X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיית תחנת הרכבת הקלה בקרית הממשלה בנוף הגליל [ינון - תכנון, יעוץ ומחקר בע"מ]
השתתפות אלקטרה ושפיר במכרז נופית עלולה להיות ריכוזית
ועדת הריכוזיות ממליצה לחברת חוצה ישראל שפרסמה את מכרז הרכבת הקלה חיפה-נצרת להיוועץ בה בחינת הריכוזיות תוכל להתקיים רק לאחר פרסום שמות הזוכים במכרזי הרכבת הקלה בירושלים

הוועדה לצמצום הריכוזיות מעלה חשש כי השתתפות אלקטרה ושפיר במכרז הרכבת הקלה חיפה-נצרת (פרויקט נופית) עלולה להיות ריכוזית, וממליצה לחברת חוצה ישראל שפרסמה את המכרז להיוועץ בה. ההיוועצות תוכל להתקיים לאחר שיתפרסמו תוצאות מכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. לאחר הזכייה תוכל הוועדה לנתח את הריכוזיות הכלל-משקית העדכנית של שפיר ואלקטרה מול התועלת לרווחת הצרכן מהשתתפותן במכרז. באותו מועד, ניתוח התועלת לרווחת הצרכן ייעשה לפי תמונה עדכנית יותר של מפת התחרות במכרז נופית.
המכרז עוסק בהקמה, הפעלה ותחזוקה של מסילת ברזל מקומית, שהוא תחום תשתית חיונית. שש קבוצות נמצאו כשירות בשלב המיון המוקדם של המכרז: "דן" חברה לתחבורה ציבורית בע"מ, וקבוצת המסילות של סין (CREC); שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ, CAF, ונוי 3 להשקעה בתשתיות א. ואנרגיה שמן; Alstom Transport SA, אלקטרה בע"מ, קבוצת מנרב בע"מ ואלייד תשתיות בע"מ, COMSA, GLOBALVA, JSC ו- .Lesieo Ltd; מאיר חברה למכוניות ומשאיות בעמ אפקון החזקות בע"מ (מקבוצת שלמה), צ'יינה מסילות ו-CRCCI הסיניות, CRRC (הונג קונג) שיכון ובינוי בניין ואגד החזקות בע"מ.
בהרכב של שלוש מבין שש הקבוצות ישנם חמישה גורמים ריכוזיים: בקבוצה ב' - שפיר ו-CAF ; בקבוצה ג' - אלקטרה ואלייד; ובקבוצה ו' - שיכון ובינוי. ההשתתפות גורמים ריכוזיים במכרז מחייבת את המאסדר לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהתייעץ עם הוועדה. שפיר היא גורם ריכוזי משום שקבוצת המחזיקים שאליה היא משתייכת בעלת זכויות בלפחות ארבעה תחומי תשתית חיונית באמצעות לפחות עשרה רישיונות או חוזים, ומשום שהיא מחזיקה למעלה ממחצית מהפעילות בתחום הפעלת מסילת ברזל מקומית.
אלקטרה, אלייד ושיכון ובינוי הם גורמים ריכוזיים בשל היותן תאגידים ריאליים משמעותיים. CAF היא שותפתה של שפיר בפרויקט ה-JNET (שכולל את הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים), ועל כן גם היא נחשבת לגורם ריכוזי בשל החזקה של למעלה ממחצית מתחום תשתית חיונית זה. אולם, בהתאם להוראות החוק, הקצאת זכויות בתחום מסילות הברזל ל-CAF שנחשבת לגורם ריכוזי מטעם זה בלבד, לא נחשבת להקצאת זכות.
נופית היא תוכנית להסעה המונית בטכנולוגיית רכבת קלה אזורית (Tram-Train) שצפויה לשרת את תושבי הצפון ולחבר בין מטרופולין חיפה לבין הגוש העירוני נצרת-נוף הגליל. אם כן, מדובר בהקצאה משמעותית שתגדיל את הריכוזיות הכלל-משקית של הזוכה בה.
בחוות דעת שפרסמה לאחרונה ועדת הריכוזיות, הוועדה ניתחה בהרחבה את הריכוזיות הכלל משקית של שפיר, אלקטרה, אלייד ושיכון ובינוי והגדירה את שפיר, אלקטרה ושיכון ובינוי כגורמים ריכוזיים בעלי ריכוזיות כלל-משקית גבוהה.
שפיר (50%) ו-CAF (50%) יקימו, יפעילו ויתחזקו את פרויקט ה-JNET שכולל את הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים. שפיר (50%) ו-CAF (50%) זכו גם במכרז להקמה ותחזוקה (ללא הפעלה) של הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש-דן. קבוצה שאלקטרה חברה בה (40%) זכתה במכרז להקמה ותחזוקה (ללא הפעלה) של הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש-דן. לאלקטרה פעילות משמעותית גם בתחבורה ציבורית באוטובוסים, שהוא תחום תשתית חיונית בעל זיקה לתחום הרכבות שמוסדר על-ידי משרד התחבורה. קבוצה ששפיר (40%) חברה בה, קבוצה שאלקטרה (20%) ואלייד (40%) חברות בה, וקבוצה ששיכון ובינוי חברה בה (75%) מתמודדות במכרז על הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים.
ניתוח מפת ההחזקות של הגורמים הריכוזיים מלמד כי החששות המרכזיים מתחום הריכוזיות הכלל-משקית שמעורר המכרז נוגעים לקבוצת שפיר שתקים, תתחזק ותפעיל שני קווי רכבת קלה בירושלים ותקים ותתחזק את הקו הסגול בתל אביב, ולקבוצת אלקטרה שתקים ותתחזק את הקו הירוק בתל אביב. חששות אלו עלולים להתעצם אם קבוצה ששפיר או אלקטרה חברות בהן תזכה גם במכרז. הוועדה אומרת שיש להבטיח ששקילת שיקולי ריכוזיות כלל-משקית לא תביא לפגיעה משמעותית ברווחת הצרכנים. לכן, נדרשת זהירות בשקילת שיקולים אלו ביחס להשתתפות גורמים ריכוזיים במכרז.
לאחר התייעצות חוזרת כאמור, תוכל הוועדה לנתח את הריכוזיות הכלל-משקית העדכנית של שפיר ואלקטרה מול התועלת לרווחת הצרכן מהשתתפותן במכרז נופית.

תאריך:  25/09/2022   |   עודכן:  25/09/2022
+"ההיתר לקו מטרונית בשבת - מנוגד לחוק"
17:41 25/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית אומרת כי ההיתר לקו מנשר לחיפה נסמך על שני סעיפים הסותרים זה את זה, לא עונה להגדרת קו סטטוס-קוו או להגדרת קו בית חולים, ומתבצע בתקופת ממשלת מעבר לצרכים פוליטיים של תקופת בחירות

המטרונית בתוואי החדש

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השתתפות אלקטרה ושפיר במכרז נופית עלולה להיות ריכוזית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
אורית סטרוק
השבוע חנכה בטקס ברוב פאר והדר את קו המטרונית מחיפה לנשר, וכל מי שנכח בטקס יכול היה לחוש באוויר שהשמחה העיקרית היא לא על השקת הקו עצמו, אלא על חילול השבת הציבורי הצפוי לבוא יחד עמו. מדוע נאלמה ימינה?
עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה החליטה על ההכרזה    בתוך שישה חודשים מיום ההכרזה, על עיריית תל אביב-יפו להגיש תוכנית פעולה לנקיטת אמצעים לשיפור איכות האוויר באזור    במשרד להגנת הסביבה מקדמים בימים אלה את ההמלצה להכרזה על אזור התעשיה עטרות שבירושלים כאזור נפגע זיהום אוויר, בהתאם לנוהל של המשרד
עידן יוסף
שרת התחבורה טוענת בשיחה עם News1 כי אינה יכולה לתת היתר לקווי תחבורה ציבורית בשבת במרכז הארץ ובדרומה בשל תקופת הבחירות    מגלה: הסרנו את המניעות ההסכמיות להפעלת הרכבלית בשבת
עידן יוסף
לבקשת הנוסעים - נסיעת בוקר מתחנת אשדוד עד הלום עד הרצליה    שינויים ברציפי יציאתן של חלק מהרכבות בתחנות באר שבע מרכז ואשקלון
עידן יוסף
חברת הכנסת מהציונות הדתית שלחה לפני שלושה חודשים מכתב לייעות המשפטי של משרד התחבורה ובו ביקשה הבהרות כיצד ניתנים היתרים לתחבורה ציבורית בשבת בניגוד לכוונת המחוקק    במשרד התחבורה לא עונים וסטרוק תולה את האחריות לחילול השבת גם בימינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il