ענקית המשחקים האמריקנית Zynga הודיעה (יום ב', 12.9.22) כי השלימה את רכישת ההזנק הישראלי Storemaven וכי תרחיב משמעותית את פעילותה בארץ. החברה מתכוונת להטמיע את הטכנולוגיה שפותחה בישראל ביחידות העסקיות שלה, להקים בארץ מרכז מחקר ופיתוח אסטרטגי ולגייס מאות עובדים בשנים הקרובות. סטורמייבן מעסיקה כ-50 עובדים בישראל, כאשר כולם יצטרפו מיד לחברה הרוכשת.
סטורמייבן הוקמה ב-2015 ע"י גד מאור (מנכ"ל), אדם רכיב (נשיא) ואלדד אבל (ראש תחום מוצר), שהיו גם ממקימי ההזנק שייקר, אשר נמכר ל-Playstudios העולמית ב-2016. סטורמייבן מפתחת טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים עבור חברות ענק בתחום הישומונים והמשחקים בהן זינגה, ומבוססת כחברה המובילה בעולם בתחום האופטימיזציה של חנויות הישומונים של אפל וגוגל. החברה פעלה במודל בוטסטראפ מיום הקמתה ללא גיוס של הון חיצוני. העסקה מתרחשת כשנה לאחר מהפכת הפרטיות בתחום ישומוני המובייל (Mobile App Market) שמובילות ענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל, מהפך שחיזק את מעמדה של סטורמייבן והפך מיד את הטכנולוגיה שפיתחה למרכיב חיוני עבור לקוחותיה ושותפיה העסקיים.
עם הרכישה, זינגה מתכוונת להגדיל את ההשקעה והשימוש בטכנולוגיה של סטורמייבן, לבסס את שליטתה בתחומי הפיתוח, הצמיחה והשיווק של משחקיה - מהלך שהחלה בו עם רכישת פלטפורמת הפרסום והמוניטיזציה Chartboost לפני כשנה - ולחזק את מעמדה ואת מעמד חברת האם שלה Take-Two Interactive (נאסד"ק: TTWO), כמובילה עולמית בתחום הבידור האינטראקטיבי. Take-Two, שהשלימה את הרכישה של זינגה בחודש מאי האחרון תמורת 12.7 מיליארד דולר, היא אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, ומחזיקה במותגי-על כמו Rockstar, האחראית למשחקים Grand Theft Auto ו-Red Dead Redemption ו-2K, מפתחת סדרת משחקי NBA2K.
רכישת זינגה מוקדם יותר השנה נועדה להקנות ל-Take-Two אחיזה רחבה יותר בתחום הצומח של משחקים למובייל, שבו זינגה היא שם עולמי עם כותרים כמו FarmVille ו-CSR2. החברה המאוחדת מעסיקה יותר מ-10,000 עובדים ברחבי העולם. מדובר בדריסת רגל נדירה מסוגה לחברה בסדר הגודל של Take-Two - מפתחת ראשונה של משחקי AAA שמבצעת צעד משמעותי של הקמת מרכז מו"פ בישראל.