X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוזנבלום. הכחישה את הטענות [צילום: טל חזוב]
עו"ד רוזנבלום תחזיר 2 מ"ש ל"משפחה חדשה"
הסכם פשרה עם אירית רוזנבלום בעקבות בקשת רשם התאגידים לפרק את העמותה שבראשותה התחייבה להקטין את שכרה מ-20% ממחזור העמותה ל-5% בלבד
כספים שלא כדין לעו"ד אירית רוזנבלום
איתמר לוין
ביקורת של הרשם מצאה, כי מייסדת העמותה והמנהלת שלה מקבלת תשלומים בניגוד לחוק העמותות * הדוח מעלה חשד לכאורה לרישום כוזב ולעבירות מס מצד העמותה, העוסקת בזוגיות אזרחית ואומרת שהיא מטפלת ב-30,000 פונים בשנה * העמותה: נגיב את הטענות לאחר שנבחן אותן
לרשימה המלאה

המדינה: עו"ד אירית רוזנבלום מפרה את חוק העמותות
איתמר לוין, יצחק דנון
רשם התאגידים מבקש לפרק את עמותת "משפחה חדשה" בראשותה של רוזנבלום, בנימוק שהיא מחלקת לעצמה רווחים במיליוני שקלים - במשכורת, בהתקשרות עם חברה שבבעלותה ובתקציב פרסום לאחיה - וזאת בניגוד לחוק
לרשימה המלאה

עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"ל עמותת "משפחה חדשה", תחזיר לה 2 מיליון שקל בעקבות בקשת רשם התאגידים לפרק אותה. כך נקבע בהסכם פשרה אותו אישר (2.10.22) בית המשפט המחוזי בתל אביב. כאשר הוגשה בקשת, ביולי אשתקד, טענה העמותה שהטענות מופרכות.
רשם התאגידים טען, כי רוזנבלום קיבלה שכר של מאות אלפי שקלים בשנה, ולצד זאת קיים חשש להעברת כספים נוספים לידיה שלא כדין. העמותה גם התקשרה עם משרד פרסום, שאחד מבעליו הוא אחיה של רוזנבלום. "משפחה חדשה" מגדירה את עצמה כארגון ה"פועל להכרה ערכית וחוקתית במשפחה, לרבות כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים. הארגון מסייע לכל מי שחפץ לבנות זוגיות, הורות ומשפחה. משפחה חדשה הוא הארגון הראשון והיחיד בישראל, הנותן שירות ומענה לכל השאלות בתחום דיני המשפחה וכל זאת תחת קורת גג אחת. הארגון פועל כמלכ"ר באמצעות עורכי דין, כלכלנים אנשי חינוך ומדעי ההתנהגות".
בקשת הפירוק הוגשה בעקבות ביקורת עומק שערך רו"ח דורון פרלשטיין, אשר הצביע על מה שתיאר כ"ליקויים חמורים ביותר", ולאחר שלטענת רשם התאגידים - הוא לא קיבל תשובות מספקות לדוח זה. בין היתר עלה חשש כבד, כי העמותה מעניקה שירותים עסקיים - ומוציאה קבלות על תרומות המוכרות לצורכי מס. מחזור העמותה בשנים 2015 ו-2016 היה 2.7 מיליון שקל ו-3.1 מיליון שקל (בהתאמה); שכרה של רוזנבלום היה 550,000 שקל בשנה - דהיינו כ-20% מהכנסות העמותה. שכר זה, העיר פרלשטיין, היה גבוה פי ארבעה עד פי 12 משל ארבעת מקבלי השכר הגבוה ביותר אחריה.
הממצא המרכזי של פרלשטיין היה: "העמותה מחלקת רווחים לרוזנבלום וזאת באמצעות תשלומים לחברה בבעלותה. התשלומים לחברה בבעלות המנכ"לית נחתמים על-ידי המנכ"לית עצמה ועל-ידי יו"ר העמותה, כאשר אין כל אינדיקציה לכך שהסכומים המשולמים נבדקים על-ידי גורם בלתי תלוי... החברה מחזיקה בבעלותה את הזכויות למוצרים שונים כגון; כתב זוגיות, תעודת זוגיות, צוואה דיגיטלית, צוואה ביולוגית ואחרים, בהם ניתנת לעמותה זכות שימוש בתמורה לתשלום תמלוגים". מעבר לכך שמדובר כאמור בחלוקת רווחים אסורה, זוהי גם "התנהלות שהיא בניגוד עניינים מובהק בין טובת העמותה ובין טובת החברה" שבבעלות רוזנבלום.
על-פי ההסכם, אותו אישרה השופטת חנה פלינר, רוזנבלום תחזיר את הסכום ב-12 תשלומים חודשיים. היא התחייבה שלא להתחרות בעמותה כל עוד היא קשורה אליה, היא תעמיד לרשות העמותה ללא תשלום ובאופן בלעדי את "תעודת הזוגיות" שניסחה, וזו תעבור לבעלותה אם וכאשר תסיים את עבודתה בעמותה. עוד נקבע, כי שכרה של רוזנבלום לא יעלה על 5% מהכנסות העמותה, היא תעבוד במשרה מלאה ולא תקבל הטבות נוספות על אלו הניתנות לה כיום. רשם התאגידים מצידו יחזור בו מבקשת הפירוק.

תאריך:  06/10/2022   |   עודכן:  06/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה פלינר / Hana Pliner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד רוזנבלום תחזיר 2 מ"ש ל"משפחה חדשה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לכאורה בעיה מול רשות המסים
לכאורי  |  6/10/22 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עידן יוסף
תיקון החקיקה יאפשר יבוא של מגוון כלי רכב לארץ, בין היתר מפרקיות חשמליות, שיאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להרחיב את צי האוטובוסים מרובי הקיבולת    ההרחבה תחול גם על משאיות
איציק וולף
גורם מדיני בכיר מציין כי ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב    "אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר"
איציק וולף
שר הביטחון טוען כי להסכם לחלוקת המים הכלכליים יש השפעות כלכליות וביטחוניות ובהן פגיעה באינטרסים של אירן בלבנון ובאזור    "בין אם יחתם ההסכם או לאו, ישראל ערוכה להגן על התשתיות שלה ועל ריבונותה"
איציק וולף
ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים    "אסור לנו לשכוח שאויבי ישראל לא ויתרו מעולם על השאיפה להשמיד אותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il