X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד. "נכנעים שוב ושוב לדרישות האירנים" [צילום: לע"מ]
רה"מ לפיד: "לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו איום גרעיני"
בתדרוך לכתבים זרים אמר רה"מ: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האירנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום הבהיר: זה הסכם רע, הבהרנו שהוא לא מחייב אותנו. אנחנו נפעל כדי למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות"

ראש הממשלה יאיר לפיד העניק (יום ד', 24.8.22) תדרוך מיוחד לכתבים זרים בנושא ההסכם המתגבש עם אירן, וטען כי "מה שמונח עכשיו על השולחן הוא הסכם רע".
בפתח דבריו אמר לפיד: "לפני שבוע אירופה הציעה לאירן את מה שהם קראו לו "ההצעה האחרונה" לחזרה להסכם הגרעין. הם הכריזו שההצעה הזו היא Take it or leave it.
האירנים, כמו תמיד, לא אמרו "לא", הם אמרו "כן, אבל", והעבירו טיוטה משלהם עם תיקונים ודרישות נוספות. מאז מתקיים על זה דיון. שוב האירנים מעלים דרישות, ושוב מנהלי המו"מ מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים, שוב.
זה לא קורה בפעם הראשונה. מדינות המערב מציבות קו אדום, האירנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום. אם האירנים didn’t take it, איך קורה שהעולם didn’t leave it?
לפיד הבהיר: "מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאירן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שיישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם.
הכסף הזה יממן את משמרות המהפכה וכוחות הבסיג' שמדכאים את העם האירני, הוא יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקנים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו-יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תוכנית הגרעין."
ראש הממשלה הדגיש כי ישראל לא נגד כל הסכם. "אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע. מפני שאי אפשר לקבל אותו כמו שהוא כתוב עכשיו. בעינינו, הוא לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית". לדבריו, ההסכם הזה מסכן את עצמאות סבא"א. "הוא יוצר לחץ פוליטי לסגור את התיקים הפתוחים ללא השלמת חקירה מקצועית".
לפיד ציין בדבריו את שיחתו עם רפאל גרוסי, יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, באשר לתשובות שקיבלו מהאירנים בעניין החקירות הפתוחות. "זה מה שהוא ענה: "בשום פנים ואופן לא. נכון לעכשיו, אירן לא סיפקה את התשובות הטכניות האמינות והנדרשות כדי להסביר את מקור הימצאותן של שאריות רבות של אורניום. תנו לנו תשובות: אם היה שם חומר רדיואקטיבי או אם היה ציוד שם, אז היכן הוא נמצא עכשיו?".
איך אפשר לחתום על הסכם עם אירן כשזה מה שאומר הגוף האחראי על הפיקוח ההסכם? איך אפשר לחתום איתם על הסכם שנותן להם 100 מיליארד דולר לשנה פרס על זה שהם הפרו את כל ההתחייבויות שלהם?".
לפיד הזהיר מהשלכות המהלך: "הסרת הסנקציות הגורפת על מגזרים כמו הבנקאות, מול גופים פיננסיים שמוכרזים היום כמסייעים לטרור, פירושה שלאירנים לא תהיה שום בעיה להלבין כספים. הם יסייעו לעוד מדינות שיש עליהן סנקציות לעקוף אותן. הם יוכלו ליצור מסלול ישיר למימון הטרור".
בתוך כך, חזר לפיד עם המחויבות של ארה"ב לישרא וציין: "אנחנו מנהלים דיאלוג פתוח עם הממשל האמריקני על כל הסוגיות שבמחלוקת. אני מעריך את הנכונות שלהם להקשיב ולעבוד יחד. ארה"ב הייתה ונשארה בעלת בריתנו הקרובה ביותר והנשיא ביידן הוא מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה.
דיברתי בימים האחרונים גם עם נשיא צרפת וקנצלר גרמניה. עם בריטניה יש לנו שיח קרוב כמעט ברמה יומיומית. אמרתי להם שהמו"מ הגיע לרגע שבו צריך לעצור ולהגיד: "עד כאן".
עם זאת הבהרנו לכולם: אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאירן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו יש איום גרעיני של משטר איסלאמי קיצוני ואלים. זה לא יקרה, כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
גם ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו התייחס בראיון לרשת פוקס ניוז להסכם הגרעין המתגבש. "זה הסכם מסוכן שיסלול לאירן את שביל הזהב לארסנל של פצצות גרעין, זה איום לשלום העולם. זה הסכם גרוע יותר מההסכם הקודם", אמר נתניהו בראיון.
תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
+‏דיווח ערבי: ארצות הברית דחתה את התנאים הנוספים שהציבה אירן
19:34 24/08/22  |  

+ארה"ב מסרה את תשובתה להצעה האירנית
18:36 24/08/22  |  עידן יוסף

ארה"ב מסרה לאירן את תגובתה לתשובתה של אירן על הסכם הגרעין. אירן: "התשובה האמריקנית תילמד על ידינו". פרטי התגובה אינם ידועים.

+נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים בנושא אירן
16:55 24/08/22  |  עידן יוסף


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu דמיטרי מדבדב חסן רוחאני יאיר לפיד / Yair  Lapid מחמוד אחמדינג'אד עלי חמנאי
 
מושגים
 אורניום אורניום אורניום 235 אורניום מועשר איזוטופ ביקוע גרעיני דלק גרעיני הכור הגרעיני, דארקהובין  המרכז לחקר אנרגיה אטומית, בונאב  המרכז לטכנולוגיה גרעינית, אספהאן  המרכז למחקר גרעיני של טהרן  המתחם הגרעיני, אראכ כאראג' כאשר הפצצה נופלת לאביזן-שיאן  מים כבדים מכרה האורניום, סגהנד מסה קריטית מפעל לייצור "עוגה צהובה", ארדכאן מתקן העשרת אורניום, לאשקאר עבד  מתקן טאבה מתקן להעשרת דלק בפורדו (FFEP) נשק גרעיני נתנז עוגה צהובה עלי אכבר סאלחי  פלוטוניום פרצ'ין פשעי מלחמה צנטריפוגות תחנת הכוח הגרעינית, בושהר
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
רה"מ לפיד: "לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו איום גרעיני"
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
בוקר טוב לפיד, הבחירות בפתח
דוד מהשרון  |  25/08/22 00:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותהגרעין האירני
מירב ארד
הוסיף: מי שרואה בשתי מדינות לשני עמים פתרון לסכסוך - חי באשליה    על הסכם הגרעין עם אירן אמר: ביידן דיבר איתי בנושא בביקור בארץ, לא בטוח שההסכם משרת את מה שנשיא ארה"ב אמר לי    על מינוי רמטכ"ל: יקרה הרבה לפני הבחירות
יואב יצחק
ישראל אינה צד להסכם ואינה מחויבת לו    על-פי טיוטת ההסכם, ארה"ב לא תוכל לפרוש מהסכם הגרעין במקרה שיתחלף הממשל (בכך מבטיחה אירן את עצמה מחזרת טראמפ לשלטון)    פרישה תתאפשר רק אם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תקבע שאירן הפרה ההסכם
עידן יוסף
אלוף (מיל') יצחק בן-ישראל אומר למקור ראשון כי בתקופת ראש הממשלה אולמרט ניתן היה לבלום את הגרעין האירני בשלב מוקדם ונתניהו הביע אז תמיכה בהפצצתם    אולמרט: לא זכור לי דבר כזה
איציק וולף
קנצלר גרמניה הדגיש כי הוא דוחה ומגנה את אמירותיו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן על השואה, וכי היה לו חשוב להבהיר זאת באופן אישי לראש הממשלה ובצורה פומבית    לפיד הודה לו גם כבן לניצולי שואה
עידן יוסף
רשימות נוספות
אירן טוענת שעצרה סוכנים של המוסד שעות לפני פעולה  /  עידן יוסף
"רוסיה, טורקיה ואירן מחויבות לנורמליזציה בסוריה"  /  עידן יוסף
דוח חסוי של סבא"א דלף: אירן הגבירה העשרת אורניום בפורדו  /  עידן יוסף
רוסיה שיגרה עבור אירן לווין תצפית באיכות גבוהה  /  יאיר נבות
לפיד - האם יש לו תוכנית מדינית   /  מרדכי ליפמן
המשטר האירני לחוץ ומגביר את הדיכוי  /  רז צימט
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il