, איש חסידות תולדות אהרון וממארגני ההדלקה ההמונית בקבר רשב"י במירון, טען כי אנשי החסידות לא קיבלו כל הערה בטיחותית מהמשטרה ומהמהנדס על סכנת צפיפות    "אם המשטרה הייתה אומרת לפני ההדלקה שיש יותר מדי אנשים ושאין הדלקה - אני מבטיח לכם שלא הייתה הדלקה"
איתמר לוין
החשד: הונאת פונזי במאות מיליוני שקלים כלפי 1,000 קורבנות    בן-ארי נמלט מהארץ בחודש מאי, חודש לאחר פתיחת החקירה נגדו, ועד היום לא אותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il