X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשורה של תביעות בעשרות מיליוני שקלים נטען, כי חוגג רימה את מי שהשקיעו במיזמים שהקים - רובם בתחום הקריפטו ובפעילויות משיקות News1 חשף לפני ארבע שנים: רשות המיסים מנהלת חקירה בנוגע לחוגג; כספי פשיעה הוזרמו לעסקיו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חשיפה: חקירה סמויה ומקיפה ברשות המיסים נגד משה חוגג
יואב יצחק
החקירה מתנהלת מזה מספר שבועות בחשד להלבנות הון, עבירות מס ועוד * מידע שנחשף ב-News1 בדבר גלגול כספים מצד חוגג עם גורמי פשיעה, מצוי גם הוא בחקירה הסמויה
לרשימה המלאה

חשיפה: משה חוגג גייס הלוואות מגורמי פשיעה
יואב יצחק
לפחות בשני מקרים הידועים ל-News1 כרוכים בהשקעות/הלוואות גורמי פשיעה * תגובת חוגג: "מדובר במסע צלב המנוהל נגדי על-ידי אנשים המנסים להכפיש את שמי. הדברים הנם שקר וכזב ואין בהם כל אמת..."
לרשימה המלאה

News1 חשף לפני ארבע שנים, כי רשות המיסים מנהלת חקירה מקיפה בנוגע למשה חוגג, בין היתר בחשש להלבנת כספים באמצעות מטבעות קריפטו. עוד נחשף כאן, כי לפחות בשני מקרים זרמו לעסקיו של חוגג כספים שמקורם בארגוני פשיעה; חוגג הכחיש זאת. טענות למרמה בהיקפי ענק מצד חוגג עלו במספר תביעות שהוגשו נגדו, אם כי עד היום לא ניתנו פסקי דין נגדו.
ספטמבר 2020: משקיעים יפנים
כאמור, לאורך השנים נטען מספר פעמים בהליכים אזרחיים שחוגג ואנשיו ביצעו מרמות ענק, בעיקר בתחום הקריפטו. בספטמבר 2020 הגישו שלושה משקיעים יפנים תביעה ב-27.6 מיליון שקל נגד חוגג באומרם, כי "בעוד שמשה חוגג מציג את עצמו כאיש עסקים לגיטימי ואף כפילנתרופ, הרי שבפועל הוא עשה את כספו בדרכי מרמה נלוזות, שראוי כי גם ייחקרו על-ידי מפלג ההונאה במשטרת ישראל".
התובעים טענו, כי השקיעו 8.2 מיליון דולר במיזם STOX שהקים חוגג בשנת 2017 להימורים על תוצאות של אירועים שונים באמצעות מטבעות קריפו. הוא גייס בשתי הנפקות 33 מיליון דולר שאמורים היו להיות מושקעים במיזם, אך התובעים טענו שבפועל רוב הכסף הגיע לכיסיהם של חוגג ואנשיו.
בדצמבר 2017 השיק חוגג את מיזם Zodiac להנפקת מטבעות קריפטוגרפיים, וגייס 50 מיליון דולר - כולל 8.2 מיליון דולר מאותם תובעים. לטענתם, חוגג הציג את המיזם כאילו הוא במשותף עם Bittrex - זירת מסחר מובילה למטבעות קריפטוגרפיים - והבטיח שהגיוס ינותב כולו לפיתוח המיזם. בפועל, טענו התובעים, Zodiac היה פרויקט ריק מתוכן שמעולם לא החל לפעול, וכל הכספים שגויסו שולשלו לכיסיהם של הנתבעים.
יולי 2019: משקיעים במיזם הסלולר
ביולי 2019 הגישו בארי פרידמן ומרווין מרמלשטיין, שניים מן המשקיעים בחברת הסלולר "מובלי" שהקים חוגג, תביעה נגדו ב-6 מיליון שקל. לצידו של חוגג נתבע ירון שלו, סמנכ"ל הכספים של מובלי. החברה הוקמה בשנת 2010 וחוגג היה המנכ"ל שלה מיום הקמתה. היא פיתחה אפליקציה לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו בצורה ישירה או באמצעות אינסטגרם ופייסבוק. היא הקימה מספר מרכזי פיתוח בעולם; עיקר פעילותה הייתה בישראל.
לטענת השניים, הם השקיעו בחברה על סמך מצגי שווא של חוגג, אשר טען בין היתר שעל המשקיעים בה נמנים קרלוס סלים - איל התקשורת הברזילאי ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם; השחקן ליאונרדו דיקפריו, שגם הוצג כיועץ לחברה; הטניסאית סרינה ויליאמס; ושחקן הקולנוע טובי מגווייר. לדברי התובעים, כל ההודעות הללו היו כוזבות לחלוטין או חלקית ונועדו לפתות אותם ומשקיעים אחרים להזרים לחברה מיליוני דולרים.
עוד נטען בתביעה, כי חוגג ניפח את מספר המשתמשים באפליקציה הרבה מעבר למספר האמיתי שהיה נמוך בהרבה. חלק גדול מאותם "משתמשים" היו מבקרים באתרים אחרים, שרק הזינו את פרטיהם כתוצאה מבאנרים פרסומיים וקישורים תמורתם שילמה מובלי, אך מעולם לא עשו שימוש באפליקציה. חוגג גם אמר למשקיעים, כי מובלי עתידה להיות מונפקת בנאסד"ק - למרות שמעולם לא התקרבה לתנאי המינימום להנפקה שכזאת.
בשנת 2016 נקלעה מובלי לקשיים חמורים, פיטרה את רוב עובדיה והפסיקה את רוב פעילותה. באפריל 2017 רכשה סנפצ'ט את הפטנט של מובלי תמורת 7 מיליון דולר בלבד, חוגג הבטיח להשקיע את התמורה במטבעות קריפטוגרפיים ובכך להחזיר את כספם של המשקיעים - אך הדבר לא נעשה. בסוף ימיה של מובלי אף החל האתר שלה להציג תכנים מיניים ואף פדופיליים, נטען בתביעה. בהמשך מחקו אותה השניים, לאחר שהגיעו למסקנה שבית המשפט בישראל אינו הפורום הנאות לדון בה.
גם משקיע סיני ויצרנית סלולר מהונג-קונג
בינואר 2019 הגיש ז'וון הו, אזרח סין, תביעה בסך 17 מיליון שקל נגד חוגג, גם הוא בעקבות השקעה בחברת STOX. גם הוא טען, כי חוגג משך את ההשקעות במיזם לעצמו ולעסקים הקשורים עימו. לדברי הו, על-פי תשקיף ההנפקה שבוצעה באוגוסט 2017, מחצית מן התמורה נועדה לתשלום עובדי החברה המנפיקה, 20% נועדו לשיווק, 15% לגיוס משקיעים להנפקות עתידיות ומתוחכמות יותר, והיתרה - להוצאות מינהלה, משפט ורגולציה. ואולם בדיעבד התברר, כי חוגג והחברה הפרו את התחייבויותיהם ולטענת הו מדובר היה מלכתחילה בתרגיל עוקץ.
נגד חוגג הוגשו תביעות ענק נוספות, שגם הן מייחסות לו התנהלות חסרת יושר. באוגוסט 2020 הגישה חברת FIH (פוקסקון) מהונג-קונג, יצרנית הטלפונים הסלולריים של שיאומי ו-Huawei, תביעה בסך 20.3 מיליון שקל נגד חוגג ושותפיו בחברת סירין לאבס, צביקה לנדאו (מנכ"ל משותף עם חוגג) וגיא אלחנני (סמנכ"ל הכספים). בנובמבר 2018 הודיע חוגג על השקת "טלפון הבלוקצ'יין הראשון בעולם", והתובעת טענה שהוא נותר חייב לה מיליוני דולרים לאחר שייצרה עבורו 100,000 מכשירים סלולריים.
החברה טענה, כי חוגג הוליך אותה שולל לגבי המקורות הכספיים שבידיו: הבנקים מתייחסים למטבעות הקריפטו כמקור לא-ברור, וככל הנראה כספיו של חוגג הם וירטואליים ואינם ניתנים למסחר ולהעברה - בניגוד להצהרות שלו ושל אנשיו היא ייחסה לחוגג, לנדאו ואלחנני "מעשי מרמה מתוכננים" כלפיה, "מצגי שווא מתוכננים היטב", חוסר תום לב והעדר נקיון כפיים, הפרת חוזה ועוד.
בנובמבר אשתקד תבעה חברת אמות השקעות מחוגג 7.3 מיליון שקל, בטענה להפרת חוזי השכירות בינה לבין חברות סינגולריטים ואליינמנט מדיה שבבעלותו. החברות שכרו משרדים במגדל אמות אטריום ברמת גן, הפרו את החוזים, ובעקבות תביעה קודמת של אמות השקעות הושגה פשרה, לפיה נפרס חובן של החברות והן התחייבו לקיים את חוזי השכירות. חוגג חתם אישית על הסכם הפשרה ונטל על עצמו לשמש ערב לקיום התחייבויות קבוצת סינגולריטים. לטענת אמות, חודש בלבד לאחר שנחתם ההסכם והיא מחקה את התביעה, שבו השוכרות לסורן והפרו את חוזי השכירות ואת הסכם הפשרה.
בחודש שעבר פורסם, כי דוגמנית מוכרת סיפרה לפני שנים ספורות לבעל סוכנות הדוגמנות שמייצג אותה, וכן לכמה ממקורביה, בסמוך לאירוע עצמו, כי חוגג ניסה לכפות עצמו עליה. לטענתה, חוגג נכנס לחדר במלון שבו שהתה, ניסה לבצע בה אקט מיני והיא התנערה ממנו. חוגג טען, כי כל מה שהתרחש באותו מלון בינו לבין הדוגמנית היה בהסכמה מלאה.

תאריך:  18/11/2021   |   עודכן:  18/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקיעים טענו במשך שנים לתרמיות ענק מצד חוגג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בעלי בית"ר ירושלים חשוד בתרמית במאות מיליוני דולרים, הלבנת הון ועבירות מס בעסקיו בתחום מטבעות הקריפטו    מעצרו של חוגג הוארך בשבוע    נעצרו גם איש שוק ההון שהיה עד מדינה נגד איש עסקים בכיר וכמה מראשי קבוצת חוגג
מירב ארד
מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה    מדינות נוספות ברשימה: בוטן, גווטמאלה, לוכסמבורג, צ'ילה, קוריאה הדרומית וקוסובו    לרשימת המדינות הצהובות נוספו: בהמס, מלטה, מלדיביים, קוסטה ריקה, תאילנד, בחריין
מירב ארד
שקד: הממשל האמריקני מחויב מאוד לתהליך הפטור מויזות לישראלים, מדובר בהזדמנות חד-פעמית שלא תחזור״    לדברי השרה התהליך ייקח לכל הפחות שנה וצפוי לסתיים בתחילת 2023
מירב ארד
עובד ניקיון בביתו של השר גנץ פנה לגורם המזוהה עם אירן והציע לשתול תוכנת נוזקה אשר תאפשר נגישות למחשבו של השר    החקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון
מירב ארד
הבת שירז אוקנין: "הבטחתם לי וקיימתם, ואני אהיה אסירת תודה לכם לנצח"    רה"מ בנט: "ביום זה כל עם ישראל זה המשפחה של כולנו, ביחד"    השר לפיד: "שולחים לכם חיבוק ואהבה מכל עם ישראל, ולכו לישון איזה 20 שעות לדעתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il