X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתנגדת להסדר המוצע בתובענה ייצוגית נגד אלמ סחר ואתר פי אלף בנושא הטעיית צרכנים על מחיר קודם במבצע הסיבה: הסדר שלא מציע פיצוי, ושולל מהם את הזכות לתביעה פרטנית עבור הנזק שנגרם להם - אינו הוגן. ואינו עומד במבחני החוק
▪  ▪  ▪
חנות של א.ל.מ [צילום: איתמר לוין]

המועצה לצרכנות הגישה התנגדות להסכם פשרה לתובענה ייצוגית שהוגשה בינואר 2021 נגד אלמ סחר 2000 בע"מ ואתר פי אלף העוסקת בטענה להטעיית צרכנים במבצעים באתר פי אלף - באתר מוצגים מוצרים שונים בהנחה עם המחיר הקודם כנדרש בחוק, אולם, המחיר הקודם המוצג אינו מחיר אמיתי ולמעשה לא מדובר במבצע הנחות משמעותי ואמיתי כפי שפורסם.
בהתאם להסכם הפשרה שהוצע תינתן הטבה ללקוחות העתידיים של אתר פי אלף בסך כולל של 480,000 שקל באמצעות שובר הנחה בשיעור של 5% בכל קניה מעל 500 שקל (למעט מוצרי סלולר וטכנולוגיה).
המועצה לצרכנות סבורה כי הסכם הפשרה פוגע בצרכנים ומיטיב עם החברה עצמה ומבקשת לדחות אותו מהטעמים הבאים:
  • הסכם הפשרה אינו מציע לחברי הקבוצה שום פיצוי, ולאחר אישור ההסכם ע"י בית המשפט נשללת מחברי הקבוצה הזכות לתביעה פרטנית על הנזק שנגרם להם.
  • לא בוצעה פעילות מספקת על-מנת לאתר את חברי הקבוצה והעברת הפיצוי ישירות אליהם.
  • המועצה מתנגדת לפשרת קופונים שמשמשת כלי שיווקי ופרסומי להגדלת רווחי המשיבות ואינה מהווה הרתעה יעילה מפני הפרות חוק.
  • הצדדים לא גילו את הפרטים המהותיים כנדרש בדין שמטרתם לאפשר לבית המשפט לבחון האם הסכם הפשרה ראוי והוגן לרבות - אי-גילוי של מספר המבצעים שפורסמו בניגוד לדין, מספר הרוכשים, הפער בין המחיר הפיקטיבי לכאורה למחיר האמיתי וכו'.
  • לא מונה בודק לבדיקת היקף הפרסומים המפרים, ולהערכת הנזק האמיתי שנגרם לצרכנים כתוצאה מהפער בין מחיר המוצר האמיתי לפני ההנחה למחיר הפיקטיבי שהוצג.
לעמדת המועצה לצרכנות הסדר פשרה שלא מציע לצרכנים, שביצעו רכישות מוטעות באתר, פיצוי, ושולל מהם את הזכות לתביעה פרטנית עבור הנזק שנגרם להם - אינו הוגן. ואינו עומד במבחני החוק. להסכם פשרה צריכות להיות ושתי תכליות צרכניות מרכזיות - הגינות כלפי חברי הקבוצה והרתעה מביצוע עוולות צרכניות ולהבטיח ש"הפשע לא ישתלם".
המועצה לצרכנות מציעה 3 אפשרויות פיצוי:
  • פיצוי ישיר במזומן לצרכנים. שיטה מועדפת המפצה ישירות את מי שנפגע בסכום הקרוב ככל האפשר לסך הנזק.
  • פיצוי עקיף למי שנפגע בדרכים שונות כגון הארכת תוקף אחריות, הענקת שירותים נלווים ועוד.
  • פיצוי כללי של ציבור הצרכנים, ללא קשר לצרכנים הספציפיים שנפגעו, הנעשה בד"כ כתרומה. סוג זה של פיצוי בעייתי שכן מתנתק הקשר בין הנפגע לבין המפוצה. על כן, יש לשקול "לקרב" ככל האפשר בין הפיצוי לבין הצרכן הנפגע, או סוג העוולה שבוצעה.
לעמדת המועצה, יש לעשות את המירב על-מנת לאתר את חברי הקבוצה הנפגעת ולפצותם, לבטח כשמדובר במכירה אינטרנטית שמתבצעת באמצעות כרטיס אשראי, כשהמידע המלא על המבצעים המפרים שפורסמו, ופרטיהם האישיים של הלקוחות נמצא בידי האתר או בחברת האשראי ובצו בית משפט ניתן להשיגם.
המועצה מתנגדת להסכם פשרה המאפשר למי שפגע בצרכנים להעניק הנחה, או קופון המותנה בקניה עתידית. בדרך זו, הפשרה מהווה סוג של קמפיין שיווק המחייב צרכן שנפגע לשוב ולרכוש באותו אתר עצמו.
אם אין כל אפשרות לאתר את חברי הקבוצה, ונבחרה אפשרות של פיצוי כלל הציבור, יש להעדיף "הנחה קטלוגית" רחבה, ללא פרסום כלל, על מגוון רחב של מוצרים ללא תנאי לסכום הקניה. פיצוי כאמור יותנה בכך שהמעוול לא "ילגלגל" את שווי ההנחה על-אף צד ג' ובכלל זאת לבטח לא על הצרכנים (בדרך של עליית מחיר לפני מתן ההנחה), או על הספקים או היצרנים וכו'.

תאריך:  10/11/2021   |   עודכן:  10/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועצה לצרכנות מתנגדת להסדר הפשרה מול א.ל.מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלמ התנהלות של עברינים
אדם  |  9/07/23 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העברתו תא]שר תוספת של עשרות אלפי מ"ר של מסחר ותעשיה, וחברות עתירות ידע למחקר ופיתוח טכנולוגי    הבסיס, אשר אחסן בעבר מוצרי דלק וחומרים מסוכנים, אינו פעיל בשנים האחרונות   
עידן יוסף
על-פי המוצע, ניתן יהיה להחנות רכב ללא תזוזה למשך 30 יום במקום 60 יום    הרשות המוסמכת תוכל להורות על גרירת רכב ללא רישיון, רכב או ללא פולסת ביטוח חובה, עשרה ימים מיום הדבקת הודעה על הרכב
עידן יוסף
לראשונה: בתי הדין הרבניים חושפים בוועדת החוקה את נתוני עיכובי הגט    יו"ר הוועדה: המשימה המרכזית שלנו היא לפצח את מה שאני רואה אותו כסרבנות הגט השקופה; לא אתערב בשיקול הדעת השיפוטי אלא אם רואים שמאות אזרחיות ואזרחים לא יכולים לפתוח פרק חדש בחייהם גם בחלוף שנים"
יצחק דנון
מבקשת מבית הדין לעבודה להורות לחברת הראל להעביר לה את הפוליסה של שמואל מועלם, בה הצטברו 7.55 מיליון שקל, על-פי פסק הדין שקבע את זכאותה לכספים אלו
יצחק דנון
נאמנות מליכטנשטיין תובעת את חברת טראו בלוס שבבעלות ידידיה עמיאל, בעקבות הלוואה שנטלה בשנת 2009 ואשר אותה אמורה הייתה לפרוע בנובמבר אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il