X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לפניות הציבור מבקשת מחברות התקשורת להוסיף לאתריהן כפתור ניתוק וכשלקוח לוחץ על "ניתוק"- לנתק אותו ומותחת ביקורת על חבילות הספורט בטלוויזיה "לא חסרים מקרים שקשישים מתלבטים בין תרופות לבין שירותי תקשורת וטלוויזיה"
▪  ▪  ▪
החוק ברור, אך האכיפה לא מספיקה [צילום: AP]

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור קיימה השבוע (14.12.21) דיון בעניין מדיניות גופי שידור בנושאי טיפול בניתוקים, חיובים ותשלומים, עקב תלונות רבות שהגיעו אל הוועדה. הוועדה דרשה מחברות התקשורת להוסיף לאתריהן כפתור ניתוק וכשלקוח ילחץ על "ניתוק", הניתוק יתבצע. עוד ביקשה לספק חבילות תקשורת בסיסיות חינמיות לאזרחים ותיקים מעל גיל 80 ולהנגיש עבורם את כל המידע. בנוסף ביקשה לספק מענה בשפות שונות לפונים שאינם דוברי עברית. בוועדה התקבלו פניות נוספות על יוקר חבילות הספורט שמייצרות פערים חברתיים בין מגזרים שונים, ועל כך יתקיים דיון נפרד.
מירב שטרוסברג, מנהלת תחום הגנה על הצרכן מטעם המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, אמרה כי חלה ירידה משמעותית במספר הפניות שהמועצה קיבלה בשנה האחרונה. בתגובה לנושאי התלונות שעלו בדיון אמרה "בעניין השקיפות מול הציבור, כל המבצעים צריכים להיות באתרי האינטרנט, למעט מבצעי שימור הלקוחות. אי-אפשר להגביל את החברות מלהציע מבצעים שונים לאוכלוסיות חדשות לרבות מנויים חדשים. עם זאת המבצעים אמורים להיות מונגשים לכולם". עוד אמרה בעניין יידוע הצרכנים על שינויי תעריף החבילות כי "הורינו לחברות לשלוח מסרון או דוא"לל ללקוחות בעניין של שינוי בתעריפים. הציבור מוזמן לפנות אלינו בכל דבר ועניין, אנחנו עושים מאמץ לסייע לפונה ברמה הפרטנית והמערכתית".
עו"ד חי פסח היועץ של השרה לשוויון חברתי מירב כהן בענייני עושק קשישים: "לא חסרים מקרים שקשישים מתלבטים בין תרופות לבין שירותי תקשורת וטלוויזיה".
זרי רחימי פרידמן, מורה לאזרחות שפנתה לוועדת פניות הציבור והשתתפה בדיון סיפרה שטיפלה בעניינה של קשישה ערירית המוכרת לרווחה שחברת הוט ניתקו אותה משירותי הכבלים שלהם בלי הודעה מוקדמת כיוון שחבילתה התייקרה ללא ידיעתה וכתוצאה מכך היא צברה חוב כספי. "סיפורה של הקשישה נפתר, אבל אני מקווה שתראו את המקרה הזה כאבן בוחן לשינוי תפיסה, ומחכה ליום שאנחנו כצרכנים נדע להעניש את החברות האלה על התנהגות כזאת בשכבות הכי חלשות שקיימות בחברה הישראלית".
נציג חברת הוט, עידו נתן, התייחס למקרה הקשישה באופן פרטני ולאוכלוסייה המבוגרת באופן כללי ואמר: "אנחנו בשיח ישיר עם המועצה לשידורי הלווין. כבר בשנת 2016 התחלנו להנהיג מבצעים ייעודיים לאזרחים ותיקים וניצולי שואה. הקשישה קיבלה מחיר שנחשב אטרקטיבי מאוד אצלנו. גם מבצע של חבילת ערוצים מצומצמת עולה 120 שקלים - אנחנו גאים במבצע הזה. באופן כללי נשמח לתת מענה לכל סוגיה וטענה בנושא של שירות". בהקשר לדברים אלה אמר דודו אבן חן, דובר הרשות להגנת הצרכן, כי על-פי החוק יש לחברות חובה להודיע על שינוי חיוב בכמה דרכים: במסרון, בטלפון 21 ימים לפני שינוי העסקה. בנוסף על השינוי להיות מצוין בחשבוניות הלקוח כשלושה חודשים לפני השינוי".

יוני גולן, פונה נוסף לוועדה, השתתף בדיון והתייחס ללקויות שקיימות במדיניות חברות התקשורת והיעדר האכיפה של המדינה את החוקים הקיימים בסוגיה. לדבריו, "השירות של הוט, ושל שאר חברות התקשורת הוא מתחת לכל ביקורת. זה לא סוד שאי אפשר להתנתק מהוט, הבעיה היא לא בחוק, אלא באכיפה שלו. ככל שהחברה יותר גדולה כך המוטיבציה שלה להפר את החוק יותר גדולה". נוסף על כך העלה גולן את היעדר האפשרות של אזרחים לדבר עם מענה אנושי בשירות הלקוחות הטלפוני כפי שנקבע בחוק ואת קשיי ההינתקות של צרכנים מחברות התקשורת "כשאתה רוצה להתחבר זה קורה בטלפון אחד. אם אתה רוצה להתנתק - לך תחפש למי לפנות, ולמי שלא תפנה, זה לא יעזור. אין לך שום הוכחה ששלחת פנייה". לדבריו, בעניין התלונות של שקיפות המחירים לצרכנים "החברות מפרסמות באתרים מאות מחירים וחבילות, אדם מבוגר או אחד ללא יכולת מיקוח לא יכול לקבל את המחיר שאני מקבל. למה שלא יופיעו כל המחירים בצורה מסודרת באתר?".
עו"ד יעל שפר, מנהלת תחום תקשורת בארגון אמון הציבור: "מנתונים שעולים אצלנו אנחנו רואים ירידה בנושא של קושי בהינתקות ועם זאת זה עדיין נושא שמהווה אחת מתוך חמש מהפניות של החברות המובילות. חלה עלייה בנושא של הטעיית צרכנים". בנושא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים אמרה, "כשבעה אחוזים מהפניות בכתב מגיעות מאוכלוסייה ותיקה, בטלפון מתקבלות עשרות תלונות בכל יום בנושאי ניתוקים, חוסר באסמכתאות ובמעקב אחר חיובים". לדבריה יש פערים במידע שמקבלים האזרחים הוותיקים מחברות התקשורת המובילים לתלונות אלה, "יש של מידע וכוח, והכוח הוא הנגישות. המעבר לדיגיטל הוא דבר מבורך אבל בהרבה מהרגולציה משאירים את האוכלוסייה הוותיקה מאחור".
אפרים קורן, מנכ"ל הסתדרות הגמלאים, התייחס לנושא הרגיש והביע את קשיי אוכלוסיית הגמלאים בהתנהלות הדיגיטלית או מול חברות התקשורת: "אנחנו אוכלוסייה מוחלשת וחלקנו אנשים מאוד מבוגרים שמתקשים להשתלב עולם החדש, זו כמעט הפקרות, התנשאות בין דורית. אנחנו מבקשים לקיים דיון משותף עם נציגי הגמלאים - תנו לנו את היכולת לחיות באופן מכובד בחברה רב דורית".

תאריך:  18/12/2021   |   עודכן:  18/12/2021
+תשעה ח"כים הונחו להיכנס לבידוד
09:40 19/12/21  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת גלעד קריב, מרב בן ארי, גדי יברקן, יום טוב כלפון, קטי שטרית, מוסי רז, משה טור פז, חמד עמאר ושמחה רוטמן הונחו להיכנס לבידוד מחשד שנחשפו לחולה קורונה החשוד כנשא של זן אומיקרון

בין המבודדים - יו"ר ועדת חוקה של הכנסת, ח"כ קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"חיבור פיראטי קורה כל יום, כל לילה"
00:38 19/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היקף הנזק של גניבות חשמל ומים בנגב: כ-40 מיליון בשנה בשל חיבורי חשמל לא חוקיים וכ-20 מיליון בשל גניבות מים  ▪  נציג חברת החשמל: יש כל הזמן טרקטורים ומחפרנים בשטח. יש סוחרי חשמל שהמונה אצלם, ומשלמים להם. כשאנו באים לנתק חיבור פיראטי, העובדים שלנו בסכנה ממשית, ותוך 24 שעות הם מתחברים בחזרה  ▪  יו"ר הוועדה לבט"פ: המדינה חייבת לטפל בזה ברמה האסטרטגית, ולא להשאיר זאת לגורמי האכיפה ללא מעטפת

אילוסטרציה [צילום: AP]
+אולטימטום מרע"ם: להפקיע סמכויות חוק החשמל מאיילת שקד
23:35 18/12/21  |  עידן יוסף

ברע"ם קוראים להפקיע את סמכויות שרת הפנים איילת שקד בכל הקשור לדיונים על חוק החשמל, או שיפנו לפיזור הכנסת והליכה מיידית לבחירות. ביום רביעי פורסם כי בכיר ברע"ם הבהיר כי אם ישונה חוק החשמל - תפרוש רע"ם מהקואליציה (חדשות 12).

+ועדת החוקה תדון בהוספת 7 מדינות לרשימת האדומות
23:32 18/12/21  |  עידן יוסף

ועדת החוקה תדון בבוקר (א') בהוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורווגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושוודיה לרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן אסורה.

+30% ירידה בבקשות אסירים לשיקום
21:40 18/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה לביטחון הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר העוסקת בשחרור מנהלי של אסירים, לפני תום תקופת מאסרם  ▪  מעתה, בנוסף לאסירים ביטחוניים, גם אסירים מסוכנים לא ישוחררו אוטומטית בשחרור מנהלי מוגבר

שיקום אסירים [צילום: משה שי/פלאש 90]
+ח"כ אבוטבול: הליכוד פועל בניגוד לחוקת בית"ר
21:19 18/12/21  |  עידן יוסף

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס), יו״ר השדולה למען שמירת השבת, בתגובה חריפה לחילול השבת של הליכוד: ״צר לי ולחברי בגוש הימין שהליכוד שוב הוציאו הודעות מיותרות בשבת ולא המתינו למוצ״ש. בחוקת תנועת בית"ר נקבע כי בית"רי לא יחלל שבת בפרהסיה. כבר אז הבינו שללא שמירת השבת במרחב הציבורי לא תוכל ישראל להיקרא מדינה יהודית. מאכזב שחלקים בליכוד מאמצים דה-פקטו את גישת השמאל למדינת כל אזרחיה״.
אבוטבול התייחס להודעות דובר הליכוד על כך שהיו"ר בנימין נתניהו נבדק ונמצא שלילי לקורונה.

+טאהא מקדם הצבת קלפיות בכפרים לא-מוכרים
20:24 18/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הפנים: האם המדינה חייבת להנגיש לכל אזרחיה קלפיות במרחק סביר ממקום מגוריהם, או שצריך להעניש חלק מהאזרחים באמצעות הקלפי?  ▪  נציג ועדת הבחירות המרכזית: אנחנו לא יודעים היכן הם גרים  ▪  ח"כ קרעי: "אין אפשרות להציב קלפי. זו תהיה אנרכיה"

חשש כבד לטוהר הבחירות [צילום אילוסטרציה: רועי עלימה/פלאש 90]
+הקורונה מציבה תנאים קשוחים לפונדקאות
20:03 18/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים דורשת מרשות האוכלוסין וההגירה תשובה לשאלה מדוע לא יוארך מתווה הקורונה המקל על-כניסת תינוקות פונדקאות לארץ  ▪  מ"מ יו"ר ועדת הפנים איתן גינזבורג: בסיטואציה המורכבת הזו יש להבין ולהחריג ולראות איך אפשר להקל על אותם הורים

עו"ד בת חן מלכה גרינבלט [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz מתן כהנא / Matan  Kahana ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פחות קשה להתנתק, אך מטעים את צרכני התקשורת
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
עידן יוסף
הוועדה לביטחון הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר העוסקת בשחרור מנהלי של אסירים, לפני תום תקופת מאסרם    מעתה, בנוסף לאסירים ביטחוניים, גם אסירים מסוכנים לא ישוחררו אוטומטית בשחרור מנהלי מוגבר
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים: האם המדינה חייבת להנגיש לכל אזרחיה קלפיות במרחק סביר ממקום מגוריהם, או שצריך להעניש חלק מהאזרחים באמצעות הקלפי?    נציג ועדת הבחירות המרכזית: אנחנו לא יודעים היכן הם גרים    ח"כ קרעי: "אין אפשרות להציב קלפי. זו תהיה אנרכיה"
עידן יוסף
ועדת הפנים דורשת מרשות האוכלוסין וההגירה תשובה לשאלה מדוע לא יוארך מתווה הקורונה המקל על-כניסת תינוקות פונדקאות לארץ    מ"מ יו"ר ועדת הפנים איתן גינזבורג: בסיטואציה המורכבת הזו יש להבין ולהחריג ולראות איך אפשר להקל על אותם הורים
עידן יוסף
חברי הצוות לבחינת שינוי העסקת עובדים אומרים כי הם בוחנים מתכונת שלא בהכרח תהיה פתרון אחד שיחייב את כולם    יו"ר הוועדה לעובדים זרים: השינוי עומד להיות גורלי וצריך לקחת בחשבון שנים קדימה
עידן יוסף
סקר בעולם בין עשרת אלפים צעירים: 83% מרגישים שנכשלו בדאגה לכדור-הארץ, 60% מודאגים מאוד ואף באופן קיצוני משינויי האקלים עד כדי פעולות אובדניות    איגוד רופאי הציבור מציע לחקור את התופעה    ח"כ אלון טל: "עשייה היא התשובה לייאוש, ואנחנו צריכים לספק תשובות ישירות למשבר האקלים לדור הצעיר"
רשימות נוספות
חשש מאומיקרון: 21 עובדי הכנסת נשלחו לבידוד  /  עידן יוסף
הפגיעות בילדים ברשת עלו ב-65%  /  עידן יוסף
האם נטל הוכחת אי-קיום יחסי עובד-מעביד יוטל על הפלטפורמות הדיגיטליות  /  עידן יוסף
אני מעורב ישראלי  /  שרון רופא-אופיר
דודי אמסלם פורס מתכון לרודנות - ונתניהו שותק  /  איתמר לוין
אפשר גם בלי ועדת אתיקה  /  עידן יוסף
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il