X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרן ליברה. ניסיון להשתלט על תיק פטנטים [צילום: לוגו קרן ליברה]
קרב על תיק פטנטים חושף ניסיון השתלטות של קרן ליברה על חברת פאוורמט
החברה נקלעה למצוקה תזרימית המקשה על פעילותה העסקית;
בבעלותה פטנטים בשווי המוערך ביותר מ-100 מיליון דולר;
ניל אורבך, דירקטור ובעל מניות בחברת פאוורמט, פנה לביהמ"ש המחוזי בבקשה למנוע מקרן ליברה לכפות על החברה הפרטית את המשך הסכם השירותים המשפטי איתה וכן למנוע מרן פוליאקין, דירקטור ובעל מניות אחר שחבר לקרן ליברה ומתאגידים בשליטתו, לכפות על החברה הסדר נושים שיטיב עימם;
בחסות בית המשפט הגיעו הצדדים לפשרה שתאפשר המשך פעילותה של החברה

סכסוך בין בעלי מניות בחברת פאוורמט הישראלית, הגיע לבית המשפט המחוזי בלוד. במרכז הסכסוך, ניסיון השתלטות לכאורה של קרן ליברה על תיק הפטנטים של החברה ששוויו נאמד ביותר מ-100 מיליון דולר, באמצעות הסדר נושים מלאכותי לכאורה, לאחר דרישה מצד בעל מניות בכורה להפסקת תשלומים בהיקף של עשרות אלפי דולרים לקרן ליברה, בשל הביצועים הירודים לכאורה של שירותיה, והתחייבות מצדו להזרמת כספים לחברה כדי לשמור על איתנותה.
פאוורמט היא חברה ישראלית העוסקת בייצור ובשיווק של מטענים אלחוטיים. לחברה כ-145 פטנטים רשומים בתחום הטעינה האלחוטית. פאוורמט הייתה הראשונה בעולם שהוציאה לשוק משטחים להטענה אלחוטית ללא צורך לחיבור לשקע חשמלי ומוצריה שולבו בין היתר במכשירי סמסונג.
בשנת 2020 התקשרה פאוורמט עם הקרן למימון תביעות ליברה. בהסכם קיבלה קרן ליברה את הזכות הבלעדית לבצע מוניטיזציה לתיק הפטנטים של פאוורמט ואת הזכות הבלעדית לאכוף את הפרות תיק הפטנטים שהתבצעו כנגד החברה ברחבי העולם. בתמורה לכך, נקבע בהסכם כי קרן ליברה תקבל שכר של עשרות אלפי דולרים בחודש, וכן תהיה זכאית ליהנות משיעורים משתנים מהתמורה העתידית הנגזרת מפעילות האכיפה אותה היא מובילה. אותו הסכם גם הקנה לליברה את הזכות למנות שלושה דירקטורים, מתוך שבעה חברי הדירקטוריון פאוורמט. בהתאם, לדירקטוריון פאוורמט מונו עו"ד עופר פירט, יריב שנפ ואדיב ברוך (יו"ר הדירקטוריון).
בחודש יולי 2022 פרץ סכסוך בין בעלי המניות בחברת פאוורמט. מצד אחד של הסכסוך ניצב רן פוליאקין, מייסד החברה, דירקטור ומי שמחזיק כיום במניות נחותות, שחבר לקרן ליברה בניסיון ההשתלטות על החברה. מן הצד השני ניצבת קרן ההשקעות האמריקנית הדסון, מי שהזרימה לחברה עשרות מיליוני דולרים ומחזיקה במניות עדיפות והעומד בראשה ניל אורבך, המכהן כדירקטור בפאוורמט.
במרכז הסכסוך ניצבת השאלה האם להמשיך את ההתקשרות של פאוורמט עם קרן ליברה, שכרוכה בהוצאה של עשרות אלפי דולרים מדי חודש ושל פעילות המחקר והפיתוח של פאוורמט. אורבך מבקש להפסיק את הסכם השירותים וטוען כי הקרן לא עמדה בהתחייבויותיה והציגה ביצועים ירודים. אורבך הציע לבצע רה-ארגון בחברה ולהזרים כסף לחברה על-מנת לשמר את יציבותה.
הצעתו של אורבך נחסמה ע"י קרן ליברה ופוליאקין בדירקטוריון החברה. מנגד קרן ליברה קידמה הסדר נושים, ופנתה לביהמ"ש לאשר אותו. הסדר נושים כזה משמעותו, כפיית המשך השירותים של ליברה על פאוורמט, וכן שיפור מעמדו של פוליאקין מבעל מניות נחותות לבעל זכויות עדיפות בנכסי החברה.
אורבך שחשש ממחטף, פנה לביהמ"ש בבקשה דחופה לצרף אותו לתיק, בטרם הקרן תביא לאישור הסדר מקפח. לבית המשפט מסביר אורבך כי הסכסוך העסקי מסחרי נפתח "לאחר שכשלו ניסיונותיהם של קרן ליברה ורן פוליאקין לאשר את הצעתם (להשקעה בחברה) בהתאם למנגנונים הקבועים בחוק החברות". במקום זאת בחרו אלה "בתכסיסנות לעשות שימוש מלאכותי בהליכי חדלות פירעון", כך לשון בבקשה.
אורבך טען עוד, כי "בקשת החברה מושתתת על תיאור חלקי, מסולף ומגמתי, של העובדות, ולמעשה כלל איננה מתאימה להתברר במסגרת מסלול מיוחד להסדר בלא צו פתיחת הליכים עבור חברות שנפגעו מהמשברים שגרמה מגפת הקורונה".
גם הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי הבחין בתגובתו כי מדובר בסכסוך בין בעלי מניות ורמז שעל בית המשפט להימנע מלהיעתר לבקשת ההסדר שכן "מדובר בחברה בשווי עצום של מאות מילוני דולרים אשר נקלעה למשבר תזרימי בסכומים קטנים יחסים ואשר שני הצדדים אורבך ופוליאקין מציעים לחברה מימון שיאפשר התמודדת עם המשבר הזמני כל אחד בהתאם לתנאיו".
ביהמ"ש אישר לאחרונה הסדר זמני לתקופה של חודשיים, במסגרתו יזרימו שני הצדדים מיליון דולר בחלוקה שווה לקופת החברה לצורך מימון פעילותה השוטפת.

תאריך:  02/11/2022   |   עודכן:  02/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב על תיק פטנטים חושף ניסיון השתלטות של קרן ליברה על חברת פאוורמט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, עידן יוסף
הליכוד עולה ל-32 שס יורדת ל-11    לגוש נתניהו - 65 מושבים    סמוטריץ' ובן-גביר קיבלו 14 מושבים, יהדות התורה התחזקה ל-8    העבודה עם 4 בלבד ומרצ לא עוברת את אחוז החסימה    רע"ם עברה את אחוז החסימה וכך גם חד"ש-תע"ל    בל"ד והבית היהודי - בחוץ
איציק וולף
אזעקות נשמעו בקוריאה הדרומית לאחר שקוריאה הצפונית ירתה מעל ל-20 טילים מסוגים שונים מן החופים המזרחי והמערבי שלה    בימים האחרונים איימה פיונגיאנג במתקפה גרעינית
עידן יוסף
יו"ר הליכוד בבנייני האומה: "צריך לחכות לתוצאות האמת. אם תוצאות האמת ישקפו את המדגמים אקים ממשלה לאומית שתדאג לכולם"    "העם רוצה דרך אחרת - עוצמה ולא חולשה"    "נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי ולאיחוי הקרעים"
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר בנאום אחרי המדגמים: "הציבור רוצה שינויים במערכת המשפט ושופטים עצמאים, אבל יותר שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית"    "הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן למדינת ישראל ואין לנו שום בעיה איתו, לבין מי שחותר תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית"
עידן יוסף
יו"ר שס בנאום ניצחון: "רוב האזרחים במדינה ישראל רוצים מדינה יהודית ולכן הם הצביעו נגד הממשלה החילונית"    מבהיר: "הממשלה שיקים נתניהו תהיה ממשלה אחראית שתתחשב בכל חלקי העם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il