X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר: "כולם נאלצו לוותר על לא מעט אינטרסים" הוחלט על תוספת של ימי חופשה במשק, גמישות והסדרה של עבודה מהבית והקפאת השכר במגזר הציבורי למשך שנת 2022
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות ההסתדרות]

רגע לפני אישור התקציב מציג (יום ד', 3.11.21) שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים משותפת עם גורמים בכירים במשק, את "עסקת החבילה" למשק, מרכזה יועלה שכר המינימום ל-6,000 שקלים בחודש. במסיבת העיתונאים משתתפים, מלבד שר האוצר אביגדור ליברמן, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.
השר ליברמן אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "כולם נאלצו לוותר על לא מעט אינטרסים. מה שהנחה את כולם זה טובת מדינת ישראל, טובת הכלכלה ואחריות לאומית. הלוואי שבכנסת ישראל היום בערב גם ידעו להתעלות מעל המחלוקות על-מנת לפעול לטובת המשק הישראלי".
יו"ר ההסתדרות ארנון בן-דוד אמר: "זה אירוע חשוב, אני רואה בו גם אירוע היסטורי. עסקת החבילה האחרונה במשק נחתמה ב-1984, ולמעשה עסקת החבילה אז ייצבה והצילה את המשק. אני רואה בעסקה הנוכחית בדיוק את אותו דבר. הכוונה שלנו הייתה לייצב את המשק בפוסט-קורונה כדי ששנת 2022 תהיה שנה שבה המשק יוכל לפרוץ קדימה".
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "מדובר בבשורה למשק ולכלכלה הישראלית. לאחר תקופה לא פשוטה שעברה על העסקים בישראל, הגענו להסכמות שבהן נמצאה נקודת האיזון בין צורכי המעסיקים, העובדים והממשלה. אנו מצויים בסביבה עסקית גלובלית משתנה ומאוד תחרותית והיה לי חשוב לגבש עסקה שתאפשר שינוי בחוקי העבודה וגמישות רבה יותר בעולם התעסוקה בראי המעסיקים והעצמאים שיקבלו רשת ביטחון כלכלית לעצמאים בשנת 2023."
עסקת החבילה כולל הסכמה על העלאת שכר המינימום לרמה של 6,000 שקלים בהדרגה, קידום גמישות ניהולית במגזר הפרטי והציבורי ומתן ודאות ביחסי העבודה במשק – דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023.
שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת על-פי המועדים הבאים: אפריל 2022- 5,400 שקלים; אפריל 2023- 5,500 שקלים; אפריל 2024- 5,700 שקלים; אפריל 2025- 5,800 שקלים; דצמבר 2025- 6,000 שקלים.
העסקה תכלול קידום תיקוני חקיקה שמטרתם יצירת גמישות בשוק העבודה ויצירת איזון בית עבודה.
כמו-כן יבוצע תיקון בחוק חופשה שנתית, כאשר עובדים במדרגה הנמוכה יקבלו יום חופש נוסף, סה"כ 13 ימים במקום 12 הקיימים כיום. בכוונת האוצר לקדם צעדי חקיקה בקרוב בכדי לעגן סיכום זה בתיאום משרד הכלכלה.
עסקת החבילה כוללת מרכיבים שמשפרים את גמישות ההעסקה במגזר הציבורי ותורמים להעלאת הפריון: הצדדים סיכמו המשך עבודה במגזר הציבורי בהתאם לעקרונות של הסכמים שנחתמו בתקופת הקורונה ואפשרו גמישות העסקה וכלים להנהלות להתמודד עם השלכות המשבר, לשם הפחתת הסיכון הבריאותי לעובדים ולציבור ולאור הצורך במתן השירות הנדרש לציבור. מדובר בהסכם חדשני שנחתם בין ההסתדרות הכללית והממונה על השכר בתחילת משבר הקורונה ויצר כלים ניהוליים חדשים תוך מתן איזון בין צרכי העובדים והמעסיקים.
סיכום נוסף הוא הסדרת נושא העבודה מרחוק של עובדי המגזר הציבורי – מדובר בהסכם חדשני שמסדיר את היחסים בין העובד למעסיק בעבודה מהבית תוך שמירה על זכויותיהם ורווחתם של העובדים. ההסכם נועד לשפר את האיזון בין בית לפנאי ואת הפריון.
כוח לעובדים בתגובה ל"עסקת החבילה: ה"הישג" שבו מתהדרים החתומים על ההסכם - העלאת שכר מינימום ל-6,000 ש"ח לחודש ב-2026, היא לעג לרש. מדובר בשכר נמוך מאוד הן ביחס ליוקר המחיה והן בהשוואה למשקים עם רמת תוצר לנפש דומה לזאת של ישראל. חבל כי בהסתדרות הכללית בחרו להתעלם מהצעה שכבר קיימת בכנסת-יוזמה ראויה בהרבה - ל 40 ש"ח לשעה דרישה שגם קיימת בתוכנית הכלכלית של כוח לעובדים ממאי 2020".
תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
+הכנסת אישרה מסגרות תקציב המדינה
19:20 03/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בתום דיון מרתוני שהתקיים בכנסת מאתמול בשעה 9:00 בבוקר הציג שר האוצר את עיקרי התקציב בפני חברי הכנסת ותקף את מפלגת הליכוד: לו היה נתניהו זז הצידה הליכוד היה מרכיב את הממשלה  ▪  בנט: אחרי העברת התקציב - עידן חדש יתחיל בליכוד, הכל נפתח

בנט. אל תהדהדו את השקרים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הממשלה אישרה מינוי מנכ"לית למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
15:55 03/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+גנץ: העברת התקציב - ניצחון אישי שלי
15:41 03/11/21  |  עידן יוסף

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לקראת ההצבעה על התקציב: ״רואה בהעברת התקציב ניצחון אישי לי, ניצחון לכחול לבן וניצחון לחברה הישראלית מול מי שביקש למנוע תקציב מאזרחי ישראל״.
במענה לשאלה האם ראש הממשלה בנט תומך בהקמת ועדת חקירה לצוללות, השיב: "אני מקווה שיהיה אפשר לקדם את זה".

+פורסם התזכיר ל"ריענון" המועצות הדתיות
14:53 03/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד לשירותי דת פרסם תזכיר חוק בנושא וטיוטת תקנות בכל הקשור למינוי ממונים וקביעת הרכבי המועצות הדתיות

המועצה הדתית בעכו [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman אביר קארה / Abir  kara אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai איילת שקד / Ayelet Shaked אלון שוסטר / Schuster Alon אלי אבידר / Eli Avidar אלעזר שטרן / Elazar Shtern בני גנץ / Benny  Gantz גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov יועז הנדל / Yoaz  Hendel יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל היום מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מירב כהן / Meirav  Cohen מרב מיכאלי / Merav  Michaeli מתן כהנא / Matan  Kahana נחמן שי ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz נפתלי בנט / Naftali  Bennett עידן רול / Roll Idan עיסאווי פריג' / Issawi Frej עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete קארין אלהרר / Karin  Elharar תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האוצר מציג את עסקת החבילה למשק
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
ברוכים הבאים לשנות השמונים
באום  |  3/11/21 14:41
 
- מברך כמוסיף :
עוד סתם אזרח  |  3/11/21 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותממשלה 36
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי העברת תקציב המדינה היא האתגר הגדול והיחיד שעומד בימים הקרובים בפני חברי הקואליציה    קרא לחברי הקואליציה להמעיט בהתבטאויות ובציוצים בטוויטר אשר עלולים לטלטל את הקואליציה
עידן יוסף
ח"כ עמיחי שיקלי בכיכר הבימה: "הממשלה הזו נולדה בחטא משולש: שוחד פוליטי, מרמת הציבור והפרת אמונים"    ח"כ אמיר אוחנה: "הדגלים שלנו אינם שחורים אלא דגלי כחול לבן"    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "נשמור על אחדות המחנה כאיש אחד בלב אחד ונחליף את הממשלה הרעה הזאת כמה שיותר מהר"
מירב ארד
לקראת אישור התקציב הסופי, הופצו ההסכמים הפוליטיים התקציבים, שאינם הסכמים קואליציוניים, אשר הושגו בעל-פה עם חברי כנסת מהסיעות השונות    בשנת הכספים 2022 אושר סכום של 700 מיליוני ש"ח לצורך יישום הסכמים קואליציוניים
עידן יוסף
השר כהנא לא יאריך את כהונתם של יושבי הראש הממונים במועצות הדתיות    הממונים הנוכחיים יוכלו להציע את מועמדותם בתנאי שיש להם תואר ראשון    כהנא מבהיר שיתמוך רק במועצות בהן תהיה נוכחות נשית משמעותית וכן בהקמת מועצות נבחרות
עמנואל בן-סבו
זו לא הפעם הראשונה בנושאי ביטחון, בנושאי חינוך, בנושאי משפט, בנושאי בריאות, בנושאי יהדות, בנושאי מיעוטים, בנושאי הקואליציה, בנושאי האופוזיציה, בה המוסר הוא כפול, בה הצביעות חוגגת
רשימות נוספות
ליברמן: היום אני באמת מתרגש  /  עידן יוסף
אלקין: אשלח את עוזרי ליצמן לווטרינר העירוני  /  עידן יוסף
שרגא נגד לפיד: "מינוי גיסתך - מסריח"  /  עידן יוסף
שפל ושפלות  /  צ'לו רוזנברג
הדברים שמגרסת שטרן לא תשכיח  /  עידן יוסף
התאגדות ולא אחדות  /  יוסי אחימאיר
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il