X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"פגיעה קשה ובוטה" [צילום אילוסטרציה: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הסניגוריה הציבורית: המשטרה פוגעת בעצורים
דוח חמור על הלנת עצורים בתחנות המשטרה: תנאים בלתי אנושיים, העדר מזון וטיפול רפואי, חשש להודאות שווא בחקירות

"משטרת ישראל אינה מספקת תנאים הולמים להחזקתם והלנתם של עצורים למשך יותר משעות ספורות, וזאת בניגוד מוחלט להוראות החוק והפסיקה". כך אומרת (18.10.22) הסניגוריה הציבורית - הפועלת במשרד המשפטים - בדוח חירום על החזקת עצורים בתחנות המשטרה.
בשנת 2007 הועברה האחריות להחזקת עצורים מן המשטרה לשירות בתי הסוהר, והם אמורים להיות מוחזקים בבתי מעצר; תאי המעצר בתחנות המשטרה מיועדים להחזקת עצורים לשעות בודדות בלבד. אולם בפועל, בשל אי-עמידתה של המדינה בפסק הדין של בית המשפט העליון שחייב אותה (לפני חמש שנים) להגדיל את שטח המינימום המוקצה לכל אסיר, מוחזקים עצורים במשך ימים ולילות בתחנות המשטרה - כדי להגדיל בצורה מלאכותית את השטח הניתן לאסירים.
הסניגוריה אומרת, בעקבות 19 ביקורים של נציגיה בתחנות משטרה ברחבי הארץ, כי הלנת עצורים בהם "מלווה בפגיעה קשה ובוטה בזכותם החוקתית של העצורים לכבוד האדם, ובזכותם לתנאי כליאה הולמים כפי שאלו קבועים בחוק המעצרים ובפסיקת בית המשפט העליון". מצב זה מהווה גם "פגיעה בזכותם של העצורים להליך הוגן, ומעלה חשש מוגבר להודאות שווא בחקירה. זאת, שעה שמדובר בעצורים המצויים בשלב ראשוני של ההליך הפלילי, כאשר התשתית הראייתית העומדת כנגדם היא קלה וראשונית בלבד, וחזקת החפות עומדת לזכותם במלוא עוצמתה".
כאמור, התחנות אינן ערוכות להלנת עצורים ולפיכך - אומרת הסניגוריה - הם מוחזקים שעות ארוכות ואף לאורך יממות בתאים בהם יש ספסלים צרים בלבד, ואין בהם תשתיות הכרחיות לצורך הלנה של עצורים. "באחת התחנות נמצא כי עצורים נאלצו לישון על רצפת התא, ללא מזרנים וכלי מיטה, כאשר נעליהם משמשות להם ככריות. בתחנה אחרת פגשו המבקרים הרשמיים בעצור כבן 65 אשר נאלץ לישון על הרצפה החשופה.
"תחנות המשטרה אינן ערוכות לספק לעצורים ציוד בסיסי הדרוש להם עם מעצרם, כגון פרטי לבוש, היגיינה וכלי מיטה, ועצורים רבים לא מקבלים ציוד חיוני בעת מעצרם. באחת התחנות פגשו המבקרים בעצור אשר לא זכה להחליף בגדים ולהתקלח במשך שלושה ימים. חלוקת המזון לעצורים בתחנות אינה מוסדרת, כך שהשוטרים בכל תחנה נאלצים למצוא פתרונות נקודתיים, לעיתים תוך רכישת מזון לעצורים מכספי התחנה או מכיסם". עצורים התלוננו שלא קיבלו אוכל ושתייה לאורך שעות ארוכות, ובמקומות אחרים קיבלו הקצבה בלתי מספקת של מי שתייה.
הסניגוריה ממשיכה: "רבים מתאי המעצר והשהייה מלוכלכים, ושוררים בהם צחנה ומחנק אשר הקשו על השהות בהם. כמו-כן נמצאו ליקויים שונים הנוגעים לתאי השירותים והמקלחת, בהם העדר הפרדה מספקת בין התא לשירותים באופן הפוגע פגיעה קשה בפרטיות העצורים והעדר גישה לשירותים למשך שעות ארוכות". התחנות אינן ערוכות להעניק טיפול רפואי לעצורים וכך מתעורר חשש לשלומם; עצור אחד התלונן שאינו מקבל מענה רפואי לכאב מזה שלושה ימים.

תאריך:  18/10/2022   |   עודכן:  18/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסניגוריה הציבורית: המשטרה פוגעת בעצורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
עידן יוסף
לדרישת יו"ר ועדת הכספים נאלצה המשטרה להסביר אירוע בו מכת"ז התיז סילון מים לעבר עוברי אורח תמימים    ח"כ אזולאי: "למה רק להשעות אותו מהנהיגה במכת"זית? תשעו אותו מתפקידו, ככה הוא ילמד, ושוטרים אחרים ילמדו"
איציק וולף
פסקי הדין של בית הדין המשמעתי של המשטרה שניתנו ברבעון השלישי של 2022 חושפים את מעשיהם של שוטרים שהטרידו מינית באופן סדרתי, ושהפרו את הפרטיות של אזרחים לצורכיהם האישיים    בפסקי הדין: חונך במכללה לשוטרים שהוציא מידע חסוי על אנשים שהכיר ברשתות החברתיות, שוטר שהוציא מהמערכות טלפון של גבר שבו חשד כמי שנמצא בקשר עם קרובת משפחתו והטרדתו בטלפון ושוטר שהטריד מינית באופן סדרתי שוטרות-חיילות בשירות חובה
איתמר לוין
לא כל מעשה הוא פלילי, וחיינו אמורים להיות מודרכים במידה רבה בידי שיקולים מוסריים - אך הללו נעלמו מלב הציבוריות הישראלית
עידן יוסף
מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים: קריאת המפכ"ל לחסום את הרשתות החברתיות לא מקובלת במדינה דמוקרטית    שבתאי: "הצעד נועד להגן על חייהם של האזרחים ועל הדמוקרטיה הישראלית בעת חרום לאומית המסכנת את ביטחון המדינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il