X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התפוצות חושף את הכוונה לאשר את מתווה הרחבה המעורבת בדרומו של הכותל המערבי השרה מיכאלי אומרת כי הגיעה העת לשחרר את הכותל ולאפשר תפילה גם ברחבה הגדולה חברי הכנסת של יהדות התורה הודיעו כי ייאבקו במתווה ויתייצבו כנגד גלעד קריב בראש חודש
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ כנסת]

ראשי ארגונים רפורמים וקונסרבטיביים התכנסו (יום ב', 25.10.21) בכנסת להקמת שדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית, שתסייע להם במאבקם על הכרה ותמיכה בממשלה הנוכחית. שר התפוצות נחמן שי שנכח במפגש, חשף את לוח הזמנים לקידום ואישור מחדש של מתווה 'הכותל הרפורמי' לאחר שהוקפא בעבר
שרת התחבורה, שר התפוצות וחברי כנסת השתתפו (יום ב', 25.10.21) בכינוס הראשון של השדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית, יחד עם עשרות רפורמים, קונסרבטיבים וחילונים.
שר התפוצות נחמן שי עדכן את הנוכחים על התקדמות ביישום מתווה הכותל. לדבריו, סיכם עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי מיד לאחר אישור התקציב תונח על שולחן הממשלה הצעה להחלטה לחזור למתווה הכותל המקורי מ-2016 שהוקפא ונעצר. "הנושא הזה נמצא בקונצנזוס רחב בממשלה", אמר השר שי, "רה"מ החליפי ושר החוץ לפיד בעד, שר הדתות כהנא גם בעד ואפילו זאב אלקין".
יו"ר העבודה, השרה מרב מיכאלי, אמרה כי אין בכך די, וצריך לשאוף "לשחרר את הכותל", כלשונה, שגם רחבת הכותל הרגילה תהיה מעורבת ולא כמו בית כנסת חרדי, כלשונה.
יו"ר משותף לשדולה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), אמר כי "התחושה בימים אלה שקיים כאן חלון הזדמנויות משמעותי. צריך לנצל אותו כדי להעצים את העשייה שלנו. כנס השקת השדולה הוא ראשיתו של עבודה משותפת, ובפעם הבאה שנתכנס - נעדכן בהישגים ולא רק נדווח מה אנחנו רוצים שיקרה".
יו"ר משותפת לשדולה, ח"כ מיכל רוזין (מרצ), אמרה כי "בתור אישה חילונית שבוחרת בבית כנסת רפורמי, היהדות היא שלי באותה מידה כמו של האחרים. אאבק על החופש לבחור כיצד לחגוג את היהדות של כל אחד ואחת. מברכת על ההישגים שהגענו אליהם בתקציב הקרוב עבור היהדות המתחדשת. לא נאפשר לאף אחד להפלות אף קבוצה 'בשם היהדות'. נילחם בכפייה הדתית".
יו"ר משותף לשדולה, ח"כ משה טור-פז (יש עתיד), אמר כי "הייתי קורא לשדולה הזו שדולת ה-80%. 80% מהישראלים מסכימים ורוצים שככה תיראה היהדות שלהם, כפי שהיא פה - עם אדם אורתודוקס, נציג רפורמי ואישה חילונית שמצליחים להסכים. אנחנו מתרגמים את 70 פנים לתורה לא כאמירה ריקה מתוכן, אלא נותנים מקום אמיתי לפירוש הדרכים להיות יהודי. היותי אורתודוקס לא רק שלא סותר את ההשתתפות בשדולה, אלא בונה את השותפות שאנחנו יוצרים כאן ואני מקווה שיום אחד גם אחינו החרדים ישתתפו".

האמירות בעניין הכותל זכו למחאות מצד האופוזיציה. ח"כ שלמה קרעי (ליכוד): "מיכאלי רוצה לפתוח במלחמת ששת הימים כנגד התורה והחרדים. היא תצטרף לפרעה ולאנטיוכוס, לסנחריב ולצאר ניקולאי. היא תזכה למקום של חרפה בפח האשפה של מהרסי ומחריבי היהדות. ממשלת האחים המוסלמים. בושה וחרפה". ח״כ יואב בן צור (שס) החרה-החזיק אחריו: "הכותל הוא לב ליבו של העם היהודי, לאורך כל הדורות יהודים בגולה נשאו עיניהם בערגה ובכיסופים להתפלל בכותל המערבי. צר לי שמרב מיכאלי מתייחסת לכותל כאל נושא התחבורה, מוטב לה לשחרר את הפקקים הגואים בכבישים ולהוציא את הכותל, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי מחוץ למשחק הפוליטי״.
סיעת יהדות התורה הודיעה כי תתנגד בתוקף ותאבק בכל כוחה נגד "קיום מתווה הכותל הידוע לשימצה, שעיקרו – העמדת חלק מרחבת הכותל המערבי לרפורמים ולקונסרבטיבים". לדבריה, חבריה ייאבקו במיוחד נגד ח"כ גלעד שעשוי להגיע לעזרת הנשים בראש-חודש כסלו עם ספר תורה.
בהודעת הסיעה נאמר: "הרפורמים והקונסרבטיבים מנסים לנעוץ טלפיהם בקודש הקודשים של העם היהודי, ולהשיג דריסת רגל בכותל המערבי הקדוש. בכך הם ממשיכים בפעילות שלהם בנושא זה, שהתחילה בהתכנסויות מעורבות בכותל המערבי, אחר כך בהתגנבויות מעורבות עם ספר תורה, ועכשיו בכוונה לקבל שטח קבוע ברחבת הכותל המערבי, וכפי שהתבטאו "לשחרר את הכותל".
ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה לדברים: "חודשים רבים שאנחנו מתריעים על מה שקורה מאחורי הקלעים, כעת זה נאמר בפירוש: בנט מחלק את הכותל. יחד עם מתן כהנא וחבר הכנסת קריב, הארגונים הרפורמיים יקבלו בכותל הכרה ממדינת ישראל ומשם הדרך סלולה למדינת כל אזרחיה. אנחנו ננצח בקרב על הכותל ונשמור על הכותל וזהותה היהודית של המדינה".

תאריך:  25/10/2021   |   עודכן:  25/10/2021
+איטליה מתקשה ליישם את החוק למניעת שכחת ילדים ברכב
09:06 26/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

באיטליה לא יודעים לציין מקרים מתועדים שבהם המערכות פעלו והצילו ילדים שנשכחו ברכב  ▪  משרדי האוצר והתחבורה בישראל בוחנים מנגנונים אפשריים לצורך מתן תמריצים כלכליים לקניית מערכות ההתרעה

תינוק במכונית [צילום אילוסטרציה : דייויד קארפ/AP]
+קושניר: אמסלם קרא לי "כלבה"; אמסלם: דורש התנצלות
00:55 26/10/21  |  עידן יוסף

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) העלה ציוץ בטוויטר שבו האשים את ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) כי כינה אותו "סוכה" (СУКА), כלבה ברוסית.
מלשכת אמסלם נמסר כי הוא אינו יודע ולו מילה אחת ברוסית, וכי התייחס לפניני הלשון של קושניר במילה "סוכר" (במלעיל). קושניר, שהבין כי לא שמע היטב, מחק את הציוץ, אך אמסלם דורש הבהרה והתנצלות מיידית.

+נתניהו: רוצים בחירות עכשיו ונשיג רוב 61
18:55 25/10/21  |  עידן יוסף

ראש האפוזיציה בנימין נתניהו בשידור ראשון בספייס בטוויטר: "אנחנו רוצים בחירות עכשיו ואין לי ספק שנכריע ונשיג יותר מ-61, כי יש התנגדות אדירה לממשלת ההונאה הזאת. התגובות של הציבור עצומות. אף אחד כבר לא קונה את ההונאה של בנט ושקד, וגדעון סער לא עובר את אחוז החסימה, לכן אין לי ספק שננצח בענק. עוצמת התמיכה היום בליכוד היא הגדולה ביותר שאני זוכר".
בליכוד: תקפו את נאום בנט בישיבת הסיעה ומסרו: "אחרי שבנט גנב את הבחירות האחרונות ושיקר לכל בוחריו, היום הוא אומר שאין לו כוונה להתנצל. על זה אמר אריק אינשטיין: ״הוא לא שמע מה שאמרו לו, לכן היום הוא בעסק ביש, אז הוא לא למד שום לקח ואין לו שכל גם להצטער״.

+בנט לסיעת ימינה: צריכים להיגמל מהניסיון להצטדק
18:48 25/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר לחברי סיעת ימינה: "קשה ומאתגר ברמה הרגשית והאישית"  ▪  "אני לא מתנצל כי אין לי על מה. אנחנו לא צריכים להתנצל בפני אף אחד על שום דבר"  ▪  תוקף: "האופוזיציה מעלה הצעות חוק פופוליסטיות"

בנט. "מה הפשע שלנו?" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"חלק מהמיליארדים שבנט מעביר יתגלגלו למטרות לא-כשרות של רע"ם"
18:05 25/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו: "מוכיח שהדבר היחיד שמעניין אותו זה הכיסא, וכמו שהונה את בוחריו, ימשיך לעשות הכל כדי להישאר ראש ממשלה ייצוגי"  ▪  על שרת הפנים: "ראיתי את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד. זו הצגה. איילת המתייסרת שתמיד מתמסרת - לשמאל"

[צילום: מן הטלוויזיה]
+דיווח: שר השתמש בחסינות כדי להכניס יין לא כשר לכנסת
17:37 25/10/21  |  עידן יוסף

השר מאיר כהן (יש עתיד) השתמש בחסינות כדי להכניס יין לא כשר לכנסת עבור אירוע הרמת כוסית לכבוד עזיבתה של היועצת המיתולוגית שלו (ערוץ 7).


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יהדות התורה והשבת יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכל רוזין / Michal Rozin מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz מתן כהנא / Matan  Kahana נחמן שי ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מתווה הכותל יובא לאישור אחרי התקציב
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר לחברי סיעת ימינה: "קשה ומאתגר ברמה הרגשית והאישית"    "אני לא מתנצל כי אין לי על מה. אנחנו לא צריכים להתנצל בפני אף אחד על שום דבר"    תוקף: "האופוזיציה מעלה הצעות חוק פופוליסטיות"
עידן יוסף
נתניהו: "מוכיח שהדבר היחיד שמעניין אותו זה הכיסא, וכמו שהונה את בוחריו, ימשיך לעשות הכל כדי להישאר ראש ממשלה ייצוגי"    על שרת הפנים: "ראיתי את הבליץ הכאילו היסטרי של איילת שקד. זו הצגה. איילת המתייסרת שתמיד מתמסרת - לשמאל"
איתמר לוין
חיות: יש להצטער שהיה צורך בעתירה כדי להביא את הקואליציה להגביר את ייצוג האופוזיציה; חלק מסיעות האופוזיציה פעלו בצורה פגומה כאשר סירבו למנות חברים לוועדות; אין מקום להתערבות בענייניה הפנימיים של הכנסת
עידן יוסף
כוללת לשכה ויועצים    שכרו החודשי של ח"כ עומד על כ-45,000 שקל ברוטו    מנכ"ל הכנסת תומך בכך שגם לשר שאינו ח"כ תהיה לשכה בכנסת, ומגלה שלחמישה אין    ח"כים דורשים להגדיל את שכר היועצים ואנשי הסיעות
עידן יוסף
ראשי העבודה ומרצ הביעו זעם על כך שלא עודכנו על הכרזת גנץ על שישה ארגונים פלשתינים כארגוני טרור    הורוביץ: יש לקיים את ההסכמים הקואליציוניים    גורם במרצ: זה לא יכול להמשיך ככה    שקד מסרבת לומר האם תטיל וטו על "חוק נתניהו"
רשימות נוספות
סוכלה כוונת הממשלה להוצאת יו"ש משכירות ארוכת הטווח  /  עידן יוסף
התנאי למעצר עד תום ההליכים - דיון מהותי בפני שופט בבית המשפט  /  עידן יוסף
דיווח: ח"כ סילמן בוחנת מעבר ליש עתיד  /  איציק וולף
הדברים שמגרסת שטרן לא תשכיח  /  עידן יוסף
בנט ונתניהו ראש בראש: מי מנצח בשפת גוף?  /  קוה שפרן
נפעל כאיש אחד להפלת הממשלה  /  בנימין נתניהו
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il