X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוף קיסוסקי - רחבת בטון המגיעה עד לקו המים [צילום: אלי ורבורג, המשרד להגנת הסביבה]
חשש לפגיעה בחופי העיר הדרומית
עבודות פיתוח מצמצמות החוף הפתוח באילת
גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה ביצעו סיורים בחופים, מהם עלה כי עבודות הפיתוח נעשות בסמיכות רבה מאוד לקו המים ובמקרים מסוימים אף מעבר לו, ואירעו בהן תקלות ופגיעה בסביבה החופית מתן לוינסון, מתכנן מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה: "השימוש הנרחב שנעשה בבטון מזוין שנוצק על קרקע חופית, לא צריך להיות פרקטיקה מקובלת בשנת 2022"
החוף של שי - טריבונות בטון שצמצמו למטרים בודדים את רצועת החוף [צילום: אלי ורבורג, המשרד להגנת הסביבה]

המשרד להגנת הסביבה פנה למנכ"לית מנהל התכנון ולוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא עבודות הפיתוח בחופי אילת, המובילות לפגיעה בסביבה החופית ומתוכננות ללא התייחסות להיבטים ושיקולים סביבתיים, ובניגוד לעמדת המשרד.
בימים אלו מבוצעות במספר חופים באילת עבודות פיתוח. היתרי הבנייה לא תואמו עם המשרד להגנת הסביבה. זאת, על-אף שכבר בשנת 2020, פנה מחוז דרום של המשרד לגורמים הרלוונטיים לקבלת הבקשות להיתרי הבנייה בהקדם, במטרה לבחון את נושא העבודות בקרבה לקו המים ולהגן על ערכי הטבע. המשרד הביע הסתייגות ממספר רכיבים שתוכננו בסביבה החופית שבאילת, בהם הקמת שבילי בטון בסמוך לקו המים, שימוש נרחב בבניה קשיחה מבטון, והקמת מזח בחוף אלמוג. המשרד הביע חשש מפגיעה חמורה בסביבה החופית, וסבר כי מדובר בפיתוח עודף ומיותר שאינו מותאם לסביבה זו. בהתאם, הודגש למהנדס העיר דאז של עיריית אילת כי יש ללוות את היתרי הבנייה בפרשה טכנית שתכלול הנחיות למניעת פגיעה בסביבה החופית.
משלא תואמו היתרי הבנייה עם המשרד, לא ידוע למשרד מהן ההנחיות שנקבעו למניעת פגיעה בסביבה החופית, אם בכלל. נציין, כי ההערות שהעביר המשרד במהלך 2020 בנוגע לקרבה המתוכננת של פיתוח לקו המים ולחומרי הבנייה והביסוס, במסגרת תוכניות הבינוי - לא התקבלו.
לאור התחלת העבודות, ביצעו גורמי המקצוע של המשרד להגנת הסביבה סיורים בחופים, מהם עלה כי עבודות הפיתוח נעשות בסמיכות רבה מאוד לקו המים ובמקרים מסוימים אף מעבר לו, ואירעו בהן תקלות ופגיעה בסביבה החופית. עוד עלה במסגרת הסיורים, כי יש מקטעים שלכתחילה התקיימה בהן רצועת חוף צרה בשל בינוי קיים, וכעת נשארה רצועת חוף צרה עוד יותר, ברמה של מטרים בודדים שנותרו לשימוש הציבור.
נוסף על כך, עולה כי הפיתוח כולל שימוש נרחב בבטון מזוין המעוגן אל תוך הקרקע החופית. גריעת שטח הקרקע החופית בצורה זו היא כמעט בלתי הפיכה. זאת ועוד, בניית אלמנטים קשיחים מבטון בקו המים או בסמוך לו עלולה לגרום, בעת סערה חזקה, לא רק לגריעת הקרקע אלא גם להגברת ההרס של האלמוגים עקב הגברת אנרגית הגלים החוזרים לים. הניסיון מלמד כי הפתרון הנכון הוא להרחיק את הפיתוח ואת הבינוי מקו המים, ואת המתקנים שיש הכרח להצמיד לקו המים, יש להקים כמתקנים פריקים - לקח שהיה אמור להילמד לאחר הסערה שאירעה באילת בחודש מרס 2020. עוד עולה, כי בחופים ציון, קיסוסקי ואלמוג, מתוכננות ומבוצעות עבודות בטון והקמת טיילות שלא לצורך ובאופן שפוגע בסביבה החופית ובערכי הטבע הייחודיים במקום.
על כן, ועל-רקע קידומו במקביל של מסמך מדיניות לחופי אילת, פנה המשרד למנהל התכנון ולוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) במכתב שעליו חתומות אילה גלדמן, ראש אגף תכנון סביבתי במשרד להגנת הסביבה ויהודית מוסרי, מתכננת היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד, ובו דרישה לקיים דיון דחוף, עוד טרם תכנון עבודות הפיתוח של יתר חופי אילת וטרם דיון ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) במסמך המדיניות לחופי אילת, על-מנת שניתן יהיה לחדד את הסוגיות הנוגעות לפיתוח ושימור הסביבה החופית-ימית במוסד התכנון, אשר על-פי חוק אמון על שמירת הסביבה החופית.
בדיון זה, דורש המשרד להבין כיצד הבינוי המקודם כיום בפועל תואם את מסמך המדיניות לחופי אילת, ומה המשמעויות כלפי עתידם של חופי אילת. נוסף על כך, המשרד קורא לקיים דיון לגבי אלו איזונים ובלמים נדרשים כדי להבטיח את המשך קיום המערכות הטבעיות במפרץ אילת, כגון מתן הגנה באמצעות שמורות טבע ימיות.
המשרד להגנת הסביבה הודיע כי ימשיך לעקוב אחר עבודות הבנייה באזור החופים, וככל שיבוצעו חריגות שיגרמו לפגיעה בסביבה החופית, ישקול גם את הכלים האכיפתיים העומדים לרשותו.

תאריך:  04/07/2022   |   עודכן:  04/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות פיתוח מצמצמות החוף הפתוח באילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ביום חמישי האחרון, 30 ביוני, סכום ההוצאות היומי הכולל בכרטיסי אשראי חצה לראשונה את ה-100 מיליון שקל ועמד על 100.8 מיליון שקל
עידן יוסף
צו חדש של שרת הפנים מאפשר פטור מתוכניות ומהיתר לשישה מבני מנוחת נהגים ולשלושה מבני השנאה לטעינת אוטובוסים חשמליים    בתום 3 שנים נדרש משרד התחבורה לפרקם ולערוך תוכנית עדות
איציק וולף
ח"כ ישראל כ"ץ טוען כי מפלגת הליכוד לא צפויה להדיח נושאי תפקידים אלא לעשות שינוי במערכת המשפט "כדי שדעת הציבור באמצעות הכנסת תבוא לידי ביטוי"
איציק וולף
מייסד אמזון תקף בטוויטר את הנשיא האמריקני לאחר שזה קרא לחברות הדלק להוריד את מחירי הדלק לצרכן    דוברת הבית הלבן הגיבה: לא מפתיע שאתה חושב שהאופן שבו חברות הדלק גורפות רווחי שיא על חשבון העם האמריקני היא הדרך שבה הכלכלה אמורה לעבוד
עידן יוסף
את התעריף אישרה וועדת העבודה והרווחה. עיקר השינויים: התעריף משתנה לפי היקף הפעילות של גופי הקבורה, תעריף קבורת ילדים הושווה לקבורת מבוגרים, ולתשלום-הבסיס התווספו תוספות חדשות בגין ביסוס, תחזוקת מבני-קבורה, קבורת רבים וקבורות מכפלה בפריפריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il