X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורוביץ בדיון על הפסקת הריון בישראל:

"שוללים את זכות האישה על גופה"

הוסיף: "לא האמנתי שיש שאלות כאלה שנשים צריכות לענות עליהן כמו 'למה לא השתמשת באמצעי מניעה?" "ביקשתי לעדכן את נהלי עבודת הוועדות. הגיע הזמן להפטר מנהלים ארכאיים משפילים"
▪  ▪  ▪
השר הורוביץ. להיפטר מנהלים משפילים [צילום: אבי דישי/פלאש 90]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי מקיימת כעת דיון מיוחד בסוגיית הפסקת הריון בישראל. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בתחילת הדיון: "אנחנו במשרד הבריאות בתנופת עשייה. היו כמה שנים של ממשלה בלי תקציב ועכשיו סוף-סוף דברים שנדחקו המון שנים, מתחילים לצאת. יש במשרד אלפי תקנות ונהלים שהיו תקועים. כחלק מהמהלך אמרתי שאני רוצה לשים דגש על נושא ההפלות ועל זכויות נשים במערכת הבריאות. ח"כ גבי לסקי ומיכל רוזין עוזרות לי בנושא זה."
השר הורוביץ הוסיף: "ברגע ששוללים את הזכות של האישה על גופה, מכניסים את האישה למצב קשה ואפילו מסוכן מאוד. אתה מונע ממנה ריבונות על כל החיים שלה. לא האמנתי שיש שאלות כאלה שנשים צריכות לענות עליהן כמו 'למה לא השתמשת באמצעי מניעה?' זה מאוד מיושן ויוצא מנקודת מוצא של רצון למנוע מהאישה שלא תעשה את הדבר. התפיסה בבסיס הנהלים הייתה שזה דבר רע וצריך לנסות להימנע ממנו.
הורוביץ הוסיף: "כדי לקבל את האישור הרבה נשים צריכות לשקר או לעמוד במצב משפיל ומביך. תיקנו את חוזר מנכ"ל משנת 1988 שקבע שאחד מתפקידי וועדות הפסקת הריון למנוע 'הפלות מיותרות', צריך לכבד את הפונות. ביקשתי מחטיבת רפואה לעדכן את נהלי עבודת הוועדות ולהגדיר את סמכויות ותפקידי הוועדה ולהנגיש את הנהלים שיהיו ברורים לכולם. הגיע הזמן להפטר מנהלים ארכאיים משפילים".
יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא-סלימאן הודתה לשר על ההיענות החיובית והמהירה להגיע לדיון בנושא. "פניתי אליך ברגע האחרון לאחר ששמעתי על הרפורמה שתרצה להעביר במשרדך בנושא ההפלות. אני רוצה לברך שנחתם חוזר המנכ"ל להוראות טיפול בנפגעות תקיפה מינית. שש שנים אנחנו מנסים לטפל בנושא. אני מברכת על הרפורמה. כל נושא ההפלות קשור לתפיסת האוטונומיה של האישה על גופה, בריאותה ועתידה. אנחנו רוצים שהאישה תהיה עצמאית בהחלטה שלה ואני מברכת על זה שיש זירוז על תהליכים שאנו מחכים להם שנים".
מגמת ירידה במספר הפניות לוועדות

על-פי הדוח נכון להיום פועלות 36-38 ועדות להפסקת הריון בבתי חולים ציבוריים ובמוסדות רפואיים פרטיים ובשנים האחרונות יש מגמת ירידה במספר הפניות לוועדות להפסקת הריון ובמספר הפסקות ההריון שבוצעו. "בשנת 2019 טיפלו הוועדות ב-18,816 פניות ואישרו 99% מהן, ובשנה זו בוצעו בישראל 17,355 הפסקות הריון. למעלה ממחצית מהן אושרו לפי העילה של הריון מחוץ לנישואין. הפסקות הריון שאושרו על סמך העילה הנוגעת לגיל האישה תפסו את הנתח הקטן ביותר מבין הפסקות ההריון שאושרו ובוצעו", נכתב בדוח הממ"מ.
רוני בן-כנען רכזת סנגור ברופאים לזכויות אדם: "עסקנו בפרקטיות שבהן מערכת הבריאות מפעילה אלימות מגדרית כלפי נשים, הוועדות האלו הן פטרוניות ואין להם מקום. אין מקום לחוק הזה בחוק העונשין זאת התערבות גסה ובוטה ביחסי מטפלת ומטופלת ואנחנו נרצה כמובן שהאישה תחליט בעצמה. אי-אפשר שחרב הפללה תרחף מעל ראש המטופלת והלחצים שמופעלים על האישה". ח"כ ענבר בזק: עולה ממחקר הממ"מ ש-99% מהפניות לוועדות הן מאושרות, לכן כל ההליך הזה הוא חודרני ומיותר. אני קוראת לביטול מוחלט של הוועדות האלו. זה לא הולך להיות קל פוליטית אבל יש כאן סביבה שתאפשר את ההיתכנות הפוליטית".
ד"ר ענבר צוקר סגנית ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות: "יש הזדמנות לגלות נשים בסיכון ולכן אנחנו לא רוצות לבטל את כל התהליך". היו"ר תומא סלימאן: "אפשר להבהיר את המשפט הזה?" ד"ר צוקר: "נערות שבשבילן הפלה זאת שיטה למניעת הריון זה לא המצב הראוי לבריאות האישה". ח"כ שרון רופא אופיר זעמה: "כמה נערות את מכירה שעבורן הפלה היא השיטה למניעת הריון. זה פשוט לא יאומן". ד"ר צוקר: "30 אחוז מההפלות הן הפלות חוזרות". היו"ר תומא-סלימאן: "לפי מסמך הממ"מ רק 3% הן קטינות". ח"כ רופא-אופיר: "הגיעו אלי כל כך הרבה מקרים של נשים שנאלצו לשקר שההריון הוא מחוץ לנישואין".
יו"ר הוועדה תומא-סלימאן סיכמה את הדיון ואמרה: "אני מברכת את השר שאמר שיש לו רצון לשנות את המציאות הקיימת בנושא הפסקות הריון במדינת ישראל אבל אני מודאגת מהעובדה שהכרזנו על רפורמה כשזאת עוד לא רקמה עור וגידים כי בעצם התהליך של שינוי ההנחיות עוד לא התחיל. היה תהליך קודם אבל ברוח החדשה, שינוי ההנחיות עוד לא נעשה".

תאריך:  06/12/2021   |   עודכן:  06/12/2021
+7 חיילים שוחררו בעקבות סירוב פקודה או נפקדות בשומר חומות
00:07 07/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציגי צה"ל ומשרד הביטחון הכחישו כל אירוע של אי-התייצבות נהגים במהלך המבצע  ▪  הדיון עסק בשאלת גיס חמישי ובצורך להערך לאירוע גדול יותר רב-גזרתי

נציגי הצבא בדיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+'חוק החשמל' עבר בכנסת בקריאה ראשונה
23:57 06/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה - שעוברת לדיון בוועדת הפנים - שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בצו כי ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים המצוי בשטח מסוים, שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה  ▪  התנאים להוצאת הצו הם: הוגשה תוכנית על-ידי אחד הגורמים המנויים בהצעת החוק, המבנה שלגביו התבקש החיבור הוקם עד 1 בינואר 2018 ולא נוספה להם בנייה לאחר מועד זה

ח"כ טאהא. הושג פרלמנטרי לרע"מ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הכנסת אישרה הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהסדרת שימוש בקנאביס
23:47 06/12/21  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה את המלצת ועדת הכנסת בדבר הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות.

+מחלוקת בין משרד התקשורת ודואר ישראל על היקף תלונות הציבור
18:41 06/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר יועז הנדל: הציבור לא מרוצה ולא ניתן להתעלם מכך  ▪  דואר ישראל: מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר, כ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה - יש רק כאלף תלונות  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני גם לתושבי הפריפריה - הם עקרונות חובה

ח''כ נירה שפק [צילום: ערוץ כנסת]
סניף דואר בשכונת הדר יוסף בת"א [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+דרעי: אנחנו במלחמת מצווה היסטורית
17:14 06/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיעות שס ויהדות התורה החליטו שמטה המאבק נגד מדיניות הממשלה בתחומי דת ומדינה יהיה לא רק למפלגות החרדיות  ▪  יו"ר שס אמר כי מדובר במלחמה על בכודו של הקב"ה  ▪  ליצמן: בנט לא רק מסכים לגזירות, הוא יוזם אותן"

דרעי, גפני וליצמן [צילום: דוברות שס]
+הנחיה בליכוד: לא לקזז שרים
15:28 06/12/21  |  עידן יוסף

הנחיה חדשה בסיעת הליכוד: לא מקזזים יותר שרים מהקואליציה בהצבעות, רק חברי כנסת שאינם שרים (חדשות 13).

+ח"כ קיש: איילת שקד מסוכנת ותחמנית
14:59 06/12/21  |  עידן יוסף

ח"כ יואב קיש (ליכוד) אומק כי "איילת שקד אישה מסוכנת, אישה תחמנית". במתקפה בערוץ כנסת אמר כי שקד "יכולה להגיד לי בוקר טוב, אני אצא לראות אם יש שמש בחוץ".

+הכנסת נערכת ללילות פיליבסטר
14:54 06/12/21  |  עידן יוסף

בעקבות חוסר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, נערכת האופוזיציה לקיים על כל חוק פילבסטר ארוך לתוך הלילה. בערוץ כנסת דווח כי חברי הכנסת הזמינו חדרים במלונות.

+תוקם ועדה לעניין שכר ותשלומים לחברי הכנסת
11:06 06/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בראשות הוועדה הציבורית יעמוד פרופ' עו"ד, יובל אלבשן, לצידו יכהנו חברי הוועדה הנוספים: פרופ', רו"ח יורם עדן וד"ר רו"ח, קרן בר חוה  ▪  יו"ר הכנסת: "הקמת הוועדה הציבורית הזו היא דבר הכרחי לתפקוד הראוי והתקין של הכנסת והיא תתעסק בקשת מגוונת של נושאים מעבר לתנאי שכר חברי הכנסת"

ח"כ לוי. הוועדה תעסוק בקשת רחבה של נושאים [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+אושרה הקמת ועדת משנה לעניין בטיחות בעבודה
11:03 06/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוועדה תעסוק בבטיחות בעבודה ובפיקוח פרלמנטרי, יכולה גם לדון בדיונים מיוחדים בנושאים אלו, שיועברו לוועדת העבודה והרווחה מהמליאה  ▪  בראש הוועדה יעמוד ח"כ אוסאמה סעדי

ח"כ רייטן מרום וח"כ סעדי בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz מתן כהנא / Matan  Kahana ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
"שוללים את זכות האישה על גופה"
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
ממש לא!
שאול א.  |  6/12/21 13:19
2
שוללים
יובלית  |  6/12/21 13:59
3
אלה שמדברים גבוהה גבוהה על
בני בנקר  |  6/12/21 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
מירב ארד
בראשות הוועדה הציבורית יעמוד פרופ' עו"ד, יובל אלבשן, לצידו יכהנו חברי הוועדה הנוספים: פרופ', רו"ח יורם עדן וד"ר רו"ח, קרן בר חוה    יו"ר הכנסת: "הקמת הוועדה הציבורית הזו היא דבר הכרחי לתפקוד הראוי והתקין של הכנסת והיא תתעסק בקשת מגוונת של נושאים מעבר לתנאי שכר חברי הכנסת"
מירב ארד
הוועדה תעסוק בבטיחות בעבודה ובפיקוח פרלמנטרי, יכולה גם לדון בדיונים מיוחדים בנושאים אלו, שיועברו לוועדת העבודה והרווחה מהמליאה    בראש הוועדה יעמוד ח"כ אוסאמה סעדי
עידן יוסף
חברי כנסת מהקואליציה מציעים להסמיך בית משפט מחוזי לתת, לבקשת תובע, צו להסרת תוכן שיוגדר "פוגעני" מרשת האינטרנט
עידן יוסף
בוועידת היסוד של תקווה חדשה טען סער: "קיבלתי הצעה בעל-פה ובכתב להתמנות לראש ממשלה ראשון ברוטציה וסירבתי"    הנדל: "אנשי תקווה חדשה בראשות גדעון סער הם כמו המכבים"
עידן יוסף
חצי שנה מאז הוקמה ממשלת בנט-לפיד, סקר חדשות 12 מגלה כי רוב הנשאלים מעדיפים את הממשלה הקודמת בראשות נתניהו על פני הנוכחית    הליכוד מוביל בפער משמעותי על המפלגות האחרות, ובצירוף ימינה יש לנתניהו ממשלה    וגם: מה חושב הציבור על תפקודו של בנט ושרי ממשלתו
רשימות נוספות
מאבק חרדי משותף בתיאום עם הציונות הדתית  /  עידן יוסף
70% ממתמודדי הנפש שרצחו היו מוכרים למערכת בריאות הנפש  /  עידן יוסף
האם כ-100 עובדים זמניים הם צוואר הבקבוק ליוקר המחיה  /  עידן יוסף
דודי אמסלם פורס מתכון לרודנות - ונתניהו שותק  /  איתמר לוין
אפשר גם בלי ועדת אתיקה  /  עידן יוסף
את צדקת ישראל הייתי צועק בכל מקום  /  יום טוב חי כלפון
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il