חברת אלפא-בית, החברה האם של גוגל ויוטיוב, פרסמה את הדוחות שלה לרבעון הרביעי של שנת 2021 והכתה את התחזיות ברבים מן הפרמטרים. בעקבות פרסום הדוחות עלו מניותיה של אלפא-בית ביותר מ-9%.
הרווח הנקי למניה של אלפא-בית עמד על 30.69 דולר לעומת התחזית ל-27.34 דולר. ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי עמדו על 75.33 מיליארד דולר, לעומת התחזית ל-72.17 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 32% לעומת הרבעון המקביל ב-2020.
הכנסותיה של יוטיוב מהכנסות לא עמדו ברף שנצפה על-ידי האנליסטים ואשר עמד על 8.87 מיליארד דולר והגיעו ל-8.63 מיליארד דולר. הכנסות שירותי הענן של גוגל עמדו ברבעון הרביעי על 5.54 מיליארד דולר.
הכנסות גוגל מפרסום זינקו ב-33% ועמדו על 61.24 מיליארד דולר. זאת, לעומת 46.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2020.
סמנכ"ל הכספים של חברת גוגל, פיליפ שינדלר, ציין כי המסחר המקוון היה הגורם המרכזי לגידול המתמשך, שנה אחרי שנה, בהכנסותיה של גוגל מפרסום. מלבד סגמנט זה - הייתה גם המדיה על גופיה השונים גורם משמעותי בגידול ההכנסות של גוגל מפרסום.