X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רא"ל כוכבי. 101 אלף שקל בחודש [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
פנסיה תקציבית של 44 אלף שקל בחודש
הממונה על השכר במשרד האוצר מציג תמונת מצב מדאיגה בכל הנוגע לפנסיה של הפורשים מצה"ל על-פי הדוח השנתי על הוצאות השכר במערכת הביטחון לשנת 2021 - השכר הממוצע של גמלאי צבא הקבע, שנקלטו בשוק העבודה בשנת 2019, עמד על 21,400 שקלים - פי 2.1 מהשכר הממוצע במשק
קצבה חודשית לפורש לפנסיה
דרגת אלוף - 44,514 ש"ח
תת-אלוף - 39,098 ש"ח
אלוף משנה - 28,181 ש"ח
סגן אלוף - 20,168 ש"ח
נגדים - 15,622 ש"ח

הממונה על השכר, קובי בר נתן, מפרסם (יום ד', 14.12.22) את הדוח השנתי על הוצאות השכר במערכת הביטחון לשנת 2021. הדוח מציג את נתוני השכר של העובדים והמשרתים בגופי הביטחון השונים וכולל התייחסות לניתוח השכר על-פי ותק וגיל, תנאי הפרישה של עובדים אלו וכן התעמקות בתנאי העבודה והשכר במשטרה ובשב"ס.
השכר בדרגת רב אלוף (רמטכ"ל) עמד בסוף שנת 2021 על כ-101 אלף, קצין בדרגת אלוף משתכר שכר של כ-70 אלף שקל, תת-אלוף 55 אלף שקל, אלוף משנה 40.6 אלף שקלים ורב סרן 23.5 אלף שקלים.
גיל הפרישה משירות קבע עמד ב-2021 על 44.9 שנים בלבד בקרב הקצינים ו-50.3 שנים בקרב הנגדים. כלומר, המשתחררים משירות קבע בצבא הם אנשים בגיל העבודה שרובם גם ממשיכים לעבוד במקביל. לפי הדוח, יותר מ-75% מאנשי צבא הקבע, בגילים 67-42, מועסקים או בעלי חברות במקביל לקבלת הקצבה מהמדינה.
בעשירון העליון של פורשים משירות הקבע מרוויחים יותר מ-84 אלף שקל בחודש בממוצע וממשיכים לקבל במקביל כמעט 23 אלף שקלים פנסיה מצה"ל.
להלן עיקרי הדוח:

נתוני שכר
  • השכר הממוצע של עובדי מערכת הביטחון נע בין 11,337 ש"ח בקרב משרתי הקבע הראשוני בצה"ל לבין 30,385 ש"ח למשרתים ביחידות הסמך של משרד הביטחון. השינוי הגבוה ביותר בשכר חל בגופים החשאיים - עלייה של כ-3.4% בין שנת 2019 לשנת 2021.
  • שיעור התקציב המוקדש לשכר ולגמלאות מכלל התקציב במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר (שב"ס) הוא 77%.
  • בניתוח שכר לפי ותק, ניתן לראות כי לאורך רוב הקריירה, המשרתים בצה"ל מרוויחים יותר מאשר במשטרה ובשירות בתי הסוהר - גם בהשוואה לגיל וגם בהשוואה לוותק.
  • שכרם של סיירים ובלשים מתחילים במשטרת ישראל, עד ותק לשכר של חמש שנים, נע בממוצע בין 13,658 ש"ח ברמת פעילות שיטור חדש ל-15,385 ש"ח ברמת פעילות א'.
  • הוצאות השכר בשב"ס גדלו ב-17% מאז 2017, זאת למרות הירידה המשמעותית ביחס מספר האסירים לכל עובדי השב"ס מ-2.26 בשנת 2012 ל-1.79 בשנת 2021, בעקבות פסיקת בג"ץ בעניין.
תנאי פרישה
  • המשרתים בגופי הביטחון זוכים לתנאי פרישה חריגים יחסית לטובה. הקצבאות הממוצעות הניתנות לגמלאי גופי הביטחון גבוהות וממקמות את פורשי קציני צה"ל, משטרת ישראל והשב"ס בעשירון הפנסיוני העליון ביחס למשק.
  • עקב גיל הפרישה הצעיר בגופי הביטחון, סך שווי הקצבה הכולל לגופי הביטחון גבוה משמעותית ביחס לשווי הקצבה הכולל לפורשי שירות המדינה.
  • 1 רוב גמלאי צה"ל (76.5%) משתלבים בשוק העבודה. עם זאת, בצה"ל לא קיים מודל שירות, המאפשר שכר גבוה בתחילת הדרך ללא פנסיית תקציבית או גישור בהמשך. במוסד, ישנה תוכנית לאפשר לכ-17% מהעובדים מסלולי העסקה אלה ובכך להצליח לגייס מקצועות וכוח אדם נדרש.
פערים מגדריים
  • בשנים האחרונות ישנה עלייה בשיעור הנשים המועסקות בגופי הביטחון, עם זאת מספרן נמוך משמעותית ממספר הגברים המועסקים בהם ושיעורן נע בין 17.96% אזרחיות עובדות צה"ל ל-29.9% משרתות בצה"ל.
  • פערי השכר בין נשים לגברים גבוהים באופן יחסי בגופי הביטחון, כך שבצה"ל נצפים פערי השכר הגבוהים ביותר, כ-25%. בשב"ס פערי שכר הנשים והגברים עומדים על 5% בלבד.
הממונה על השכר, קובי בר נתן: "מערכת הביטחון הינה מהמערכות החשובות ביותר בישראל. בתקופה האחרונה שוק העבודה העולמי נמצא בטלטלה, המייצרת אתגרים חדשים בגיוס ושימור כוח אדם ומערכת הביטחון מושפעת גם היא מתהליכים אלו ונדרשת לפתרונות יצירתיים בהקצאת המשאבים לטובת עמידה ביעדיה והבטחת הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. אנחנו בטוחים שאימוץ מודל חדשני, כמו זה הנחתם עם הגופים החשאיים לפני מספר חודשים, יאפשר התמודדות טובה יותר עם אתגרי הגיוס והשימור של גופי הביטחון".

תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
26 מדינות תמכו, 8 התנגדו ו-16 נמנעו    השגריר באו"ם ארדן: ״המשטר האירני הוא התגלמות הרוע כמו המשטר הנאצי״    "לפיד: הקהילה הבינ"ל מתחילה להבין יותר ויותר את טבעו המסוכן של המשטר"
עידן יוסף
שר התקשורת אימץ את המלצות הוועדה לאסדרת האסדרה על רשתות חברתיות הפועלות בארץ    האסדרה תכלול החלת אחריות משפטית על הפלטפורמות לטפל בתכנים בלתי חוקיים פוגעניים, הפעלת מוקד דיווח על תכנים לא חוקיים פוגעניים, חובת שקיפות מול המשתמשים, יצירת מנגנון ערעור למשתמשים שחשבונם הוגבל או נחסם, והקמת מאסדר שיפקח על הפלטפורמות החברתיות הגדולות שפועלות בארץ
עידן יוסף
במרכז הלוגיסטי של הרשת במודיעין נערך ניסוי במסגרת מיזם להפעלת צי רחפנים למשלוחים מסחריים בשטח עירוני ע"י פיתוח של נתיב תעופה אווירי המיועד לרחפני רמי לוי    נכנסה לשותפות עם חברת הרחפנים "קאנדו דרונס"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח מספר חברי הכנסת היכולים להתפלג מסיעה    קיש: אנחנו לא הולכים לנהוג בנקמנות פוליטית כמו בכנסת הקודמת, אלא בצדק    מאיר כהן: החוק הזה מיותר, צר לי על החולשה שמשדר ראש הממשלה
איתמר לוין
שתי חברות בשליטת המלונאי תובעות מהרשות 2.6 מיליון שקל, בטענה שהעתיקה את תוכניתן ומשתמשת בה להקמת מלון במקום זה שהובטח להן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il