בדיקה במאגרי המידע של ממשלת ארה"ב בושא בטיחות אווירית מעלה כי יותר מ-60 תקלות במהלך טיסה במטוסי בואינג 737MAX דווחו על-ידי טייסים בשנה האחרונה למינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) שאישר מחדש את כשירותו של המטוס בסוף 2020. התקלות כללו כיבוי מנוע, ואיבודד שליטה חלקית על המטוס.
בתקרית שאירעה בדצמבר 2021, טייס של יונייטד איירליינס הכריז על מצב חירום לאחר שהמערכת השולטת על גובה המטוס וגובהו החלה להתקלקל. רשויות התעופה האמקירניות יפתחו בחקירה מחודשת של בעיות הייצור במטוסים אלו.
חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה - שסירבה להגיב על הנתונים החדשים - הזמינה ארבעה מטוסים מדגם MAX-8 שהתרסק פעמיים, ו-25 מדגם MAX-10 חדש יותר, שעדיין לא החל לטוס.
שני המטוסים באסונות שאירועו היו בני פחות מארבעה חודשים וכל מטוסי ה-MAX מיוצרים במפעל של בואינג בסיאטל. ההתרסקות הראשונה הייתה טיסת Lion Air שצללה למים מול אינדונזיה באוקטובר 2018.