X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמוקרטים ישלמו מחיר פוליטי [צילום: ג'יי הונג, AP]
אינפלציה של 8.5% בארה"ב בשנה שהסתיימה במרס
האינפלציה ממשיכה לקבוע שיאים שלא נראו מזה ארבעה עשורים לקשיי האספקה והתעסוקה בשל הקורונה נוסף בחודש שעבר הזינוק במחירי האנרגיה בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה ביידן צפוי להודיע על צעדים נוספים בניסיון להוריד את מחירי האנרגיה

האינפלציה בארה"ב ממשיכה להתגבר בקצב שלא נראה כמותו מזה ארבעה עשורים. במרס 2022 עלו המחירים ב-8.5% לעומת מרס 2021, העלייה הרביעית ברציפות שהיא הגבוהה ביותר מזה 40 שנה - מסרה (יום ג', 12.4.22) הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה. בחודש מרס לבדו עלו המחירים ב-1.2% לעומת פברואר, העלייה החדה ביותר בשנתיים של הקורונה.
האינפלציה החלה להרים ראש לפני שנה, עם תחילת ההתאוששות מן הקורונה ונתפסה כאיתות חיובי. בידי הציבור האמריקני מאות מיליארדי דולרים, בזכות הסיוע במזומן שהעניקו ממשלי טראמפ וביידן לאורך הקורונה. הצריכה הצטמצמה משמעותית בחודשי המגיפה, וכך נוצרו עתודות ענק למימון רכישות שלא בוצעו בעת הקורונה - מה שמוביל באופן טבעי לאינפלציה.
אולם, ככל שחלפו החודשים התברר שמדובר בתופעה מתמשכת ומחמירה. האינפלציה ניזונה תחילה מבעיות בשרשרת האספקה, בין היתר בשל התפרצויות קורונה במזרח הרחוק, אשר גרמו למחסור במוצרים ולעליית מחיריהם. גורם נוסף היה מחסור במיליוני עובדים, כאשר אמריקנים רבים לא חזרו לעבודה לאחר הקורונה - מה שמחייב את המעסיקים להעלות את השכר ולגלגל את העלויות הנוספות לכתפי הלקוחות.
כעת נוספה לכך המלחמה באוקראינה, אשר הזניקה את מחירי האנרגיה עד ל-130 דולר לחבית נפט וליותר מארבעה דולרים לגלון (3.8 ליטרים) של בנזין. אמש פורסם, כי הנשיא ג'ו ביידן מתכוון להודיע על צעדים נוספים להורדת מחירי האנרגיה, לאחר שצעדיו הקודמים - ובראשן שחרור עשרות מיליוני חביות של נפט ממארגי החירום - לא הועילו.
כל אלו יוצרים ציפיות אינפלציוניות המזינות את עצמן: הצרכנים חוששים מעליות מחירים, ממהרים לקנות כעת וגורמים לביקושים המאפשרים להעלות את המחירים כבר עתה. הפדרל ריזרב העלה החודש את הריבית ב-0.25% וצפוי להעלות אותה ב-1% נוסף במהלך השנה, כדי להיאבק באינפלציה - מה שגורר חששות מפני מיתון. הן ה"פד" והן כמה בנקים מסחריים כבר הורידו את תחזית הצמיחה למשק האמריקני לשנה הנוכחית.
לאינפלציה המאמירה צפויות להיות גם השלכות פוליטיות משמעותיות בבחירות לקונגרס שיתקיימו בנובמבר הקרוב. הציבור נוהג להעניש את המפלגה השלטת כעת קשיים כלכליים, וזאת בנוסף לנטייה לחלק את השליטה בוושינגטון בין שתי המפלגות. הדמוקרטים שולטים כיום הן בבית הלבן והן בקונגרס, אך הרוב שלהם בשני הבתים מצומק (220 מול 203 בבית הנבחרים, שוויון בסנאט וקול מכריע לסגנית הנשיא קאמלה האריס) והתמיכה בביידן מצויה בשפל. במצב זה, קיים סיכוי גבוה לכך שהדמוקרטים יאבדו את הרוב לפחות באחד משני הבתים, מה שיקשה מאוד על ביידן למשול בצורה אפקטיבית בשנתיים שעד הבחירות לנשיאות.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינפלציה של 8.5% בארה"ב בשנה שהסתיימה במרס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אפקון בנייה תובעת את חברת מרכזי מסחר, בטענה שזהו הסכום המגיע לה תמורת ביצוע עבודות בקניון עופר במעלה אדומים - אשר לדבריה התארכו בשל התנהלותה של מרכזי מסחר
מירב ארד
הרכיב מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן    שגרירות סין בישראל בתגובה: "המטרה הייתה לתקוע תריז ביחסי סין-ישראל"
עידן יוסף
הקווים הייעודיים ייפתחו בצפון הארץ    תגבור גם בקווים אחרים ברחבי הארץ החולפים ליד שמורות טבע ואתרי תיירות    רוב אתרי התיירות אינם מקבלים שירות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
החברה אמורה להודות בפרשות בזק ו-4000 - אך אגמון-גונן סבורה שלא ניתן לקבל את ההודאה משום ששאול אלוביץ, שלטענת המדינה ביצע בפועל את העבירות, כופר באישומים נגדו
עידן יוסף
מועצת הכבלים והלווין: "קיבלנו יותר פניות על פרטנר השנה, למרות שאנחנו לא מפקחים עליהם, מאשר על יס שבפיקוח שלנו"    יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "מברכת את גופי השידור על השיפור בטיפול בבקשות לניתוק מהשירות. מבקשת שוב מהחברות לאפשר ניתוק מהשירות באמצעות כפתור בשלט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il