X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגבלות על פעילות המנחת [צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל]
ביהמ"ש אישר מנחת צבאי ליד בית העלמין מורשה
דחה את התנגדות עיריית רמת השרון תוך ביקורת על התנהלותה: היא עצמה הציעה להקים את המנחת במרחק של 100 מטר מן המקום המנחת הוא "צורך מבצעי דחוף של הדרג הצבאי הבכיר ביותר"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, קובי ורדי, דחה (24.4.22) את עתירתה של עיריית רמת השרון נגד החלטת הוועדה למתקנים ביטחוניים (ולמ"ב) לקבל את בקשת משרד הביטחון להקים מנחת מסוקים ליד בית העלמין מורשה, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלותה.
ורדי קובע, כי מדובר בהחלטה סבירה שהתקבלה כדין. עיריית רמת השרון ותושביה היו מעדיפים שהמנחת לא יוקם בעיר בכלל ובמיקום זה בפרט, אך קיים צורך מבצעי להקימו בדחיפות. הוועדה איזנה בין השיקולים השונים במגבלות שהטילה על השימוש במתחם: לחמש שנים, מסוקים קלים בלבד, עד 12 פעמים בשבוע ורק בשעות 22:00-06:00. משרד הביטחון גם ציין, כי בשלב זה לא מדובר במנחת באזור גלילות ובמדרון חלקלק ממנו חוששת העירייה.
לדברי ורדי, הוא מתקשה להבין את התנהלותה של העירייה: היא עצמה הציעה למשרד הביטחון באוקטובר 2020 מספר חלופות להקמת המנחת, כולל אזור בית העלמין. בינואר 2021 אף מסרה העירייה, כי חלופת מורשה - בה בחר המשרד - מקובלת עליה ועל אבירם גרובר העומד בראשה. כל ההבדל בין החלופה שהציעה העירייה לבין זו שאושרה הוא 100-70 מטר ולמעשה מדובר באותה חלופה, מציין ורדי.
"קשה להבין כיצד היום, לאחר שהעירייה חזרה בה למעשה מהסכמה זו, היא מלאה טענות כרימון לגבי הפגיעה והנזקים שיהיו כתוצאה מהקמת המנחת בחלופת מורשה, הפגמים שנפלו בהחלטה והעדר הסמכות לקבלת ההחלטה, בעוד בזמן אמת העירייה, מהנדסת העיר וראש העיר הציעו בעצמם את חלופת מורשה, תמכו בה ולא ראו שום פסול או בעיה או פסול או פגם באישורה בולמ"ב. כך שברוח חג הפסח שהסתיים זה עתה, קשה להבין את ה'מה נשתנה' בהגדת העירייה וכיצד ואיך הפכה לפתע חלופה שהוצעה על-ידי העירייה שאף ביקשה לאשרה בולמ"ב לחלופה המלאה פגמים וחסרונות שלא ניתן לאשרה בולמ"ב", מוסיף ורדי.
לדבריו, "מדובר בצורך מבצעי דחוף של הדרג הצבאי הבכיר ביותר אשר נדרש למתן מענה מהיר לצרכים מבצעיים המחייבים את מעורבותו של אותו גורם צבאי בכיר, כאשר בפני הולמ"ב הוצג אותו צורך ביטחוני ומבצעי דחוף המצדיק את מתן ההיתר, לאחר סגירת שדה התעופה דב לשימוש צבאי, כל זאת כפוף לתנאים ואיזונים שנעשו בהחלטה". העירייה חויבה בתשלום הוצאות ב-20,000 שקל. את העירייה ייצגו עוה"ד איל מאמו וגל אוהב-ציון, ואת המדינה - עו"ד תמי ברעם.

תאריך:  26/04/2022   |   עודכן:  26/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קובי ורדי / Kobi  Vardi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר מנחת צבאי ליד בית העלמין מורשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה נמצאה אחראית לשני אירועים זיהום קשים של הנחל בשנת 2011    המנכ"ל לשעבר נקנס ב-75,000 שקל; הסמנכ"ל לשעבר נקנס ב-150,000 שקל, והאחראי לפרויקטים - ב-100,000 שקל
איתמר לוין
חברה בשליטתו של הארי גרוס, אשר מכרה את רשת הסיעוד עמל ומעבר ב-795 מיליון שקל, טוענת שבית ההשקעות המיר לשקלים 159 מיליון דולר מתוך התמורה - בניגוד להוראות שקיבל    מייחסת לרן שחם ניהול של חברת הנאמנות כחברה ריקה
מירב ארד
ראש מטה בריאות הציבור: "יש סממן מדאיג שהווריאנטים החדשים גורמים להתפשטות אצל מחלימים אך עדיין לא רואים אינדיקציה לשנות מדיניות"
עידן יוסף
כניסה לאירוע תתאפשר למחזיקי כרטיס נסיעה שישמש כרטיס שהייה בהר    גם בעלי רכב פרטי יחויבו ברכישת כרטיס למקטע הסופי    השהות בהר תוגבל לזמן קצוב    לא תתאפשר הצבת דוכנים בשטח ההר
עידן יוסף
אולם-הנוסעים הקיים יורחב בכ-750 מטרים רבועים נוספים כך ששטחה הכולל של התחנה יעמוד על כ-13 אלף מ"ר    כיום עוברים בתחנה כ-50 אלף נוסעים ביום, בשנת 2025 צפויים לעבור בתחנה כ-75 אלף נוסעים ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il