X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירש. תשלומי שוחד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פינקלשטיין. נאלץ למסור עדות [יונתן זינדל, פלאש 90]
הבדיקה בוצעה לעד המדינה גור פינקלשטיין וממצאיה מאמתים את החשד לפיו חברת דיפנסיב שילד שבבעלות גל הירש ושותפיו שילמה שוחד לשר בגאורגיה תמורת עסקת נשק ש"סידר" עם ממשלתו פינקלשטיין היה ממונה על חלוקת הכספים בין השותפים וכן לשר הגאורגי בהתאם להנחיות שקיבל מהחברה בראשה עמד גל הירש בתפקיד יושב-ראש
▪  ▪  ▪
חסון. פרסומים כוזבים [צילום: מן הטלוויזיה]

בניגוד לכזבי חסון והירש בערוץ 13: תיק השוחד לא נסגר בחוסר אשמה
יואב יצחק
אילה חסון פועלת משיקולים זרים ומפרסמת שוב ושוב כזבים כאילו תיק החקירה נגד גל הירש בגין עבירות שוחד והלבנת הון נסגר בחוסר אשמה * בכך היא מטעה את הציבור בכלל ואת צופי ערוץ 13 בפרט * חסון נהגה כך למרות שקיבלה תגובה מהפרקליטות, אותה נמנעה מלפרסם, לפיה התיק לא נסגר בחוסר אשמה * הפרקליטות מסרה ל-News1: "בנסיבות אלו, שבהן לא מוגש כתב אישום בגין אחת העבירות שנחקרו, תיק החקירה אינו נסגר, ובניגוד לפרסומים אין עילת סגירה לאותו חשד שלא נכלל בכתב אישום"
לרשימה המלאה

בדיקת פוליגרף שבוצעה לעד המדינה גור פינקלשטיין מאמתת את החשד, לפיו חברת דיפנסיב שילד, בראשה עומד גל הירש, שילמה שוחד לשר בגאורגיה שסייע בקידום עסקות נשק עבור החברה עם משרד ההגנה של גאורגיה. בשתי השאלות שנשאל פינקלשטיין הוא יצא דובר אמת.
הבדיקה בוצעה ביום 06.09.22 על-ידי המומחה רונן ביהם, וזאת לבקשת עו"ד פנחס (פיני) פישלר, המייצג את פינקלשטיין. בפתח חוות הדעת הצהיר רונן ביהם: "אני נותן חוות דעתי זו במקום עדות בבית המשפט ואני מצהיר בזאת כי ידוע לי היטב, שלעניין הוראות הדין הפלילי בדבר עדות שקר בשבועה בבית המשפט, דין חוות דעתי זו כשהיא חתומה על ידי, כדין עדות בשבועה שנתתי בבית המשפט".
כפי שחשפנו ב-News1, החברה חילקה בין שותפיה סכום של 30 מיליון ש"ח כרווחים מעסקות נשק שבוצעו עם גאורגיה, בסיועו של אותו שר בכיר בגאורגיה. השותפים הם: גל הירש, עודד שכנאי, יניב אדם ומיכאל בנימיני. בסך-הכל חולק סכום כולל של 30 מיליון ש"ח: 24 מיליון ש"ח קיבלו ארבעת השותפים (6 מיליון כל אחד); 6 מיליון שולמו לשר הגאורגי כשוחד תמורת סיועו.
גור פינקלשטיין, שהפך לעד המדינה בתיק זה, הוא שחילק את הכספים בחלק מהעסקות - מתוקף תפקידו כעורך דין של החברה, וזאת בהתאם להוראות שקיבל באופן ישיר מעודד שכנאי (אחד השותפים). הכסף לשר הגאורגי הועבר באמצעות מיכאל בנימיני (במקור, מישקה בינישווילי), שיצר את הקשר המושחת עם השר הגאורגי. כל השותפים בחברה, כולל הירש, ידעו היטב על השוחד שניתן לשר הגאורגי - שהרי הסכום שהועבר לשר הגאורגי קוזז מחלקם ברווחים.
בחקירה שהתנהלה בפרשה נמצאו ראיות לעבירות שוחד ועבירות מס מצד כל ארבעת השותפים. בידי הפרקליטות גם ראיית זהב, המעידה על ההנחיות שניתנו לחלוקה. דא-עקא, עקב הסתלקותו של מיכאל בנימיני מישראל, נבצר מהפרקליטות להגיש כתב אישום גם בגין עבירות שוחד והלבנת הון. כתב אישום הוגש נגד הארבעה בגין עבירות מס, מאחר שלא דווחו לרשויות המס בישראל על הרווחים/התקבולים שקיבלו. פינקלשטיין נאלץ למסור עדות בפרשה, לאחר שחלק מהשותפים ניסו לחמוק מהדין ולהפיל עליו את האחריות האישית לתשלומי השוחד. בנסיבות שנוצרו נאלץ פינקלשטיין למסור את הידוע לו, לרבות הנחיות מפורשות שקיבל להעברת כספי השוחד.
כפי שחשפנו ב-News1, בניגוד לפרסומים של גל הירש ואילה חסון בערוץ 13 - תיק השוחד לא נסגר בחוסר אשמה והרי הוא תלוי ועומד. הפרסומים הכוזבים, שנעשו ביודעין כחלק מקמפיין שמנהלת חסון בערוץ 13, נועדו להציג את הירש כאילו טוהר מעבירות השוחד בגינן נחקר, וכאילו מועמדותו למפכ"ל המשטרה סוכלה על לא עוול בכפו.

דובר אמת - ממצאי בדיקת הפוליגרף לעד המדינה

מטרת הבדיקה
אימות גרסת הנבדק באשר לכך שבתקופה שבה היה אחראי על חלוקת הכספים של חברת דיפנסיב שילד שבה גל הירש היה בעל מניות – החברה שילמה שוחד לעובד ציבור בכיר בגאורגיה, וכי הנבדק קיבל הנחיה מפורשת מעודד מחברת דיפנסיב שילד - לחלק את הכסף כך שיוקצה סכום כסף כשוחד לעובד ציבור זר כדי לקיים את ההתחייבות לאורך זמן.
מהלך הבדיקה
במהלך הבדיקה נשאלו בהסכמת הנבדק השאלות הרלוונטיות הבאות:
  • 1. האם ידוע לך בוודאות כי בתקופה שבה היית אחראי על חלוקת הכספים חברת דיפנסיב שילד שבה גל הירש היה שותף שילמה שוחד לעובד ציבור בכיר בגאורגיה?
    - השיב בחיוב
    2. האם אתה קיבלת הנחיה מעודד מדיפנסיב שילד לחלק את הכספים כך שיוקצה כסף כשוחד לעובד ציבור זר כדי לקיים את ההתחייבות לאורך זמן?
    - השיב בחיוב
ממצאי הבדיקה
בניתוח ממצאי הבדיקה של מר פינקלשטיין גור לא אובחנו בתשובותיו לשאלות הרלוונטיות של הבדיקה תגובות פיסיולוגיות המאפיינות אמירת שקר.
חוות דעת מומחה
על סמך ממצאי בדיקת הפוליגרף שביצעתי למר פינקלשטיין גור אני בדעה כי הנ"ל דובר אמת בתשובותיו לכלל השאלות הרלוונטיות של הבדיקה.

מסמך: ממצאי בדיקת פוליגרף שנערכה לעד המדינה גור פינקלשטיין ביום 06.09.22
תאריך:  12/09/2022   |   עודכן:  12/09/2022
+התיקון של גל הירש
11:58 12/09/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

בסיפור האימה שנחשף עם פרסום העוול הנורא שנעשה לגל הירש, העוול לא נוצר מאליו, היו מי שהובילו אותו, מי שיצרו אותו, מי שבראו את המציאות המעוותת הזו

הירש. מלח הארץ [צילום: פלאש 90]
+"תעתועי אילה חסון..." - הערות
09:51 12/09/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

יש להבחין בין עסקות שמבצעות חברות ישראליות בחו"ל - פרטיות או ציבוריות והמשווקים הפועלים מטעמן, לבין עסקות של חברות זרות בשיווק אמל"ח עבור צה"ל ומערכת הביטחון שלנו. המכשלה האתית של מתווכים מקומיים בעסקות ממין זה היא בעייתית ביותר, בלשון המעטה

גל הירש. השוחד - עניין מורכב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקת פוליגרף לעד המדינה קובעת: חברה שבה שותף הירש שילמה שוחד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה קופץ
מה יש לך  |  12/09/22 10:09
2
פחחחח
גמאני  |  12/09/22 11:00
3
ממתי פוליגרף לפושע היא הוכחה
משה ג.  |  12/09/22 11:42
4
יואב, עשית דיל עם הפרקליטות?
עיתון בגרוש+חור  |  12/09/22 16:24
5
המגמה שלך ברורה
אור השמש  |  16/09/22 19:37
6
שום קשר רלוונטי לגל
דרוש בירור  |  16/09/22 19:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
עו"ד רון לוונטל
פינקלשטיין היה עורך דין מצליח, מוכשר ונבון, והקים בעשר אצבעותיו משרד משגשג    הוא נפל קורבן להינדוס של תיק פלילי נגדו, על-ידי אנשים כפויי טובה שהעסיק    הוא זוכה מההאשמות המקוריות, אך הורשע בניסיון לפגוע בעד שניסה להפלילו ועבירות נלוות    המערכת הכניסה אותו בכלא למצב בלתי אפשרי
יואב יצחק
חסון מפרסמת בערוץ 13 דברי הבל בפרשת גל הירש    היא מטעה את הצופים כשהיא מציגה את הירש כאיש צדיק וישר דרך שהחריבו עליו את עולמו    בעוד האמת פשוטה: מועמדותו של הירש למפכ"ל סוכלה בגלל הצורך לבצע חקירה בחשדות נגדו    בחקירה נמצא כי הוא ביצע עבירות מס חמורות וכן נמצא כי כספי שוחד הועברו מחלקו ברווחים לשר הגאורגי שסייע בעסקת נשק שבוצעה בשחיתות
איתמר לוין
שמו של פינקלשטיין - עורך דין לשעבר שנדון ל-5.5 שנות מאסר על עבירות אלימות - הותר לפרסום    פרקליטו: הוא נטל חלק בצורה חוקית בפעילות דיפנסיב שילד ואינו יודע האם בעליה שילמו מיסים
איתמר לוין
השופט שאול אבינור עיכב את ביצוע ההחלטה כדי לאפשר למדינה לערער    מותח ביקורת חריפה על הפרקליטות: נימוקיה אינם רלוונטיים, לא הציגה ראיות ואין להשתיק את ביקורתו של הירש עליה
איתמר לוין
יניב אדם הודה בעבירות מס במיליוני שקלים בפעילותה של חברת דיפנסיב שילד במדינה זו בשנים 2009-2007    נדון לשישה חודשי עבודות שירות ונקנס ב-100,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il