מקלב הביא בדיון את דבריה של שרת התחבורה
מירי רגב, לפיהם "לא יעלה על הדעת שאנשי הפריפריה יממנו את אנשי המרכז ולא ייתכן שאוכלוסיות מסוימות יפסידו". לדבריו, השרה רגב לומדת את הנושא. הוא אמר כי ככל שנקודת האיזון מתרחקת ורוב הנוסעים מפסידים, זה אומר שהרפורמה כשלה - ולהפך.
הוא אמר כי המחשבה שחופשי-חודשי ישנה את האיזון נכונה באופן כללי, אבל באזורים מסוימים הייתה פגיעה, והציע לאפשר נסיעה בודדת בהנחה במקומות שנפגעו. היו"ר ביטן הגיב לדבריו והביע את חששו: "אז לא יקנו חופשי חודשי".
שר האוצר לשעבר ח"כ
אביגדור ליברמן ציין כי היו יותר מ-80 תעריפים בתחבורה הציבורית והיה צורך לצמצמם. הוא טען כי הכוונה להפחית מינואר את גיל הנסיעה חינם ל-67 הייתה ידועה, אך מקלב ויו"ר ועדת הכלכלה לשעבר ח"כ
מיכאל ביטון אמרו כי כלל לא הכירו כזו יוזמה.
סגן שרת התחבורה הסביר כי מאחורי ההתייקרות ברכבת עמד רצון לדלל את העומס ברכבת. ביטון: "אבל גם ב
אוטובוסים עמוס!" מקלב: "ברכבת עמוס יותר". ליברמן ציין: "יש מחסור בנהגי אוטובוס ובקרונות".
מקלב מחה על הפגיעה של הרפורמה בנוסעים מזדמנים ואמר כי המדיניות צריכה להיות צירוף של כמה שיותר נוסעים, גם מזדמנים. "גם נהגי רכב פרטי הם קהל היעד וצריך לפתות אותם לעלות לתחבורה הציבורית".
ח"כ ביטון אמר כי המוטיבציה של ליברמן ו
מרב מיכאלי לא הייתה להוזיל את התעריפים אלא לייקר אותם בגלל העלויות. מקלב טען כי לא שמע על כך מהאוצר (הכוונה הנ"ל אכן נאמרה במפורש כדברי ביטון, ע.י.).