שרת התחבורה מרב מיכאלי פרסמה להערות הציבור (יום א', 7.11.21) תזכיר חוק המבקש להרחיב את ביזור הסמכויות לרשויות התמרור המקומיות בתחום אישור הסדרי תנועה. לדברי משרד התחבורה, מאחורי ההצעה עומדת ראייה כי רשות התמרור המקומית מכירה את התנאים והצרכים המקומיים טוב יותר מהשלטון המרכזי, ולכן סביר כי אנשיה יידעו לגבש את הסדרי התנועה המתאימים לתחום שיפוטן.
בנוסף, וכחלק ממדיניות זו, מעוניין המשרד לבצע ניהול תנועה אזורי לטובת ייעול התיאום בין רמזורים בצמתים שונים, רשויות שונות ויעדי הכוונה שונים בדגש על תיעדוף לתחבורה ציבורית.
לצורך כך נוסחו הצעות לשינויים בתקנות התעבורה, כך שיממשו את המטרות האמורות כדלהלן:
- קביעת ברירת מחדל לפיה מירב הסמכויות בקביעת הסדרי תנועה יהיו בידי רשויות התמרור המקומיות, וזאת למעט הסדרי תחבורה ציבורית. זאת, כאשר למפקח הארצי על התעבורה תישמר האפשרות לגרוע כל סמכות מרשות תמרור מקומית.
- יצירת מדרג בין רשויות תמרור מקומיות, כך שלרשויות תמרור המוכיחות יכולת מקצועית גבוהה, יוכל המפקח על התעבורה לאצול מסמכויותיו גם בקביעת הסדרי תנועה של תחבורה ציבורית.
- יצירת רשות תמרור חדשה אשר תבצע, הלכה למעשה, ניהול תנועה אזורי.
לצורך שיפור רמת המקצועיות בקבלת החלטות, מוצע לקבוע חובה של רשות התמרור המקומית להתייעץ עם מהנדס תנועה טרם קביעת הסדר תנועה בתחומה ובסמכותה.