X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"שלושה חודשים מאוחר מדי"

אלי אבידר התפטר מהממשלה

השר בלי תיק הודיע על עזיבתו את הממשלה תקף את בנט: "בנט עשה אקזיט וזהו. הוא לא רוצה לממש את הרוטציה" "האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך" אבידר יחזור לתפקיד חבר כנסת היה אמור להתמנות לשר לענייני מודיעין אם אלעזר שטרן היה מתמנה כמתוכנן לראשות הסוכנות
▪  ▪  ▪
אבידר. עוזב את הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השר אלי אבידר הודיע (יום ג', 22.2.22) על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת. "ההתפטרות הזאת מגיעה לפחות שלושה חודשים מאוחר מדי, מהרגע שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי", אמר אבידר במסיבת העיתונאים. הוא הוסיף: "עם חוסר הרלוונטיות של משרד המודיעין, הציעו לי משרדים ותפקידים, אך לא עבור זה הגעתי לפוליטיקה. זה לא מעניין אותי".
"בנט גרר מספר חודשים את הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות, למרות הרצון של שותפיו גנץ ולפיד", תקף אבידר. "בנט עשה אקזיט וזהו. הוא לא רוצה לממש את הרוטציה, אין לו כל מחויבות אליה. הוא עושה את מה שאיילת שקד מכתיבה לו", הוסיף.

"מסיבת העיתונאים ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בן לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור ארבעה סגרים הרסניים וסגר חמישי מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד למילה של בנט בהגבלות - כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל. ניסיתי להשפיע מבפנים על המדיניות והשיח. נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי - ולא המשך לממשלת נתניהו.
"הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש - היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר. את ישיבת העבודה השלישית לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת השב"כ לטלפונים - ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך".
אבידר המשיך: "אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול. עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו".
אבידר משמש כשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה מאז חודש יולי האחרון. הוא היה אמור להתמנות לשר לענייני מודיעין אם אלעזר שטרן היה מתמנה כמתוכנן לראשות הסוכנות. אבידר צפוי להתנהג כח"כ עצמאי, ולא להישמע למשמעת סיעתית ובכך להקשות על הקואליציה בגיוס רוב.
אתמול אבידר מתח ביקורת נגד הממשלה על פינוי מאהל של מפגינים מול הכנסת. "‏פינוי אלים של מחאה מול הכנסת אתמול בלילה, התקיים פינוי אלים וברוטאלי של מאהל מחאה כנגד חוק הסמכויות מול הכנסת", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ללא צו פינוי, ללא התראה, עם אותו התרגיל: המשטרה באה 'לסייע לעירייה'. אזרחים מעורבים שקיימו מחאה שקטה פונו באלימות . כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת. בושה".
שר המשפטים גדעון סער התייחס בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בצפון אמריקה לפרסומים על כוונתו של השר אלי אבידר להתפטר מהממשלה, ואמר כי "אני מצטער על החלטתו של השר אבידר. זה בוודאי לא מסייע לעבודת הממשלה. יש לממשלה הזו כמה וכמה בעיות בשבועות האחרונים, וזה משפיע על העבודה שלנו בכנסת".
"אם כל הסיעות יעמדו מאחורי ההחלטות שמתקבלות - הממשלה תחזיק מעמד. אם לא, יהיו לנו בעיות. אלי אבידר פעל רבות על-מנת שתוקם ממשלת שינוי בישראל, ואני משוכנע שלמרות שהוא יהיה הרבה יותר עצמאי בכנסת, עדיין הוא לא יפגע ביציבות הממשלה", הוסיף סער.

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
+ראשי מפלגות הקואליציה זומנו לפגישה אצל ראש הממשלה
20:58 22/02/22  |  עידן יוסף

ברקע המשבר: יו"ר ימינה, רה"מ נפתלי בנט, זימן לישיבה מיוחדת את ראשי המפלגות ביום חמישי ב-21:00 (כאן חדשות).

+נמשך המשבר הקואליציוני מול כחול לבן
20:29 22/02/22  |  עידן יוסף

המשבר עם כחול לבן - היום היה נתק בין הצדדים גנץ לא שוחח עם בנט. בכחול לבן מבהירים: "אין מה לדבר, קודם הצבעה על הפנסיות אחר כך כל השאר" (כאן חדשות).
סגן שר הביטחון אלון שוסטר מכחול: "אנחנו לא מתכוונים להיכנע לשוליים של הקואליציה, הזנב לא יכשכש בכלב. אסור שדעות קיצוניות ינצחו על המרכז הפוליטי והממשלה, שכחול לבן מייצגת" (קול ברמה).

+אבידר דחה הצעה להתמודד לראשות הסוכנות
20:26 22/02/22  |  עידן יוסף

מזכיר הממשלה הציע לאלי אבידר להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית כמועמד מוסכם של הממשלה (כאן חדשות).

+לפיד הציע גם לאבידר תפקיד כשגריר
20:21 22/02/22  |  עידן יוסף

זועבי לא לבד: שר החוץ לפיד הציע לאבידר לאחרונה שגרירות כדי לפתור את המשבר איתו. אבידר סירב. מלשכת לפיד סירבו להגיב (חדשות 12).

+השר אלי אבידר צפוי להתפטר מהממשלה ולחזור לכנסת
10:06 22/02/22  |  איציק וולף

השר ללא תיק, אלי אבידר, הודיע כי יערוך בשעה 14:00 מסיבת עיתונאים בכנסת. אבידר צפוי להודיע כי יתפטר מהממשלה ויחזור לכהן כחבר כנסת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן השר בני גנץ וסיעתו לא ישתתפו בחקיקה הממשלתית במליאת הכנסת, בשל מה שהגדירו "הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה" ובשל "הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים" תוקף את חבריו לקואליציה: "גורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט-ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה"
מירב ארד
על אפשרות של ריצה במפלגה משותפת עם בנט וסער השיב: " בפוליטיקה הישראלית לא פוסלים שום דבר"    באשר לנושא העלאת שכר המינימום אמר ש"הדרך הכי בטוחה לרסק את הכלכלה זה-זה פופוליזם."
עמנואל בן-סבו
יאיר גולן חייב למגן עצמו בבולם זעזועים ובבוחן מצפן מציאות, חייב להקיף עצמו בדמוקרטים ותיקים אשר יסייעו בידו בכל פעם שמבער הביטול, ההשתקה, ההאשמה, ההקטנה והשינמוך יתחיל לעבוד
מירב ארד
הוסיף: היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפרק את צה״ל״
איציק וולף
התוכנית להפחתת יוקר המחיה, בהיקף של 4.4 מיליארד שקל, אושרה בממשלה    בהודעת האוצר לא הוצגו בפני הציבור המקורות התקציביים למימון הצעדים הכוללים הפחתת מכסים, הוזלת צהרונים והטבת מס בהיקף של נקודת זיכוי אחת בגין כל ילד בבני 6 עד 12
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il