X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצרנית פגסוס תובעת מיליון שקל ואומרת, שהצורה בה הוצגה התוכנה בכלכליסט הפוכה מן המציאות: המערכת מיועדת לשמור את הנתונים ואין כל אפשרות למחוק אותם
▪  ▪  ▪
תובעת מיליון שקל ומבטיחה לתרום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חברת NSO, יצרנית תוכנת הרוגלה פגסוס, תובעת מיליון שקל מקבוצת ידיעות אחרונות, בעקבות הפרסומים בעיתון כלכליסט בנוגע לשימוש שעושה כביכול המשטרה במוצר זה. NSO טוענת, כי הפרסומים היו הבלים וחסרי בסיס מבחינה עובדתית וטכנולוגית, וכי כלכליסט לא פנה אליה לפני הפרסום. נתבעים גם המו"ל יואל אסתרון והעורכת גלית חמי, אך לא העיתונאי תומר גנון או כתבים אחרים בעיתון.
התביעה, שהוגשה (יום א', 27.2.22) לבית משפט השלום בראשון לציון, עוסקת בעיקר בידיעה שפורסמה ב-10.2.22 ובה נאמר כי מוצריה של NSO תוכננו מלכתחילה כך שלקוחותיה (ובמקרה זה - משטרת ישראל) יוכלו לפעול על-פי שיקול דעתם, בלא כל תיעוד של פעולותיהם. ידיעה זו פורסמה מספר ימים לאחר שכלכליסט טען, כי המשטרה החדירה את הרוגלה לטלפונים של 26 בכירים במשק ובממשל. כך נוצרה לכאורה "חשיפה עיתונאית דרמטית וחמורה ביותר שאין כל אפשרות להפריך אותה", שהרי נטען שאין עקבות לאותו שימוש בלתי חוקי בפגסוס.
"הדברים הנטענים בכתבה אינם נכונים ומעולם לא היו", טוענת NSO. "הכתבה פורסמה ללא ראיה ממשית לטענות החמורות המוצגות במסגרתה, לבד מטענות בעלמא מפי 'מקור' עלום אחד ויחיד". לדבריה, מדובר ב"תיאוריית קונספירציה פרנואידית שמתאימה לאתרי כזבים במרשתת... אך ראיות - אין". התביעה מסתמכת על ממצאי הביניים של צוות מררי, לפיהם אין כל בסיס לטענות בנוגע לשימוש בפגסוס נגד אותם 26 בכירים.
למשטרה נמכרה "גרסה מנוונת מאוד"
לדברי NSO, התוכנה שמכרה למשטרה היא "גרסה מנוונת מאוד" של אחד ממוצריה, שכן היא יכולה להתאים כל מוצר לצורכי הלקוח - אם כי היא מדגישה שלא תתייחס בצורה פרטנית לפעילות הנטענת של המשטרה. עוד מפנה התביעה את תשומת הלב למאמרו של עומר כביר, שנשא את הכותרת "פגסוס צריכה להימחק ויחד איתה NSO", ואשר נאמר בו ש"מדובר בחברה רקובה מהיסוד, שאין לה זכות קיום במתכונתה הנוכחית... חברה שלא מהססת לשקר ושאי-אפשר להאמין למילה אחת שמתפרסמת מפי הדוברים שלה".
NSO טוענת, כי מאפייני פגסוס שתוארו באותה ידיעה שגויים לחלוטין או כלל אינם קיימים, ולכן נראה שהמקור לא היה - כפי שהציג אותו כלכליסט - מי ש"מכיר את מערכת פגסוס ואת הארכיטקטורה שלה מקרוב מאוד". לדבריה, המערכת שנמכרה למשטרה אינה יכולה להסתיר או למחוק לוגים, והיא דורשת מכל לקוחותיה לרכוש מערכת הכוללת רכיב טכנולוגי המאפשר תיעוד מלא של הפעילות ושחזורן. הלוגים נועדו מלכתחילה לאפשר תיעוד לצרכים משפטיים ולמנוע שיבוש ראיות, כמו גם כדי לאפשר לחקור בדיעבד שימוש לרעה בפגסוס - נטען בתביעה.
"כל פעולה במערכות מייצרת תיעוד הנשמר בלוגים במערכות הלקוח", נאמר בתביעה. "כך ובהתאמה, אין אפשרות טכנולוגית במערכת 'לכבות' את הלוגים, לא ביוזמת הלקוח ולא ביוזמת התובעת. המערכות אינן כוללות שום אפשרות כנטען ומעולם לא תמכו בפונקציה כזו". עוד אומרת NSO, כי פגסוס אינה פועלת במחשוב ענן אלא על חומרה ייעודית באתרי הלקוחות; היא אינה מפעילה בעצמה את המערכת ואינה חשופה לתוצריה. NSO מעלה את האפשרות, שהפרסום בכלכליסט נועד "לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית".
NSO מציינת, כי תתרום כל סכום שייפסק לטובתה לקרן עבור ניצולי שואה נזקקים ולאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד משה מזור, גלעד רונן ורועי בלכר, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/02/2022   |   עודכן:  27/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
NSO נגד כלכליסט: פרסום חסר בסיס טכנולוגי ועובדתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
NSO יתכן ועושה טעות מבחינתה
באום  |  27/02/22 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רה"מ בנט עזב את ישיבת הממשלה כדי לדבר עם פוטין על המצב בין רוסיה לאוקראינה    על-פי לפי הדיווח הרוסי פוטין אמר לבנט שרוסיה מוכנה לשבת לשולחן המשא-ומתן עם אוקראינה בפסגה בבלארוס, אך קייב פספסה את ההזדמנות    נשיא אוקראינה דחה מוקדם יותר את ההצעה לשיחות בבלארוס
מירב ארד
נפטר בגיל 64, לאחר שלקה בליבו    כיהן כמנכ"ל חברת הביטוח אליהו ושימש כמנכ"ל חברת הביטוח מגדל
יצחק דנון
הוועדה למתן היתרים קיבלה את בקשתו של מי שהיה סגן החשב הכללי, וקבעה שהצינון בטרם יעבור לחברת הביטוח הממשלתית יחל להימנות מאז יוני אשתקד
איתמר לוין
נשיא אוקראינה אומר שהוא רוצה לנהל מו"מ עם רוסיה, אך לא בבירת בלארוס שלטענתו אינה ניטראלית    בריטניה תטיל עיצומים על אוליגרכים נוספים    נשיאת הפרלמנט האירופי: כל העיצומים האפשריים נמצאים על השולחן
מירב ארד
הוסיף: ״ביטול בחינות הבגרות החיצוניות במקצועות ההומניים יהפוך אותם לסוג ב׳    " לוותר על המקצועות ההמוניים יביא בסופו של דבר לביטולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il