כשנה לאחר הטלת מס על כלים חד-פעמיים, בחנו בבנק ישראל את השפעת המס על המחיר אותו משלמים הצרכנים, על הכוסות הפלסטיק החד-פעמיות בלבד, מוצר הנמצא בשימוש נפוץ בישראל יותר מכל כלי חד-פעמי אחר כמעט. לפי הממצאים עולה כי העלייה בפועל של מחירי הכוסות הייתה גבוהה ב-70% מזו הנגזרת מהטלת המס: עלייה ממוצעת של כ-22 ש"ח לק"ג לעומת עלייה של כ-13 ש"ח (11 ש"ח בתוספת מע"מ שחל גם על המס), הנגזרת מהטלת המס.
בבנק ישראל מציינים כי עליית המחיר מעל ומעבר לחַבוּת המס תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת בגלל מבנה צד ההיצע של השוק או משום שהמידע העומד לרשות הצרכנים אינו מלא.
לטענת בנק ישראל, במקרה הנוכחי נראה שהקושי של הצרכנים לזהות את ההעלאה הנגזרת מהמס - קושי הנובע מכך שהמס נקבע על בסיס המשקל, שאותו קשה לצרכן להעריך - הקל על ההעלאה העודפת של המחיר. עוד נטען כי ייתכן שעליית מחירי חומרי הגלם בעולם וההאצה בשיעור האינפלציה שנרשמה באותה עת הקלו אף הם על העלאת המחירים.