X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקרון ולה-פן בעימות בשבוע שעבר [צילום: AP]
היום: הסיבוב המכריע בבחירות לנשיאות צרפת
מקרון מוביל בסקרים על פני לה-פן
הסקרים האחרונים מעניקים לנשיא המכהן יתרון של 15-6 נקודות האחוז על פני מועמדת הימין הקיצוני מקרון חושש מכך שרבים ממצביעי השמאל לא ייצאו להצביע ומזהיר ממלחמת אזרחים אם לה-פן תיבחר לה-פן מתמקדת בעליית יוקר המחיה

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מוביל בכל הסקרים האחרונים לקראת הסיבוב השני והמכריע (יום א', 24.4.22) בבחירות לנשיאות מול מרין לה-פן מן הימין הקיצוני. אולם, ההפרש לטובתו של מקרון שונה משמעותית בין הסקרים ונע בין שש נקודות האחוז לבין 15 נקודות. אם מקרון אכן ינצח, הוא יהיה הנשיא הראשון מזה 20 שנה הזוכה בתקופת כהונה שנייה. בימים האחרונים שלפני הבחירות אסורים תעמולה ופרסום סקרים.
בסיבוב הראשון, לפני שבועיים, ניצח מקרון עם 27.8% מהקולות לעומת 23.1% ללה-פן. שני המועמדים חיזרו בעיקר אחרי תומכיו של ז'אן-לוק מלנשון השמאלני-קיצוני, אשר הפתיע עם 22% בסיבוב הראשון. מלנשון לא קרא במפורש לתומכיו להצביע בעד מקרון, אשר רבים במחנה השמאל סבורים שפנה חזק מדי ימינה בקדנציה הראשונה, אך קרא להם שלא להעניק ללה-פן אפילו קול אחד. לה-פן זקוקה לתמיכת רוב מצביעיו של מלנשון - מה שנראה כבלתי סביר. אך מקרון עלול להיפגע אם חלק ניכר מן הבוחרים, ובמיוחד תומכיו של מלנשון, לא יצביעו כלל.
מקרון ולה-פן התמודדו ראש בראש גם לפני חמש שנים, ואז ניצח מקרון בצורה משכנעת עם 66% מול 34% - פער שאיש אינו צופה שיחזור על עצמו הפעם (אם כי הפער לטובתו בסיבוב הראשון היה גדול מהצפוי). לה-פן הדגישה בימים האחרונים בעיקר את המצב הכלכלי, כאשר יוקר המחיה עולה בצרפת כמו בכל המדינות העשירות בשל שילוב של ההתאוששות מן הקורונה והמלחמה באוקראינה. מקרון הבליט את קיצוניותה של לה-פן ואת תמיכתה בעבר בוולדימיר פוטין; בשבוע שעבר אמרה לה-פן, כי יש לקרב את רוסיה אל האיחוד האירופי למרות הפלישה לאוקראינה.
מקרון הזהיר בשבוע שעבר מפני הימנעות מהצבעה: "תחשבו על מה שאמרו אזרחים בריטים כמה שעות לפני ההצבעה על הברקזיט או על מה שאמרו האמריקנים לפני ש[דונלד] טראמפ נבחר: אני לא הולך [להצביע], מה הטעם? אני יכול להגיד לכם שהיום הם מתחרטים. אז אם אתם רוצים למנוע את מה שאינו עולה על הדעת, תבחרו בעצמכם". עוד טען מקרון, כי הלוואה שקיבלה לה-פן בשנת 2014 מבנק צ'כי-רוסי מונע ממנה להתמודד עם מוסקבה בנוגע לפלישה לאוקראינה, וכי כוונתה לאסור על מוסלמיות לעטות כיסוי ראש בפומבי תביא למלחמת אזרחים.
כאמור, לה-פן התמקדה בפנייה לבוחרים המתמודדים עם התייקרות המזון והדלק; בשלבים קודמים של הקמפיין היא ניסתה להוכיח ששוב איננה קיצונית כפי שהייתה בעבר (וכפי שהיה אביה, ז'אן-מארי לה-פן). "אני אפילו לא מזכירה את ההגירה ואת הביטחון, שכל צרפתי מבין שהמדיניות של מקרון לגביהם נכשלה. גם הרקורד הכלכלי שלו הוא קטסטרופלי", אמרה בשבוע שעבר.

תאריך:  24/04/2022   |   עודכן:  24/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקרון מוביל בסקרים על פני לה-פן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נוסד מועדון הכדורגל הפועל חיפה
איציק וולף
איש העסקים הרוסי מעריך כי אם רוסיה תפסיד באוקראינה - יגרור הדבר חילופי שלטון במוסקבה    "אין לדעת בכמה כוח יהיה פוטין מוכן להשתמש כדי להשיג את מטרתו האידיוטית"
איציק וולף
לפחות חמישה בני אדם נהרגו ו-18 נוספים נפצעו בפגיעה של טילי שיוט במתקן צבאי ובשני בנייני מגורים    שר החוץ של אוקראינה: המטרה היחידה של מתקפת הטילים הרוסית לייצר טרור
איציק וולף
פונה במהלך החג לבית החולים שערי צדק לאחר שחש ברע    לאחר סדרת בדיקות עבר ניתוח השתלת קוצב לב וכעת הוא מתאושש ומרגיש טוב
איציק וולף
מהשעה 20:00 כבר לא מוטלת חובה לעטות מסכות נגד קורונה בחללים סגורים בישראל - חוץ מאשר במקומות מועדים להדבקות כבתי חולים ובטיסות בינלאומיות    משרד הבריאות ממליץ לאוכלוסיות בסיכון גבוה להמשיך ולעטות מסכות גם בחללים סגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il