X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צמיחה איטית מהצפוי [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
הלמ"ס: הצמיחה בישראל - נמוכה מהתחזית: 1.9%
עודכן אומדן הצמיחה ברבעון השלישי של השנה מ-2.1% ל-1.9% הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-4.4% ההוצאה לצריכה ביטחונית זינקה ב-24.8% בחישוב שנתי

התוצר המקומי הגולמי הישראלי, במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות, עלה ברבעון השלישי של שנת 2022 ב-1.9% לעומת הרבעון הקודם. זאת, לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה בשיעור של 2.1% שפורסמה באומדן הקודם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לאחר עלייה של 7.4% ברבעון השני של שנת 2022.
הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-4.4% בחישוב שנתי ברבעון השלישי של שנת 2022 לעומת הרבעון השני של שנת 2022 לאחר עלייה של 6.9% בחישוב שנתי ברבעון השני. השינויים בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון השלישי של 2022 משקפים עלייה של 2.6% בצריכה פרטית שוטפת לנפש (ההוצאות למזון, משקאות וטבק, לשירותים אישיים, לדיור, לדלק וחשמל לאחזקת בית, ולמוצרי תעשיה לצריכה שוטפת).
ההוצאה לצריכה פרטית שהושפעה מהירידה ביבוא מכוניות הנוסעים לעומת הרבעון הקודם ירדה ב-2.2% בחישוב שנתי ברבעון השלישי של שנת 2022, כאשר ההוצאה לצריכה פרטית למעט מוצרים בני-קיימה שאינה כוללת את רכישת מכוניות הנוסעים שמרה על יציבות (ירידה של 0.1% בחישוב שנתי).
ההוצאה לצריכה ציבורית עלתה ב-6.7% ברבעון השלישי של שנת 2022 בחישוב שנתי. ההוצאה לצריכה האזרחית עלתה ב-6.1% בחישוב שנתי, כאשר הקניות האזרחיות נטו עלו ב-11.0% בחישוב שנתי. ההוצאה לצריכה ביטחונית עלתה ב-24.8% בחישוב שנתי (5.7% בחישוב רבעוני) ברבעון השלישי של שנת 2022, כאשר היבוא הביטחוני תרם משמעותית לעלייה זו.
על-פי האומדן הנוכחי, התוצר מקומי הגולמי במחירי בסיס (שווה לתוצר המקומי, במחירי שוק, פחות מיסים ששולמו על מוצרים בתוספת תמיכות על המוצרים שהתקבלו על-ידי היצרנים) עלה ברבעון השלישי של שנת 2022 בשיעור של 1.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.7% ברבעון השני של 2022.
יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבעון השלישי של השנה ב-4.8% בחישוב שנתי.
שינוי זה משקף ירידה של 1.6% ביבוא השירותים למעט שירותי התיירות, כאשר יבוא שירותי התיירות ירד כך שסך יבוא השירותים ירד ב-8.7% בחישוב שנתי.
יבוא הסחורות האזרחיות ירד ב-2.9% בחישוב שנתי ברבעון השלישי של שנת 2022.
בנוסף על כך, עלו ברבעון השלישי של שנת 2022 יבוא היהלומים והיבוא הביטחוני. כך, שיבוא הסחורות והשירותים למעט יבוא ביטחוני, אוניות, מטוסים ויהלומים ירד ברבעון השלישי של 2022 ב-2.6% בחישוב שנתי.
מדובר באומדן המבוסס על מקורות ועל נתונים שחלקם אינם סופיים ושלמים והוא עשוי להתעדכן עם קבלת הנתונים הסופיים. האומדן הבא, שיתבסס על נתונים שלמים יותר, יתפרסם באמצע חודש ינואר 2023.
מן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמסר כי בעקבות התנודתיות הרבה בסדרות התוצר המקומי הגולמי וברכיביו בשל השפעת משבר הקורונה, אומדנים מוקדמים של החשבונות הלאומיים לסיכום שנת 2022 לא יפורסמו גם הפעם בסוף השנה. נתוני סיכום השנה הכוללים תוצר מקומי גולמי ומרכיביו יפורסמו ב-16 בפברואר 2023.

תאריך:  18/12/2022   |   עודכן:  18/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלמ"ס: הצמיחה בישראל - נמוכה מהתחזית: 1.9%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבוצת דלק הודיעה על קידום מהלך לפדיון מוקדם מלא למחזיקי אגרות החוב בסדרות ל"א ול"ד, ועל האפשרות שתינתן למחזיקי האג"ח לבחור בסדרת אג"ח מגובת בטוחות (סדרה ל"ז)
איציק וולף
מסתערבים של משמר הגבול עצרו במחנה הפליטים עסכר בשכם את נאצר נקיב, כלוא תנזים לשעבר, החשוד בביצוע פיגוע הירי ביום שישי, שבו כמעט נרצח תושב עמנואל    יחד איתו נעצר בנו
איציק וולף
עו"ד שגית אפק דחתה טענות מפלגת יש עתיד שלפיהן הפעלת סעיף 98 בתיקון החוק המבקש למנוע פיצול 4 ח"כים מסיעה אינו מהווה פגיעה קשה בחברי הכנסת
יצחק דנון
משה פינס טוען שהוא זכאי למניות ברשת "המזנון" המפעילה חמש מסעדות בניו-יורק, לאחר שהיה שותף מרכזי בהקמתה
איציק וולף
חתמה על מסמך רכישה של דרימליינר מסוג בואינג 787-9 עם מנועי רולס רויס אשר יסופק לחברה ברבעון השני של 2024    מועד מסירת דרימליינר מסוג 787-8 - הרבעון השלישי של 2023
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il