X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שכונת רמות בבאר שבע [צילום: Eddau]
נאש רמות תשלם למדינה 22.8 מ"ש כהוצאות פיתוח בבאר שבע
החברה רכשה משיכון ופיתוח ארבעה מגרשים ל-144 דירות ומכרה אותם לחברת ארזים בלא לשלם את הוצאות הפיתוח ביהמ"ש אימץ במלואה את חוות דעת השמאית בנוגע לגובה ההוצאות

חברת נאש רמות תשלם למדינה 22.8 מיליון שקל כהוצאות פיתוח תמורת פרויקט בשכונת רמות בבאר שבע, הצפונית ביותר בעיר ואחת היוקרתיות בה. כך קובע (23.1.23) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה פרגו, בהליך משפטי המתנהל מזה עשר שנים במספר גלגולים בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון.
בשנת 2012 הגישה המדינה תביעה ב-25.8 מיליון שקל נגד נאש רמות, ארזים ושיכון ופיתוח לתשלום תמורת הוצאות פיתוח בשכונה - עבודות כלליות הצמודות למגרשים ותשתיות תחבורה המשרתות גם מתחמים נוספים. מדובר בארבעה מגרשים להקמת 144 דירות שרכשה שו"פ, מכרה ל-נאש וזו מכרה אותם לארזים בספטמבר 2009. כל העסקות הללו נעשו ללא תשלום דמי פיתוח.
לאחר שורה של הליכים, מינה אשתקד פרגו את השמאית נחמה בוגין להעריך את שווי עבודות הפיתוח תמורתן לא שילמה נאש; על-פי פסיקתו של בית המשפט העליון, לא התיר פרגו להציג ראיות נוספות אלא רק לחקור את בוגין. היא ציינה, כי במתחם כולו תוכננו 4,930 דירות ושעלויות עבודות הפיתוח בו היו 116 מיליון שקל. לאור זאת קבעה בוגין, כי חלקה היחסי של נאש היה 16.5 מיליון שקל בערכי 2009; בתוספת הצמדה למדד תשומות הבנייה, הסכום הוא כאמור 22.8 מיליון שקל.
פרגו אימץ במלואה את חוות דעתה של בוגין ודחה את טענותיה של נאש נגד תחשיביה. הוא מוסיף: "כל בעל מגרש יודע, שיהיה עליו לשלם הוצאות פיתוח. הוכח בפני, שגם נאש ידעה זאת היטב, אך היא החליטה להתעלם מחיוב זה בתקווה שייקבע שאין היא חייבת בתשלום הוצאות פיתוח אלו. מה שמבקשת עתה נאש, הוא לנהוג עימה בשונה מכלל בעלי המגרשים בשכונת רמות בבאר שבע ובארץ בכלל. היא מבקשת לשלם הוצאות פיתוח בהתאם לתנאים ולנוהל מיוחד לה. נאש אינה שונה מאחרים ולא חל עליה דין או כלל אחר".
לדברי פרגו, "נאש לקחה על עצמה - בעת רכישת המגרשים מ-שו"פ ובעת מכירתם לארזים - לשלם את הוצאות הפיתוח... אין ל-נאש אלא להלין על עצמה, על שבעת שמכרה את המגרשים לארזים, בחרה להתכחש להוצאות הפיתוח ושיעורן, שהיה ידוע לה כבר בעת שרכשה את המגרשים מ-שו"פ, ועל כך שלא התאימה את מחיר המכירה לארזים בהתאם. שיקולים כלכליים מוטעים אלו של נאש, אינם סיבה לפטור אותה מתשלום הוצאות הפיתוח שחלים על מגרשים אלו ו/או להקטינם, וגם אם בתשלום זה, ייגרם לה הפסד וחוסר כדאיות בעסקת מכר המגרשים לארזים". את המדינה ייצג עו"ד מאיר לפלר, ואת נאש - עוה"ד רונן הרפז, יוחאי שפירא ואלינה ניל-דוד.

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה פרגו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאש רמות תשלם למדינה 22.8 מ"ש כהוצאות פיתוח בבאר שבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
דיון מתוח וסוער בוועדת חוקה בנושא חיזוק הפרדת הרשויות    בדיון הוצגה סקירה של מרכז המחקר של הכנסת, בנושא ההסדרים לבחירת שופטים במדינות שבהן אין בית משפט חוקתי    ח"כ רוטמן: "לשיטה הקיימת בישראל אין אח ורע בעולם"
איתמר לוין
50 מנכ"לים ובכירים לשעבר, רבים מהם בממשלות נתניהו, טוענים שהרפורמה המשפטית תפגע ביציבות המשק, בדירוג האשראי ובגיוס ההון של הממשלה ולענף ההיי-טק
יצחק דנון
החברה טוענת שהעירייה מנסה שוב ושוב לסגור את החניון שהיא מפעילה ולהפוך אותה לכיכר - בניגוד להסכם עימה ולמרות שבית המשפט מנע זאת שוב ושוב
עידן יוסף
הערוץ מבקש להגביר את הנראות בפלטפורמות דיגיטליות חדשות כגון אפל, הסכתים, ספוטיפיי וטיקטוק    הבקשה הוגשה בדיעבד לאחר שהערוץ עשב שימוש בפלטפורמות החדשות ללא אישור מועצת הכבלים והלווין    המועצה מביעה חשש מהטיה פוליטית ותכריע בקרוב
איציק וולף
סגן שר החוץ הרוסי טוען כי האפשרות שלפיה רוסיה לא תחדש את הסכם הגבלת הנשק האסטרטגי עם ארצות הברית לאחר שיפוג תוקף ההסכם, בשנת 2026, היא "תרחיש מתקבל על הדעת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il