X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד גלי מיארה נכנסה לתפקידה כיועצת המשפטית לממשלה "אחד הנושאים הראשונים להם אדרש הוא הטענות על האמצעים שמפעילה משטרת ישראל" שר המשפטים סער התייחס במרומז לפרשת פגסוס והריגול המשטרתי ואמר כי החובה העליונה של כל רשות שלטונית הוא להפעיל סמכויותיה בהתאם לחוק
▪  ▪  ▪
עו"ד מיארה. אדרש לבחינת הטענות נגד המשטרה [צילום: נתן וייל, לע"מ]
סער. "אסור להחמיץ את השעה" [צילום: לע"מ]

טקס הכניסה לתפקיד של היועצת המשפטית לממשלה החדשה, עו"ד גלי מיארה, נפתח (יום ג', 8.2.22) במרכז שלווה בירושלים.
עו"ד מיארה אמרה בטקס כי הימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור במוסדות אכיפת החוק.
"תפיסת העולם עמה אני באה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה נשענת על שני יסודות מרכזיים משלימים: שלטון החוק ואמון הציבור בשלטון החוק. אמון הציבור הוא אחד היסודות המרכזיים בתפיסתי את עבודת היועץ המשפטי לממשלה ואת עבודת מערכת אכיפת החוק הכפופה לו, דבר המתחייב מכך שמשימתה של מערכת זו היא היא לשרת את הציבור ואת האינטרס הציבורי. אני מתכוונת לשים את נושא אמון הציבור במערכת המשפטית בראש סדר העדיפות שלי", הצהירה.
לדבריה, הימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור בייעוץ המשפטי הציבורי ובמערכות אכיפת החוק. "ירידה זו משמעה – פגיעה בשלטון החוק. ניתן לחשוב על סיבות שונות לכך, ובכלל זאת אי-אפשר להתעלם מהשפעתם של אירועים חיצוניים והתקפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק. אבל-לא נכון לייחס את הירידה באמון הציבור ביועץ המשפטי לממשלה אך ורק לגורמים חיצוניים. המצב מחייב חשיבה חדשה. חיוני להישיר מבט פנימה, ולבחון את עצמנו מבלי לחשוש מביקורת ומעריכת שינויים הנדרשים לשם שיפור עבודתנו", אמרה מיארה.
עוד הוסיפה כי אמון הציבור משמעו שהציבור הרחב המתבונן על עבודת משרד היועץ המשפטי לממשלה, יאמין כי הוא פועל מתוך שיקולים עניינים, באופן מקצועי ונקי כפיים, וכי ביכולתה של המערכת לזהות ליקויים בעבודתה, להודות בהם, לשפרם ולתקנם.
"אמון הציבור משמעו שהציבור יאמין כי אנו מסוגלים להתמודד באפן כן ואפקטיבי עם תקלות, לקחת אחריות על טעויות, ולהפיק את הלקחים הנדרשים על-מנת שדברים לא יישנו בעתיד.
מטבע הדברים, אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה קשור בפרסומים על-אודות פעילות המשטרה בהפעלת אמצעי מודיעין מסוימים. הטיפול בנושא זה יהיה לאורם של העקרונות עליהם עמדתי", ציינה.
שר המשפטים, גדעון סער, התייחס בטקס במרומז לפרשת פגסוס והריגול המשטרתי אחרי אזרחים, ואמר כי החובה העליונה של כל רשות שלטונית הוא להפעיל סמכויותיה בהתאם לחוק.
"יש חשיבות יתרה שרשויות אכיפת החוק יפעילו את סמכויותיהן בגדרי החוק. השמירה על זכויות האזרח ועל כבודו של האזרח בהליכי חקירה ומשפט היא חובתן של הרשויות. רשות שפועלת כך ושמשתדלת לפעול כך כל העת - היא יותר חזקה. היום בצהריים תשלים ועדת חוקה, חוק ומשפט את ההצבעות בנושא פסלות ראיה לקריאה שנייה ושלישית. יש לכך חשיבות רבה מאוד", אמר.
ביחס לפעילות משרד היועץ המשפטי לממשלה אמר סער כי "את מה שצריך לשנות ולתקן נעשה כולנו ביחד, באחריות, בשיקול דעת ומתוך הבנה מלאה של הפיקדון היקר שנמצא לנו בידיים", כלשונו. "אסור לנו להחמיץ את השעה", אמר והוסיף כי עצמאות התביעה, כמו גם עצמאות השפיטה, הם מעקרונות היסוד במשטר הדמוקרטי.
ביחס לפשיעה במגזר הערבי אמר כי מדובר במערכה על שלטון החוק שצריך להיות בכל שטחי מדינת ישראל. עוד ציין כי הורדת העומס במערכת המשפט היא יעד מערכתי שכולם צריכים להירתם אליו. חייבים לשנות את המצב שהליכים נמשכים שנים על גבי שנים - הליכים אזרחיים ופליליים.
"המשפט אמור להתעסק עם סטיות משמעותיות מהנורמות של החברה ולא צריך להעסיק את המערכת בזוטי דברים. לא כל אזרח הוא עבריין, והמערכת צריכה להתעסק בעיקרי הדברים. חייב להיות פיקוח יותר אפקטיבי על תיקי התביעה המשטרתית, שמנהלת את רוב ההליכים הפליליים בבתי המשפט. חייבים לוודא שהעיקרון הזה נשמר בעבודת התביעה על כל רבדיה", אמר.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש החדשה: ירידה מדאיגה באמון הציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בפעם הראשונה בהיסטוריה ביקרו חברי פרלמנט מאיחוד האמירויות בבית הנבחרים הישראלי, והמפגש בוועדת החוץ והביטחון היה תחנתם הראשונה בביקור    ח"כ בן-ברק: "אתם שכנים ואתם אחים. שמחים על ביקורכם"
איציק וולף
סך ההוצאות באשראי בינואר עמד על 33.76 מיליארד שקל, לעומת 34.91 מיליארד שקל בדצמבר    היקף התחלואה צמצם את התנועה במרכזי הקניות ובקניונים ופגע בהוצאות בבתי העסק, אבל העסקים שהתאמו את הפעילות שלהם גם לאונליין הצליחו להתגבר על כך
איתמר לוין
עמית: אין מקום לדיון מחודש בהלכה משנת 2012, גם כאשר מדובר בבת שלוש שאינה יכולה לצאת מהרכב בעצמה; המקרים טראגיים, אך חוק הפיצוי לנפגעים אינו המענה להם
איתמר לוין
גיא זהבי, נגה וויזל ועדי כרמלי טענו בעליון שילדה בת 14, שנפלה קורבן לעשרות עבירות מין מצד בן-זוגה של אימה, "יזמה ובדתה עלילת דם גסה ומכוערת" וביקשו ש"קולו של הרשע לא יגבר על חף מפשע"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה עצירת ייבוא האיירסופט לחודשיים נוספים    היו"ר ביטון לאחר שאושרה בקשת משרד הכלכלה לעצירת ייבוא רובי האיירסופט עד לתחילת אפריל: לא יהיו הארכות נוספות - אם זו הצלת חיים צריך לפעול מהר    נציג המשרד לביטחון הפנים הציג את ההתקדמות בהסדרה אך הודה: לא ניתן לומר בוודאות שנסיים את הליך החקיקה בחודשיים    בעלת מועדון איירסופט: אתם לא מצליחים לאכוף את החוק ואני משלמת את המחיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il