X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סילמן ונתניהו בכנסת . מהלך מתואם מאחורי גבו של בנט? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סילמן במכתב לבנט: "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"
בנט ולפיד ייפגשו בשעות הקרובות לדון בהתפתחויות מנכ"לית מפלגת ימינה: הופתענו" דיווח: המהלך היה מתואם עם ראש האופוזיציה שהבטיח שריון במקום 10 ח"כ גפני עוקץ: "האופוזיציה צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי"

"צריך להודות על האמת. ניסינו. הגיעה העת לחשב מסלול מחדש ולנסות והקים ממשלה לאומית יהודית, ציונית. בואו נשלב ידיים ונביא לידי ביטוי את הערכים שבשמם נבחרנו" - כתב ח"כ עידית סילמן במכתב בפרישה ששלחה לרה"מ נפתלי בנט.
הודעתה של ח"כ סילמן הכניסה את המערכת הפוליטית לסערה. צעד זה גורם לקואליציה לאבד את הרוב בכנסת. בנט ולפיד ייפגשו בשעות הקרובות לדון בהתפתחויות. מנכ"לית מפלגת ימינה, סטלה וינשטיין, הודתה בראיון ל-103FM כי הופתעה מהמהלך: "אני מאוד הופתעתי, כמה שזה היה נראה שזה באוויר, אבל חברתי עידית סילמן בד"כ עושה דברים בצורה יותר מדורגת", אמרה וינשטיין, והוסיפה: "אנחנו נעבוד קשה כדי לדלג גם על המשוכה הזאת. אני בטוחה שיהיה בסדר".
מהלך מתואם עם הליכוד
באופוזיציה חוגגים את מה שמסתמן כסוף דרכה של הממשלה. בינתיים, בליכוד מנסים לשכנע חברי כנסת נוספים לפרוש. על-פי דיווחים בתקשורת, פרישת סילמן הייתה מתואמת עם ראש האופוזיציה שאף הבטיח לה שיריון במקום העשירי במפלגתו.
ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מיהר לברך את סילמן, ואמר: "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן, ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שאיחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זו הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם, ואין זכות גדולה מזאת. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".
ח"כ סילמן הוזמנה להשתתף הערב בהפגנת הימין שתיערך בשעה 19:00 בירושלים. המארגנים ביקשו מסילמן להיות אורחת כבוד ולנאום מול עשרות אלפי המפגינים. להפגנה צפוי להגיע גם יושב-ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, רבנים, חברי כנסת, ראשי מועצות מיו"ש ונוספים. במקביל, בליכוד מנסים לשכנע ח"כ נוסף מימינה לפרוש.
יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הוסיף: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל. ח"כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה".
יו״ר ש״ס, אריה דרעי ברך גם כן את ח"כ סילמן וכתב: ״אני מברך את ח״כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. ׳בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל׳״.
גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמח על המהלך: "‏שחר של יום חדש. זה תחילת הסוף של ממשלת השמאל הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלאמית, והסנונית שתבשר בע"ה על החלפתה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית. ברכות והערכה גדולה לח"כ סילמן על האומץ לעשות את הדבר הקשה אך נכון ומתבקש כל כך. במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים".
יו"ר יהדות התורה, משה גפני עקץ בדבריו את נתניהו: "היו דברים שעשינו יחד, ובשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ, ואני שמח שעשתה אותו. משיחותיי ומהכרותי, היא לא האחרונה". עם זאת, ציין כי גם באופוזיציה "צריכים לעשות חשבון נפש, מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי, ללא צורך בהליכה לבחירות".

מכתב הפרישה של סילמן
תאריך:  06/04/2022   |   עודכן:  06/04/2022
+השר לעטיפות מסטיק
13:37 06/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - הרהורים נוגים, השבחת נכס פרטי, דוגמיות, אל השיטיון, שטויות, חד כתער ומתחמי אוכל  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')

בר-לב. מדאגי לחשוב שהיה אל"מ בצבא [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר טרופר הודיע: "השנה לא יהיו זיקוקים בטקס המשואות"
13:10 06/04/22  |  מירב ארד

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הודיע: ביום העצמאות השנה - לא יהיו זיקוקים בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, מתוך התחשבות בהלומי הקרב. תהיה פירוטכניקה שקטה". בנוסף, הודיע טרופר שהשנה לא יתקיים נאום ראש הממשלה.

+השר הורוביץ: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור"
13:06 06/04/22  |  מירב ארד

שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורביץ בתגובה לפרישת ח"כ סילמן מהקואליציה: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחוייבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה. כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו."

+רה"מ בנט נועד עם ח"כ אורבך והשרה איילת שקד
12:28 06/04/22  |  מירב ארד

הטלטלה הפוליטית: ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד עם ח"כ ניר אורבך ועם השרה איילת שקד. בהמשך היום יקיים פגישות נוספות עם חברי סיעת ימינה וראשי מפלגות הקואליציה.

+השרה מיכאלי: "אנחנו ברגע לא פשוט לקואליציה שלנו"
12:06 06/04/22  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי בעקבות לפרישתה של עידית סילמן מהקואליציה: "אנחנו ברגע לא פשוט לקואליציה שלנו. משברים בפוליטיקה זה דבר שקורה וזה אכן משבר לא פשוט. מפלגת העבודה ואני מחוייבות לעשות כל מאמץ להשארת הממשלה הזאת פועלת, עובדת ומתפקדת. כל מי שטובת מדינת ישראל לנגד עיניו צריכות וצריכים לעשות מאמץ כדי שהממשלה הזאת, שעובדת כמו שהרבה זמן לא עבדו פה ממשלות, תשמר ותשאר".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יריב לוין / Yariv Levin  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מירב כהן / Meirav  Cohen  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה גפני / Moshe Gafni  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סילמן במכתב לבנט: "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עידית סילמן
שלמה שכטר  |  6/04/22 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
ציין כי סוכלו לפחות 15 פיגועים ואותרו מ-400 חשודים שהיה קשר עם דאעש וארגונים אחרים    קרא לכולם "לצאת לעבודה, לטייל ולבלות"    גינה לראשונה את הטבח בבוצ'ה שבאוקראינה והתייחס להמשך מגוריו בבית ברעננה: "בבלפור זה נגרר בגלל שביתה של משרד הביטחון"
מירב ארד
בכך צפוי מחיר הבנזין לרדת לפחות מ-7 שקלים לליטר    ליברמן: "אם קיימת האפשרות להיטיב עם הציבור, אנחנו צריכים לעשות את זה"
איציק וולף
מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה כי 67% מהציבור מאמינים לשב"כ, שליש מהיהודים מעריכים שרוב בציבור הערבי תומך בפיגועים ורוב מוחלט בציבור היהודי ובציבור הערבי מדווח על חוסר ביטחון אישי
עידן יוסף
הכסף שמשלם הביטוח הלאומי נועד לכיסוי הוצאות יום הקבורה, ביום שבו נערכה לווית הנפטר    התקנות החדשות גם מסדירות תשלום עבור סוגי קבורה שונים, ומבדילות בין ישובים קטנים לגדולים
מירב ארד
מעתה רישיונות יינתנו לתקופה של חמש שנים, לעומת היתרים לשנה אחת על-פי תקנות הרוקחים    החוק יקבע כי במדרג ענישה גבוה העונש המרבי יעמוד על שנתיים מאסר או קנס בסך 452,000 שקלים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il