X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ ביטון. יזם ישיבת מעקב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון בדיון מעקב על הקמת הקרן למודרי אשראי:
"בושה שהבנקים לא השתתפו במכרז"
סגן החשכ"ל באוצר: עומדים בלוחות הזמנים – בחודש הבא יצא המכרז לקרן ונוציא גם מכרז לליווי פיננסי למקבלי האשראי ביטון: "צריך יותר כסף כדי לסייע ליותר אנשים, לעודד מיזמים משותפים ולעמוד בלוחות זמנים"

ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 23.3.22), ישיבת מעקב אחר תהליך הקמת הקרן למודרי אשראי. כזכור, בישיבה שהתקיימה לפני כחודשיים אמר היו"ר ביטון כי כבר ב-2016 התחייבה הממשלה בפני ועדת הכלכלה להקים את הקרן, במסגרת הדיונים על חוק נתוני אשראי. באותו דיון העריך סגן החשב הכללי, גיל כהן, שהקרן תחל לפעול ביוני 2022. היו"ר ביטון התייחס אז לזמן שחלף וביקש, בשל כך, להגדיל את תקציב הקרן מ-50 ל-100 ואולי אפילו 200 מיליון שקל.
את הדיון היום פתח היו"ר ביטון בכך שאמר כי כינס את הוועדה לדיון מיוחד בפגרה, כדי לראות שהמהלך מתקדם ושב וקרא להגדיל את הסכום בקרן. הוא אף מתח ביקורת על הבנקים, שבחרו שלא להשתתף במכרז הקודם לפני כשנתיים, ואמר: "זה שהבנקים לא השתתפו במכרז הקודם זה בושה וחרפה. מה הם היו מסכנים אם היו מתחלקים בניהם? 10 מיליון שקל לכל בנק? אבל אף בנק לא הרים את הכפפה ונראה אם עכשיו הם יעשו זאת, אבל אני לא בונה רק על הבנקים".
סגן החשב הכללי באוצר, גיל כהן, דיווח בדיון היום כי נבדקה האפשרות לתת גם שירותי ליווי למקבל ההלוואה, ולכן יצאו שני מכרזים, אחד לליווי ואחד לגוף מלווה. הוא הוסיף כי יש עמידה בלוחות זמנים, כך שבחודש הבא יצא המכרז כך שהקרן תוכל להיפתח ביוני.
ח"כ אורי מקלב שאל האם נעשתה בדיקה והפקת לקחים מהפעם הקודמת, וכהן השיב כי התקיימו התייעצויות. היו"ר ביטון ביקש כי כהן ישב גם עם האזרח הקטן ויעשה קבוצת מיקוד, על-מנת ללמוד מהשטח מה קורה בתחום. ח"כ אוסאמה סעדי הוסיף כי המצב בחברה הערבית גרוע ומי שחייב אשראי הולך לשוק האפור ולשוק השחור ומסתבך עוד יותר, וכשהוא לא מצליח להחזיר את הכסף זה נגמר באלימות וירי. "תביאו כבר את הכסף הזה וצאו לדרך", קרא ח"כ סעדי.
מייסד נקודת מפנה, רן מלמד, שהיה מיוזמי המהלך, אמר: "הכוונה היא לא להגדיל את עוגן בעוד כסף של הממשלה. הכוונה היא לא להקים מערכת אשראי למסכנים אלא לאפשר להם לקבל אשראי כמו כל אחד אחר. כך שאם הבנקים לא רוצים לתת להם הלוואות אז הממשלה תיכנס בשלב ראשון ותיתן הלוואה בתנאים מצוינים וזו תהייה התחלה של הקמת מערכת אשראי חדשה שלהם. ואם נפספס את זה נשאיר אותם כלקוחות מודרים כל החיים שלהם".
מנכ"ל טריא, שחף ארליך, אמר כי אשראי לאדם הנכון במינון הנכון יכול להיות תרופה, אך במינון הלא נכון זה סמים. לכן, לדבריו, מה שחשוב זה הליווי כדי שהאשראי יהיה נכון ומרפא.
היו"ר ביטון סיכם את הישיבה ואמר כי קרן של 50 מיליון שקל תשרת מעט מאוד אנשים. למשל, אם היא תיתן הלוואה של 30 אלף שקל לאדם אז יוכלו להשתמש בה 1,500 איש ואם הסכום יהיה קטן יותר, 10,000 שקל למשל, אז יוכלו 5,000 איש לקבל הלוואה. "צריך יותר כסף כדי לסייע ליותר אנשים, לעודד מיזמים משותפים ולעמוד בלוחות זמנים", אמר היו"ר ביטון והוסיף כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הקמת הקרן.
תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  23/03/2022
+פערי התיווך: חברי הכנסת טוענים לדוח מוטה ומגמתי
20:30 23/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"לי משרד הכלכלה ומשרד החקלאות דחו את הטענות על סתירה בנתונים  ▪  מנכ"ל משרד החקלאות: לא היו השקעות בחקלאות והממשלה שמה 2.7 מיליארד שקלים  ▪  מנכ"ל משרד הכלכלה: מצאנו גם מקומות שצריך לשפר את התחרות ואיש לא שם אצבע מאשימה על החקלאים, אף אחד בשרשרת לא מושלם  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה על הרפורמה בחקלאות: הדבר מזעזע את הקואליציה - קורא לשר האוצר לעצור את הורדת המכסים האגרסיבית ולהביא רפורמה בהסכמה

דוכן שום בשוק [צילום: סופי גורדון/פלאש 90]
+ח"כ בן-גביר: "אתם המסיתים הכי גדולים בסיפור"
11:56 23/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על כך השיב ח"כ סעדי: "אנחנו לא רוקדים על הדם כמו שאחרים עושים - מנצלים את העניינים האלה להסתה"  ▪  היו"ר קריב קטע את הויכוח  ▪  ח"ח שיקלי: "ח"כים ממרצ מזינים את ה-BDS"

ח"כ בן-גביר. הרוחות התלהטו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz מתן כהנא / Matan  Kahana ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
מירב ארד
על כך השיב ח"כ סעדי: "אנחנו לא רוקדים על הדם כמו שאחרים עושים - מנצלים את העניינים האלה להסתה"    היו"ר קריב קטע את הויכוח    ח"ח שיקלי: "ח"כים ממרצ מזינים את ה-BDS"
עידן יוסף
כך נחשף בדיון פגרה מיוחד שקיימה ועדת הכלכלה    יו"ר הוועדה קורא לדחות את יישום הרפורמה לחודש יוני, אך ליברמן ומיכאלי מתכוננים להכרזה כבר בימים הקרובים    אבוטבול: ההתייקרות תבריח נוסעים    קרעי: הממשלה איבדה כל ערכים, גם את הערך הצבור
מירב ארד
הוועדה אישרה תקנות המחריגות תווי קניה וכרטיסי מתנה מהגנות צרכניות בחוק שירותי תשלום    היו"ר ביטון קבע כי ההחרגה תהייה לשנה וחצי בלבד ודרש להשלים בתקופה הזו הסדרה כוללת של התחום תוך שמירה על הצרכן
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: לא התרשמנו שהממשלה והרלב"ד פועלות להציל חיים בטיפול נושא המשאיות והאוטובוסים    ח"כ טופורובסקי דרש תוכנית פעולה ברורה ולוחות זמנים "שתכלול את כל מה שצריך כדי שאנשים וילדים לא ימותו סתם בגלל נהג עייף או שטח מת"
עידן יוסף
במהלך נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי התרחשו מתקפות כנגד תשתית התקשורת של הכנסת    מערך הסייבר הלאומי והיחידה לאבטחת מידע של הגנסת סיכלו את הנסיונות    ח"כ אורבך נגד עמיתיו לקואליציה המתנגדים למתווה הפליטים: "חוצפה ועזות מצח"
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il