X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
מטיילים במבואת ראש הנקרה [צילום: Ritvo photography]
מקטע ראשון של "שביל הים" נחנך בראש הנקרה
"מבואת ראש הנקרה" היא המקטע הראשון והצפוני ביותר במיזם הלאומי של שביל רציף לאורך חופי הארץ היא מגיעה עד חופיה הצפוניים של עכו בתוך כשלוש שנים צפוי השביל להגיע עד גבול רצועת עזה
[צילום: ליאת הלוי כהן]

לאחר אתגרים לא קטנים, הושק (יום ג', 15.2.22) המקטע הראשון והצפוני ביותר ב"שביל הים", שביל לאומי רציף להולכי רגל, באורך של 240 ק"מ לאורך חופי הים התיכון, מראש הנקרה ועד חופי זיקים בגבול רצועת עזה בדרום.
סימון ייחודי - עוגן עתיק
המקטע הראשון, הקרוי "מבואת ראש הנקרה" נמצא בשטחה של המועצה האזורית מטה אשר. הוא מתחיל בראש הנקרה ומסתיים בחופיה הצפוניים של עכו. המקטע כבר מסומן בסימון הרשמי של שבילי ישראל (לבן, כחול, לבן), הוא כולל שלטי הסבר במקומות מעניינים, שילוט בכניסות וביציאות לשביל וגם סימון ייחודי לשביל הים: "עוגני מיל" - אבנים מסותתות בצורת עוגן עתיק, המדמות את "אבני המיל", סימני הדרך העתיקים בהם השתמשו הרומאים כדי לסמן את הדרכים שחצו את האימפריה הרומית.
מיזם "שביל הים" נרקם אצל יזמי התוכנית הד"ר אליק אדלר, טל קמחי, יוסי דישון והפרופסור נגה קולינס-קריינר מאוניברסיטת חיפה בשנת 2016. באוניברסיטה הודיעו כי קורס אקדמי שיעמיד במוקד את שביל הים ייפתח בשנת הלימודים הבאה. הקורס יאפשר לסטודנטים להתנסות בתהליכי תכנון המבוססים על קיימות, באמצעות גישות ומודלים תיאורטיים המבוססים על יעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם.
תרבות הליכה עולמית
רעיון שביל הים הלאומי של ישראל הוא תוצר החיבור בין התפתחות תרבות ההליכה בשבילים בארץ ובעולם עם הצורך ליישם את עקרון הגישה החופשית לחופי הים. מטרות השביל הן הנגשת הים וחופיו לכלל האוכלוסייה וחיזוק תחושת ה"קניין הציבורי" של הציבור למשאבי הים. העקרונות המנחים של השביל הנם שמירה על הסביבה, ולכן השביל ישתמש בתשתיות קיימות - ללא פעולות של סלילה או פגיעה בנוף; קרבה לים ככל האפשר ויצירת מעקפים מעניינים באזורים הבלתי נגישים; השביל ישמש פלטפורמה לפעילות חינוכית, תוך שיתוף ומעורבות של הקהילות השונות.
הד"ר אליק אדלר, יוזם ומנהל מיזם שביל הים, העריך שבתוך כשלוש שנים, כשיסתיים המקטע האחרון של שביל הים בחולות הלבנים של זיקים, בפאתי רצועת עזה, ישאלו הרבה ישראלים, צעירים ומבוגרים, את חבריהם" "ואת שביל הים כבר עשית?". משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר כי לאורכו של המקטע ניתן לראות את מסילת הרכבת ללבנון ואת אנדרטת ההנצחה ללוחמי השייטת בחוף שבי ציון.
שביל הים מצטרף לאלפי קילומטרים של שבילים חופיים להליכה ברחבי העולם. שותפים בהקמתו: המועצה האזורית מטה אשר, קרן יק"א, אוניברסיטת חיפה, החברה הכלכלית מטה אשר, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים.

השמירה על הסביבה החופית בישראל / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשתו של חבר הכנסת דב חנין. במסמך זה ייסקרו בקצרה אמצעי ההסדרה השונים של הסביבה החופית בישראל (חקיקה ותכניות מתאר), וכן ייבחנו האיומים המרכזיים על החופים, כולל יישומן של תכניות שאושרו לפני כניסתו לתוקף של החוק לשמירה על הסביבה החופית ב-2004. בנוסף, לקראת הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה במסגרת יום הסביבה הבינלאומי בנושא: ”מצב חופי הרחצה”, תובא גם סקירה קצרה לעניין תשלום עבור כניסה לחופי הרחצה
בין הציבורי לפרטי: הפרטות והלאמות בישראל / דוח
מסקנות מרכזיות מתוך הדו"ח: · על אף המחאה החברתית בקיץ 2011 – מספרם של הגופים והשירותים המופרטים במשק רק גדל; הועמקה ההפרטה של משאבי טבע ותחומי ליבה שלטוניים · חזון הפרטת הנמלים – אשליה שרק תגדיל את העלויות לצרכן הישראלי · הפרטת מערכת החינוך – פגיעה באיכות ההוראה ובזכויות המורים, התפרקות משרד החינוך מסמכות פדגוגית, הפרטת הפיקוח וניגודי עניינים · הפרטת שירותי הגבייה ברשויות המקומיות – עדויות לאלימות, התנכלויות לאזרחים והיעדר פיקוח של חברות הגבייה · הפרטת חופי ישראל – צפיפות, הזנחה והמשך השתלטות בעלי עסקים על המרחב הציבורי · ההפרטות במערכת הביטחון – צה"ל נעזר בשירותי מימון של בנק פרטי לצורך עסקאות ביטחוניות ומעביר את הפיקוח לידי חברות פרטיות · העברת בעלות על תשתיות ומשאבי טבע לידיים פרטיות – סגירה של מתחמים לשימוש פרטי, תחנות אוטובוס בת"א שהופכות למרחב שיווקי, חופים שהופכים זירת מאבק בין קבלנים פרטיים · הלאמות - מנגד, ניתן לציין גם כמה מהלכי הלאמה שבוצעו השנה, ובהם ההחלטה לקלוט את עובדי הקבלן של ההוסטלים לניצולי שואה לשירות המדינה. בנובמבר 2012 עברו ההוסטלים לניהול מלא של בתי החולים אשר בתחומם הם פועלים. בכך למעשה, בפעם הראשונה זה עשרות שנים, הוחזר שירות שעבר הפרטה לידי המדינה.
תאריך:  15/02/2022   |   עודכן:  15/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקטע ראשון של "שביל הים" נחנך בראש הנקרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
בסוף השבוע הלך לעולמו חוקר ומבקר הספרות פרופ' הלל ברזל מגדולי חוקרי הספרות בארץ    הוא נפטר 3 חודשים לפני יום הולדתו ה-97    ברזל זכה בפרס ביאליק לחוכמת ישראל, ובשנת 1998 הוענק לו התואר "יקיר תל אביב"
איציק וולף
מנכ"ל חברת החשמל משנת 2015 ייכנס לתפקידו כמנכ"ל שופרסל עם סיום תקופת ההודעה המוקדמת שלה הוא מחויב בחברת החשמל    יחליף את איציק אברכהן שהודיע על פרישה לאחר 10 שנות כהונה    בלוך: שוק המזון ומוצרי הצריכה מרתק, אני מוכן לאתגר
איתמר לוין
השופט יוסף אלרון מזכיר שיר ידוע של הזמרת הלבנונית המפורסמת, בסיומו של פסק דין בו דחה עתירה בנוגע להעמדתם לדין של שני נהגים שפגעו למוות בנערה שאהבה את שיריה של פיירוז
עידן יוסף
השניים יובילו את רצועת הבוקר המתחדשת של גלי צה״ל בין 08:00 ל-10:00, ראש בראש מול קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב'
עידן יוסף
הוא לא פירט האם יעזוב את התחנה הצבאית, אך כתב: "אחרי ארבע שנים הגיע הזמן להתקדם. עידכונים מעניינים בהמשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il